TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tvarkaraščius koreguoja stotelių populiarumas

2013 01 09 5:59
LŽ archyvo nuotrauka /Klaipėdoje populiariausia tarp keleivių yra Bibliotekos stotelė.

Viešai skelbiamas stotelių populiarumo reitingas leidžia keleiviams jaustis tikriems savo miesto transporto šeimininkams, dalyvauti jo pertvarkoje, sąžiningai žymėti bilietus. Tuo įsitikinusi naujovės pradininkė - viešoji įstaiga (VšĮ) "Klaipėdos keleivinis transportas".

Viešasis miestų transportas negali vienodu intensyvumu vežioti keleivių ten, kur jų yra mažai ir kur - daug. Tai reikštų vėjais paleistus šimtus tūkstančių vietos biudžeto litų. Todėl stotelių populiarumas rūpi daugumos miestų, ypač didžiųjų, viešojo transporto įmonėms.

Tačiau surenkama informacija apie keleivių srautus vienoje ar kitoje stotelėje daugelyje miestų tėra apytikslė. Dėl to viešojo transporto tvarkaraščiai ir maršrutai dažniausiai keičiami du kartus per metus - pavasarį ir rudenį. Kita vertus, ir nedarant išsamesnių tyrimų aišku, kad žiemą dauguma keleivių važiuoja į tas miestų dalis, kuriose dirbama ir mokomasi, o vasarą - kur ilsimasi.  

Padėjo elektronika

Todėl uostamiestyje, kaip dienraščiui LŽ teigė vietos viešojo transporto eismą organizuojančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis, jau geri dveji metai autobusų tvarkaraščiai koreguojami ir kas tris, ir net kas du mėnesius. Anot jo, dažniau tai daryti pradėta 2010-aisiais, kai Klaipėdos viešajame transporte buvo įdiegta elektroninio bilieto sistema. Nuo tada kiekvienas į autobusą įlipantis asmuo, turintis elektroninį terminuotąjį ar kartinį bilietą, privalo jį glausti prie elektroninio skaitytuvo.

Atsirado galimybė realiu laiku stebėti informaciją apie keleivių srautus, konkrečių maršrutų ir stotelių populiarumą. Į autobusus leidžiama lipti tik pro priekines duris, kad vairuotojai matytų, ar kiekvienas keleivis iš tiesų priglaudžia bilietą prie skaitytuvo.

"Taip patikimiau. Pavyzdžiui, Vilnius irgi turi panašią į mūsų įrangą, kuria taip pat galėtų stebėti keleivių srautus. Tačiau sostinėje žmonėms leidžiama lipti į viešąjį transportą pro visas duris, kontrolės iš esmės nėra, todėl ir kyla abejonių, ar surinkti duomenys gali būti tikslūs", - sakė G.Neniškis.  

Pašnekovas neslėpė, kad dalį keleivių dažnas tvarkaraščių kaitaliojimas erzina. Užtat sutaupomi miestui taip reikalingi dešimtys tūkstančių litų.

Skatina reitingu

Šiandien modernia įranga duomenis apie keleivių srautus renka ir Kaunas. Tačiau laikinoji sostinė, skirtingai negu Klaipėda, stotelių populiarumo reitingų neviešina.

"Skelbiame reitingus internete dėl keleivių. Pirmiausia, šitaip juos sudominame prisidėti prie srautų skaičiavimo programos. Kita vertus, dalyvaudami joje ir jausdamiesi esą transporto šeimininkai, keleiviai sąžiningiau elgiasi - stropiau žymi važiavimo bilietus", - aiškino G.Neniškis.

Tai liudija ir statistika. Per dvejus metus Klaipėdos stotelių populiarumo reitingas beveik nepasikeitė - populiariausios išliko Bibliotekos, Atgimimo, Turgaus stotelės. Tačiau sąžiningų keleivių srautas jose, palyginti su 2010-aisiais, padidėjo trečdaliu. Tikriausiai šitaip atsitiko ir dėl to, kad žmonės stropiau žymi bilietus.

Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras LŽ sakė prijaučiantis daugeliui klaipėdiečių iniciatyvų, bet nepritariantis pernelyg dažnam tvarkaraščių kaitaliojimui. "Keleiviams tai kelia sąmyšį", - pridūrė laikinosios sostinės valdininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"