TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tūkstantis įtampos ir staigmenų kilometrų

2006 08 03 0:00
Mažai kas tikėjo, kad po avarijos per naktį suremontuotu automobiliu "Topo Centro" ekipa (Jonas Gelžinis, Arūnas Bartusevičius, Aurelijus Rusteika ir Giedrius Tomas Jarmalavičius) pasieks pergalę.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Palangoje septintą kartą "Promosporto" surengtame tradiciniame "Horn Grand Prix" 1003 kilometrų maratone, jau pelniusiame didžiausių Baltijos šalių automobilių žiedinių lenktynių titulą, nugalėjo "Topo Centro" komanda, važiavusi "Porsche 996 GT3" automobiliu

Septintąsias "Horn Grand Prix" 1003 kilometrų lenktynes laimėję "Topo Centro" ekipos atstovai Giedrius Tomas Jarmalavičius, Aurelijus Rusteika, Arūnas Bartusevičius ir Jonas Gelžinis pateikė iš tiesų nemenką staigmeną. Mat treniruočių pradžioje nugalėtojų "Porsche 996 GT3" buvo gerokai apgadintas per avariją. Po jos mažai kas tikėjo, kad specialiai šioms varžyboms įsigytas lenktyninis automobilis per naktį bus suremontuotas, ir komanda galės varžytis dėl pergalės. Aplenkę net 44 pajėgius varžovus, "Topo Centro" atstovai per 600 minučių nuvažiavo 319 ratų, kurių kiekvieno ilgis - 2994 metrai. Tiek pat ratų "Porsche 996 GT3" automobiliu įveikė ir antrieji prizininkai "Snaigės-Kautros" atstovai, kurie nuo nugalėtojų atsiliko daugiau kaip pusantros minutės. Į staigmenų kraitį savo indėlį įnešė ir trečiąją absoliučios įskaitos vietą užėmusi "Adampolis-Racing Team" antroji komanda, vairavusi "Luego Kit Car" automobilį. Nuo nugalėtojų atsilikę net 12 ratų Vilniaus visureigių klubo nariai Darius ir Tomas Šipkauskai bei Šarūnas Paliokas tapo lenktynių prizininkais, kai prieš pat finišą sustojo ilgai trečiojoje pozicijoje važiavęs Lietuvos BMW klubo ekipos "BMW 328 Coupe" automobilis. Jį vairavusiai ir 299 ratus įveikusiai komandai teko penktoji bendrosios įskaitos vieta.

Ketvirti finišavo "ASK Azagris GTR" komandos nariai. Važiuodami "Mitsubishi Lancer Evo VIII" jie įveikė 306 ratus.

Nepakartojo laimėjimo

Šiemet prie "Horn Grand Prix" 1003 kilometrų lenktynių startolinijos išsirikiavo net 45 komandos. Toks varžovų būrys pagerino rekordiniu laikytą pernai lenktynėse dalyvavusių 37 ekipų skaičių. Septintosios lenktynės galėjo atskleisti dar vieną laimėjimą, deja, jo sulaukti nebuvo lemta. Iki šiol nė viena ekipa dar nelaimėjo šių lenktynių du kartus paeiliui. Prie šios ribos vos per pusantros minutės buvo priartėję pernykščių lenktynių nugalėtojai "Snaigės-Kautros" atstovai Egidijus Dapšas ir Nemunas bei Nerijus Dagiliai. Jiems, tolokai atsiplėšusiems nuo varžovų, lenktynių pabaigoje apmaudus pusašio gedimas sudaužė viltis užkopti ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio. Vis dėlto "Snaigės-Kautros" atstovai ne tik tuo pasižymėjo. Jiems įteikta Lietuvos automobilių sporto federacijos taurė už greičiausiai lenktynėse įveiktą vieną ratą (1:24,574 min).

Tarė "sudiev"

"Horn Grand Prix" 1003 km lenktynės pagrįstai tituluojamos kaip didžiausios ir prestižiškiausios Baltijos šalyse", - kalbėjo garsus praeityje lenktynininkas Stasys Brundza. Po ilgokos pertraukos vėl panūdęs patirti lenktynių azarto keliamas emocijas, šalies automobilių sporto legenda startavo galingu "Chevrolet Corvette" automobiliu ir drauge su žymiu lenktynininku Eugenijumi Tumalevičiumi bei kitais komandos nariais įveikė 272 ratus ir finišavo trečiajame dešimtuke. "Todėl manau, kad šios lenktynės - geriausia proga atsisveikinti su automobilių sportu ir karštai mane visose trasose palaikiusiais žiūrovais", - pridūrė Brundza.

Dužo ir liepsnojo

Be malonių staigmenų ir gausiausio varžovų būrio, septintosios "Horn Grand Prix" 1003 km lenktynės įsimins ir avarijomis. Dėl jų ir daugybės neplanuotų sustojimų trasoje nė vienam dalyvių nepavyko įveikti visos 1003 kilometrų distancijos, kurią sudarė 335 ratai. Į trasą dažnai buvo priversti išvažiuoti saugos bei techninės pagalbos automobiliai. Tad pagal varžybų nuostatus lenktynės finišavo praėjus lygiai 10 valandų nuo jų pradžios. "Kauno grūdų" komanda, puoselėjusi pagrįstas ambicijas į aukščiausius apdovanojimus, sudėjo ginklus įveikusi vos 53 ratus. Nesėkmė ištiko patyrusį lenktynininką Vytautą Venskūną, kai sugedus jo "Porsche 911 GT3" stabdžiams nesuvaldytas automobilis atsitrenkė į apsauginę trasos betoninę tvorą. "Kauno grūdų" komandos nesėkmę 80-ajame rate pakartojo iki tol ketvirtojoje pozicijoje važiavusi "Porsche 82" komanda, kuri lenktynes pradėjo iš antrosios starto pozicijos. Tito Sereikos nesuvaldytas "Porsche 996 GT3" automobilis posūkyje trenkėsi į betoninius atitvarus.

Skaudžiausia avarija po 166 ratų ištiko "Audėjo-Verslo sprendimų" komandos narį Aurelijų Simašką. Antrojoje pozicijoje važiavęs 1999 metų Europos kroso čempionas dėl perkaitusių stabdžių posūkyje nesuvaldė "Audi RS4" ir kaktomuša trenkėsi į apsaugos sienelę. Sportininkui Klaipėdos Raudonojo Kryžiaus ligoninėje diagnozuoti nosies ir kairės kojos pėdos sužalojimai.

Lenktynių įtampos neatlaikė ir "Hoptransa-Runika-Toveros sporto" automobilis "Porsche 944 Turbo S" - jis užsiliepsnojo dar tik po 24 ratų.

Nurungė vyrus

Per keturias dienas trukusį "Horn Grand Prix" 1003 km renginį nestigo ir kitokių pramogų. Žvaigždžių traukos ("drag") lenktynėse visus, net ir vyrus, nurungė dainininkė Nijolė Pareigytė iš merginų grupės "69 danguje", kuri pateikė ir specialų šių lenktynių himną. Tą pačią dieną vykusiame šalies "drag" čempionato trečiajame etape klasikinėje, 1/4 mylios ilgio, distancijoje didžiausią greitį važiuodamas "Volkswagen Corado" automobiliu pasiekė Ježis Chmelevskis. Jis trasoje sugaišo vos 10,688 sekundės, o finišą kirto važiuodamas 217 kilometrų per valandą greičiu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"