TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Turgų nustebino šnekos apie brangstančias mašinas

2016 02 24 6:00
Naudotų transporto priemonių vidutinė kaina praėjusių metų pabaigoje siekė 3,8 tūkst. eurų. LŽ archyvo nuotrauka

Populiariam automobilių portalui paskelbus, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį naudoti automobiliai Lietuvoje pabrango vidutiniškai 483 eurus, sujudo turgaus prekeiviai – esą turguose mašinos pinga. Pasirodo, teisybės čia daug.

Dėl portalo Autoplius.lt paskelbtos informacijos sujudo ir nemaža dalis naudotų automobilių pirkėjų. Kai kurie jų netgi nusipirko mašinas, nors anksčiau to daryti neplanavo. Išsigando, kad automobiliai dar labiau brangs.

„Turgaus prekybininkams informacija apie smarkiai pabrangusias mašinas gal ir buvo palanki, nes pagyvėjo jų pardavimas. Tačiau patys verslininkai tikina, kad turguje automobiliai ne brango, o pigo. Tiesą sakant, aš irgi nelabai suprantu, kaip portalas tą pabrangimą skaičiavo? Juk dažnai niekas, net valstybės institucijos nežino tikslios sumos, dėl kurios galiausiai susidera pirkėjas su pardavėju. Niekas Lietuvoje negali tiksliai žinoti, kiek naudotų automobilių yra parduota ir už kokią sumą“, – konstatavo Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.

Iš tiesų, nustatyti turguose parduotų naudotų automobilių vidutinę kainą yra nepaprastai sunku, o gal ir visai neįmanoma.

Valentinas Naujanis: "Niekas tiksliai negali žinoti, kiek naudotų mašinų ir už kiek Lietuvoje buvo parduota."/Rekvizitai.lt nuotrauka

Kainas mažina štilis

„Varano“ vadovas tvirtino girdėjęs, kad Autoplius.lt vidutinę naudotos mašinos kainą nustato analizuodamas portale pateikiamas parduotų naudotų automobilių kainas. „Tikrai nemanau, kad tikslią pardavimo kainą galima gauti vien analizuojant portalo duomenis. Juk skelbimuose pardavėjai dažniausiai nurodo tik tai, kiek jie pageidautų gauti už transporto priemonę, tad pageidaujama kaina nuo realios gali skirtis šimtais. Vyksta derybos, kuriose dalyvauja tik pardavėjas ir pirkėjas. Tad kas fiksuoja, kiek nusiderama? Netgi iš valstybės įmonei „Regitra“ pateiktų duomenų vargiai sužinosi tikrą pardavimo kainą, nes ji, švelniai tariant, dažnai nėra tokia, kokia nurodoma pirkimo-pardavimo dokumentuose“, – sakė verslininkas.

V. Naujanio teigimu, turguose po automobilio lango valytuvu užkištas lapas su kaina irgi yra tik pasiūlymas.

Verslininkas tikino, kad dabar pardavėjams nėra pats palankiausias metas diktuoti kainas. „Daugelis pardavėjų sako, kad jų verslas beveik neduoda jokio pelno, o kartais darosi ir nuostolingas. Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalių ekonomika smunka, labai bloga geopolitinė padėtis, ir taip vos gyvuojantį reeksportą smaugia drakoniški muitų ir/ar utilizacijos bei kiti mokesčiai. Todėl pirkėjų iš Rytų beveik neliko. Pardavėjui tokiomis sąlygomis yra labai sunku derėtis“, – pasakojo „Varano“ vadovas.

Dingsta net kirgizai

Dar visai neseniai, V. Naujanio teigimu, pačius pigiausius naudotus automobilius masiškai pirko atvykėliai iš Kirgizijos, nes šiai šaliai Rusija ilgiau nei kitoms NVS narėms netaikė utilizacijos mokesčio. Tačiau laikai pasikeitė. Kirgizai atvyksta vis rečiau ir dažniausiai renkasi komercines mašinas, nes šių NVS papildomais mokesčiais, atrodo, dar neapmokestino. „O iš ekonominio nuosmukio kamuojamų Rusijos ar Baltarusijos užsuka tik pavieniai pirkėjai, nuperkantys vos po kelis automobilius. Jie paklausos tikrai neišaugina tiek, kad kainos pradėtų kilti“, – konstatavo verslininkas.

Kitas pavardės nenorėjęs viešinti naudotų automobilių pardavėjas iš Panevėžio pritarė V. Naujaniui sakydamas, kad „šiandien džiaugiesi, jei iš naudotų automobilių verslo pavyksta šeimą pavalgydinti“. „Kai dėl brangimo, pastaruoju metu galėjo brangti nebent 3–5 metų senumo automobiliai. Lietuvoje gyvenimas gerėja, žmonės turi daugiau pinigų ir ieško geresnės kokybės. Tas pat ir Estijoje bei Latvijoje, iš kurių taip pat atvyksta didelė pirkėjų dalis. Nors apynaujų automobilių iš bendro naudotų mašinų kiekio ir nėra parduodama labai daug, tačiau jie palyginti brangūs, prekiaujant jais susidaro didžiulės sumos. Galbūt dėl jų ir pakilo vidutinė naudotų automobilių kaina?“ – spėjo verslininkas.

Turguje – savos taisyklės

Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis bent iš dalies pripažino, kad tiksliai nustatyti turguose pardavinėjamų pigių, maždaug iki 1–1,5 tūkst. eurų kainuojančių naudotų automobilių vidutinę kainą tikrai labai sunku. „Žmonės tokius pigius automobilius rečiau siūlo per skelbimų portalus, o paprastai pardavinėja per feisbuką ar tiesiog turguose. Tad atsekti tų pigesnių kainų vidurkį tikrai yra labai didelė problema“, – sakė „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Tačiau jis atkakliai tikino, kad Autoplius.lt pateikiami bendri duomenys apie kainas yra ganėtinai tikslūs, kad atspindėtų realią padėtį naudotų automobilių rinkoje. Portalas jau anksčiau skelbė, kad pernai Lietuvoje sudaryta 364,9 tūkst. naudotų automobilių sandorių, kurių vertė 1,607 mlrd. eurų. Išeitų, kad vidutiniškai viena naudota mašina Lietuvoje turėjo kainuoti 4,4 tūkst. eurų. Tačiau Autoplius.lt tikslino skaičiavimus ir galiausiai paaiškėjo, kad naudotų transporto priemonių vidutinė kaina praėjusių metų pabaigoje siekė 3,8 tūkst. eurų. Pasak portalo, gautas skaičius buvo 14,7 proc., arba net 483 eurais, didesnis nei prieš metus.

M.Buzelis teigė, kad skaičiuojant vidutinę naudoto automobilio kainą Autoplius.lt taiko patikimą, laiko patikrintą metodologiją. „Pirmiausia automobilių kainų pokyčius sekame savo portale. Papildomai gautus duomenis gretiname su tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ ir valstybės įmonės „Regitra“ statistika. Gauti kainų duomenys yra gana tikslūs, vargu ar Lietuvoje dar kas nors gali surinkti tikslesnius“, – tikino „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Tačiau jis patvirtino V. Naujanio spėjimą, kad vidutinę parduoto naudoto automobilio kainą Autoplius.lt pirmiausia išveda padalydamas bendrą sandorių vertę iš jų skaičiaus. „Skaičiuodami naudojame ir savo turimus duomenis. Sakykim, atmetame sandorius, kurie yra akivaizdžiai nelogiški. Pavyzdžiui, kai deklaruojama, kad senos mašinos buvo parduotos už kosmines kainas, ar, priešingai, už, tarkime, 10 eurų“, – kalbėjo jis.

2010–2015 metais Lietuvoje sudarytų sandorių parduodant naudotus lengvuosius automobilius skaičius ir kiek mašinų pasiliko mūsų šalyje

MetaiSandoriai (tūkst. vnt.)Registracija Lietuvoje (tūkst. vnt.)
2010328153,8
2011353,7204,3
2012378,1194,5
2013388,5200,5
2014392165,5
2015364,9146

Šaltinis: Autoplius.lt, VĮ „Regitra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"