Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Tulpių per Baltarusiją kelias: vietoj Maskvos – į šiukšlyną

 
Lietuvos vežėjų teigimu, pastaruoju metu Baltarusijos ir kiek rečiau Rusijos muitininkai į Maskvą vežamas rožes ir tulpes skaičiuoja vos ne po vieną. 
Lietuvos vežėjų teigimu, pastaruoju metu Baltarusijos ir kiek rečiau Rusijos muitininkai į Maskvą vežamas rožes ir tulpes skaičiuoja vos ne po vieną.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Kovo pradžia daliai Lietuvos vežėjų – pats darbymetis. Kovo 8-ąją moterys trokšta būti apipiltos gėlėmis – ir visai nesvarbu, kad nei tulpės, nei rožės mūsų klimato juostoje dar neauga. Tūkstančius gėlių reikia pristatyti iš Olandijos į Lietuvą, tačiau dar didesnis gėlių poreikis – Rusijos sostinėje Maskvoje. Apie tai sakoma nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ pranešime.

Krovinių vežimo įmonei vadovaujantis Jonas Valeckas, paklaustas, kiek krovininių vilkikų šiuo metu juda Maskvos kryptimi, skaičiavo, kad esą į Rytų pusę išsiųsta „viskas, kas juda“. Anot „Linavos“ pranešimo, bėda ta, kad pastaruoju metu vis dažniau krovinius užlaiko Baltarusijos muitinės pareigūnai. Po jų ilgai trunkančių patikrinimų tulpės ar kitos gėlės jau keliauja ne į Maskvą, o tiesiai į šiukšlyną.

Pranešime yra cituojamas bendrovės „Stolvika“ vadovas Stanislavas Olenkovičius kuris sako, jog jo įmonė įprastai gėlių negabena, tačiau nuo vasario 20 iki kovo 1 dienos dažniausiai išsiunčia apie 20–25 vilkikus į Maskvą. Juose – daugiausia įvairių rūšių skintos rožės, vazoninės gėlės.

„Mūsų užduotis – pasikrauti gėles Olandijoje ir atvežti jas iki Karmėlavos. Čia parengiami dokumentai ir vilkikai išvažiuoja į Rusiją. Pastaruoju metu dažniausiai važiuojame per Sebežo (miesto Latvijos-Rusijos pasienyje – red. past.) muitinės postą arba per Narvą (labiausiai Rytuose esantis Estijos miestas – red. past.)“, – pasakojo verslininkas.

Gėles gabena du vairuotojai, jos yra talpinamos į specialius šaldytuvus, kuriuose palaikoma 6–8 laipsnių temperatūra. Lepias prekes į vietą reikia pristatyti kuo greičiau – daugiausia per tris paras. Kodėl į Maskvą spaudžiant laikui važiuojama per toliausiai esantį Estijos miestą?

„Su Baltarusijos pareigūnais labai sudėtinga, – atskleidė „Stolvika“ vadovas. – Sudėtingiausia vežti gėles ir vaisius – tai leidžia, tai neleidžia. Ne šiaip sau važiuojame didžiausią ratą per Narvą – juk per Baltarusiją iš Lietuvos iki Maskvos tebūtų kokie 900 kilometrų. Tačiau Baltarusijos prisibijome – ten nėra jokių taisyklių, kad pradėję tikrinti, jie įsipareigotų tai padaryti greitai.“

Pradėję skaičiuoti baltarusiai rožes skaičiuoja apytikriai tris paras. „Jei gėlės atvažiuos kovo 7-ą dieną – niekam jos jau nebus reikalingos. Didmenininkai jų ieško maždaug kovo 1–4 dienomis“, – paaiškino S. Olenkovičius.

Verslininkas tikina, kad niekas iš Lietuvos vežėjų nereikalauja, kad lietuvių vilkikai Baltarusijoje nebūtų tikrinami apskritai. „Bet suskaičiuoti tikrai būtų galima greičiau. Beskaičiuojant kiekvienas gėlių pakelis atrišamas, atskiriamas. Rožių viename vilkike yra apie milijoną. Po patikrinimo visos rožės atgal į tą patį vilkiką netelpa, jau reikia antro vilkiko“, – piktinosi S.Olenkovičius.

Krovinių gabenimo paslaugas teikiančios bendrovės „Elspeda“ direktorius Jonas Valeckas paantrino kolegai sakydamas, kad anksčiau gėlės buvo galima vežamos tiesiai „iš taško A į tašką B“. Šiandien tenka sukti ratus ir sugalvoti, kaip apvažiuoti griežtus Baltarusijos muitininkus. „Minske perkrauname iš lietuviškų vilkikų į rusiškus. Perkraudinėjame, perkabiname, ko tik nedarome, – atskleidė J. Valeckas. – Gėlės juk toks produktas, kurį reikia greitai pristatyti.“

J. Valeckas sako, jog anksčiau netgi egzistavo reikalavimas rožes pristatyti per 48 valandas. Pastaruoju metu šis laikas prailgintas iki 60-ies valandų, nes visi suvokia, kad gali kilti netikėtų trukdžių.

„Elspeda“ savo vilkikus mėgina siųsti tai per Estijos, tai per Latvijos sieną. Maršrutai kinta taip pat dažnai, kaip ir muitininkų nuotaika. „Taip jau bent dvejus metus vargstame. Prieš kovo 8-ąją gal bent jau Rusijos muitininkai į patikras kiek atlaidžiau žiūri, nes juk supranta, kad jų moterims vežame, – sako J. Valeckas. – Jei mašina užstringa bent dviem dienoms, tai iki Maskvos jau galima ir nebevažiuoti. Tada jau – iškart į šiukšlyną.“

Už muitinės pareigūnų veiksmus vežėjai neatsako, tačiau ir jie nukenčia, kai klientas vienu ypu praranda apie 100 tūkst. eurų vertės krovinį ir tampa nemokus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"