TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Trumpalaikė nuoma gelbsti automobilių verslą

2013 09 11 6:00
Prognozuojama, kad vien Europoje trumpalaikės mašinų nuomos naudotojų skaičius iki dešimtmečio išaugs penkiolika kartų ir per metus sieks 15 milijonų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ ir BMW koncernai sunkmečiu sėkmingai rado naują pajamų šaltinį – trumpalaikę automobilių nuomą didmiesčiuose. Lietuvoje kol kas tokią paslaugą Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje teikia tik po BMW ir „Fiat“ atstovės „Krasta Auto“ stogu veikianti bendrovė „Prime Leasing“. Ji siūlo „CityBee“ vardu žinomą automobilių nuomą.

Orientuojasi į didmiesčius

Trumpalaikės automobilių nuomos paslauga sostinėje startavo praėjusių metų birželį, o nuo šių metų balandžio išsiplėtė į Kauną ir Klaipėdą. Minimalus laikas, kuriam galima rezervuoti automobilį, yra viena valanda. Darbo dienos metu kompaktinio „Fiat“ automobilio nuomos kaina – 7 litai per valandą, už šią kainą galima nuvažiuoti 5 kilometrus. Papildomo kilometro kaina, kai važiuojama iki 100 km – 1,25 lito, o kai keliaujama daugiau kaip 100 km – 0,99 lito.

Rezervacija vykdoma internetu, o automobilis, atėjus į aikštelę, atrakinamas ir užrakinamas telefonu.

Šiuo metu „CityBee“ automobilius galima rasti vienuolikoje aikštelių Vilniuje, dviejose Kauno ir vienoje Klaipėdos aikštelėje. Bendrovės autoparko pagrindą sudaro „Fiat“ automobiliai: kompaktiniai „500“, „Punto“ ir „Bravo“, krovininiai „Doblo“ ir „Ducato“. Trumpam prestižinį automobilį norintiems išsinuomoti klientams bendrovė neseniai pasiūlė 5-os serijos BMW, netrukus ketina nuomoti ir X5.

„Lietuvoje kol kas plėstis į kitus miestus neplanuojame, nes ši paslauga orientuota į didmiesčius, kur aktualiausios susisiekimo problemos – automobilių spūstys ir neišspręstos viešojo transporto sistemos bėdos. Rimtai svarstome galimybę plėstis į kaimynių šalių rinkas“, - verslo perspektyvas piešė „CityBee“ veiklos vadovas Aurimas Drūtys.

Paslaugai jau subrendo

Pasak A.Dručio, šiuo metu verslo ir fiziniai klientai pasiskirstę lygiai per pusę. Verslo klientams, į kuriuos akivaizdžiai taikosi aikšteles prie didžiųjų sostinės verslo centrų įkūrusi bendrovė, tokia paslauga paprasta naudotis. Įmonei nereikia įsigyti nuosavų automobilių, o pati apskaita nesudėtinga. Tai tinka ne tik menkesniais finansiniais srautais disponuojančios smulkioms įmonėms, bet ir stambesniems verslams, ypač jei kai kuriems įmonės darbuotojams automobilio prireikia ne kasdien.

„Fiziniai asmenys dažniau nuomoja mūsų mašinas kaip antrąjį šeimos automobilį įvairioms išvykoms, kurioms reikalingas techniškai tvarkinga ir reprezentatyviai atrodanti transporto priemonė. Nereikia rūpintis ne tik draudimu ar automobilio technine apžiūra, bet ir degalais bei plovykla. O automobilis yra lengvai pasiekiamas“, - pasakojo pašnekovas.

Atrodo, kad tokia nuoma vis labiau populiarės Lietuvoje. Tai rodo ir transporto tendencijos Vakarų Europos didmiesčiuose.

Tiesa, prieš keletą metų tokią paslaugą, pavadintą „eCito“, Vilniuje bandžiusi teikti bendrovė „Ekomobility“ po metų veiklą sustabdė. „eCito“ įkūrėjai tuomet teigė, kad Lietuva tokiai paslaugai dar nėra pasiruošusi. Regis, per porą metų situacija pasikeitė, ir netrukus trumpalaikės nuomos rinkoje galime išvysti ir naujų žaidėjų.

Vilioja jaunus vairuotojus

Automobilių rinkos analitikai Vokietijoje skelbia, kad trumpalaikė valandinė automobilių nuoma po 2020 metų didžiausiems šalies automobilių gamintojams leis papildomai gauti po 1 mlrd. eurų (3,5 mlrd. litų). Kaip savo pranešime skelbė prekybos automobiliais rinkos informacinė-konsultacinė bendrovė „AutoTyrimai“, trumpalaikės nuomos padalinius Vokietijoje plečia „Daimler“, BMW ir „Volkswagen“, Prancūzijoje - „Renault“ ir „Peugeot-Citroen“. Atsivėrusios rinkos Europoje nuošalyje nenori likti ir japonai „Toyota“. Pasak „AutoTyrimų“, vien Europoje trumpalaikės nuomos naudotojų skaičius iki dešimtmečio išaugs penkiolika kartų ir per metus sieks 15 milijonų.

Automobilių gamintojai įžvelgia ne tik naują pelno šaltinį. Teigiama, kad trumpalaikės nuomos paslaugos naudotojai yra potencialūs automobilių pirkėjai. Štai „Daimler Mobility Services“ vadovas Robertas Heinrichas pažymėjo, kad prireikia trejų ketverių metų, kol trumpalaikės nuomos sistema konkrečiame mieste ima duoti pelno. „Trumpalaikė nuoma gamintojui leidžia užmegzti ryšį su jaunais vairuotojais, kurie kol kas dar negali sau leisti įsigyti automobilio, tačiau po kurio laiko sukūrę šeimas jie pradės dairytis asmeninės transporto priemonės“, - teigė R.Heinrichas.

Trumpalaikė nuoma taip pat leidžia Vokietijos gamintojams išnaudoti perteklinį gamybos pajėgumą, atsiradusį dėl sunkmečiu gerokai sumenkusios prekybos naujais automobiliais. Kaip teigia rinkos tyrėjai, iki 2020 metų Europos miestuose bus 240 tūkst. trumpalaikei valandinei nuomai naudojamų automobilių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"