TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Tyrimas rikiavo įmones ir pagal požiūrį į darbuotojus

2014 02 10 6:00
Ateityje "Lietuvos geležinkelių" riedmenis valdyti reikės vis daugiau kvalifikuotų specialistų. LŽ archyvo nuotraukos

3200 litų – tiek per mėnesį vidutiniškai uždirba akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) darbuotojai, tuo metu vidutinis atlyginimas šalyje, statistikų duomenimis, pernai buvo maždaug 900 litų mažesnis.

Tokie skaičiai buvo pateikti po praėjusią savaitę bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos „Lietuvos geležinkelių“ įvaizdžio ir paslaugų poreikio kiekybinis tyrimas“.

„Kas tai yra įmonė? Tai pirmiausia žmonės. „Lietuvos geležinkeliuose“ dirba apie 10 600 darbuotojų, pagal šį rodiklį esame viena didžiausių bendrovių šalyje, todėl ne tik mums, bet ir visai valstybei svarbu, ar mūsų pastangos plėtoti socialiai atsakingą politiką yra pakankamos, ar matomos“, - per tyrimų pristatymą kalbėjo juos užsakiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Tyrimas parodė, jog geležinkelininkų bendrovės pastangas šalies gyventojai vertina labai gerai – apklausos dalyviai pirmąją vietą įmonei atidavė net trijose iš šešių kategorijų. Bendrovė buvo pirma tarp patikimiausių ir stabiliausių, patraukliausių darbuotojams, taip pat – tarp socialiai atsakingiausių Lietuvos didžiųjų įmonių, kurios priklauso valstybei arba valstybė valdo jų kontrolinį akcijų paketą.

Tyrimo lyderiai

Tyrimą pristatęs bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zoka sakė, kad apklausa buvo atlikta 2013 metų rugsėjo 16-spalio 4 dienomis. Tikslas – įvertinti AB „Lietuvos geležinkeliai“ įvaizdį, naudojimosi bendrovės paslaugomis įvaizdį ir sužinoti viešinamos reklamos vertinimą. Buvo apklausti tūkstantis penki šimtai 18-75 metų respondentų, atstovaujančių visus Lietuvos regionus.

Didžiausią atotrūkį nuo kitų valstybei priklausančių įmonių „Lietuvos geležinkeliai“ pasiekė patikimumo ir stabilumo kategorijoje – antroje vietoje likęs Klaipėdos jūrų uostas nuo nugalėtojos atsiliko net 4 procentais. Tačiau socialiai atsakingiausių įmonių kategorijoje geležinkelininkų bendrovė ant nugalėtojų pakylos laiptelio stovi ne viena – su ja laurais dalinasi Klaipėdos jūrų uostas.

„Lietuvos geležinkelių“ įvaizdžio ir paslaugų poreikio kiekybinį tyrimą" pristatė (iš kairės) AB "Lietuvos geležinkeliai" valdybos pirmininkas Saulius Girdauskas, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius S.Dailydka ir "Spinter tyrimai" vadovas I.Zokas.

Orientuojasi į kvalifikuotus darbuotojus

S.Dailydka neslėpė, kad administracijos lūkesčius labiausiai atitiko įmonės pripažinimas socialiai atsakingiausia įmone. „Vienas svarbiausių dalykų bendrovei buvo ir yra išlaikyti kvalifikuotus darbuotojus. Krizė drebino Europą, prasidėjo sąstingis Rusijoje, smuko prekyba, o kartu – ir krovinių srautai. Laimė, mums šiek tiek sekasi. Nors situacija ir buvo sudėtinga, pavyko ne tik išlaikyti krovinių vežimą tokio pat lygio kaip ir ankstesniais metais, bet netgi šiek tiek padidinti darbuotojų atlyginimus. Vidutinis atlyginimas dabar sudaro 3200 litų. Mūsų įmonės atlyginimų vidurkis yra ryškiai didesnis nei kai kuriose kitose įmonėse“, - pastebėjo geležinkelininkų įmonės generalinis direktorius.

Jis paminėjo ir dar keletą įdomių su „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojais susijusių skaičių. Anot S.Dailydkos, iš daugiau nei dešimties tūkstančių etatinių geležinkelininkų 6,9 tūkst. yra vyrai. Įgijusiųjų aukštąjį išsilavinimą - 1,7 tūkst., arba 16 proc. darbuotojų. Dar 69 proc. yra įgiję prilygstantį viduriniam arba aukštesnįjį išsilavinimą. „Iš pas mus dirbančių mokslo daktarų galime jau ir visą gydymo palatą surinkti. Juokauju, aišku... O jei rimtai, vien pernai daktarines disertacijas apgynė trys moterys“, - vardijo S.Dailydka.

"Lietuvos geležinkelių" vadovas ypač pabrėžė, kad bendrovėje sklandžiai vyksta darbuotojų kartų kaita. „Anksčiau vidutinis jų amžius buvo apie 55 metai, o dabar svyruoja tarp 42-44 metų. Žmonės yra didžiausias mūsų turtas, stengiamės, kad nebūtų per didelio jų takumo. Dėl to bendrovės viduje kasmet patobuliname apie 7 tūkst. darbuotojų profesinius įgūdžius ir žinias “, - kalbėjo geležinkelininkų įmonės vadovas.

Valstybinių arba reguliuojamas paslaugas teikiančių šalies įmonių vertinimas pagal jų patikimumą ir stabilumą

VietaĮmonėVertinimas (proc.)*
1.“Lietuvos geležinkeliai“21
2.Klaipėdos jūrų uostas17
3.LESTO11
4.Lietuvos paštas10
5.Tarptautinis Vilniaus oro uostas6
6.Nė viena iš išvardytų įmonių13
7.Neturiu nuomonės22

*Nuo bendro respondentų skaičiaus

Šaltinis: „Spinter tyrimai“.

Valstybinių arba reguliuojamas paslaugas teikiančių šalies įmonių vertinimas pagal jų patrauklumą darbuotojams

VietaĮmonėVertinimas (proc.)
1.„Lietuvos geležinkeliai“20
2.Klaipėdos jūrų uostas18
3.LESTO16
4.Tarptautinis Vilniaus oro uostas9
5.Lietuvos paštas5
6.Nė viena iš išvardytų įmonių13
7.Neturiu nuomonės20

Šaltinis: „Spinter tyrimai“.

Valstybinių arba reguliuojamas paslaugas teikiančių šalies įmonių vertinimas pagal jų socialinį atsakingumą

VietaĮmonėVertinimas (proc.)*
1.-2.“Lietuvos geležinkeliai“18
Klaipėdos jūrų uostas18
3.LESTO16
4.Lietuvos paštas10
5.Tarptautinis Vilniaus oro uostas7
6.Nė viena iš išvardytų įmonių15
7.Neturiu nuomonės24

Šaltinis: „Spinter tyrimai“.

      DALINKIS:
      0
      0
      SPAUSDINTI
      TRASA
      Rubrikos: Informacija:
      AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
      Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
      KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
      KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
      Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
      SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
      Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"