TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ukraina jau negamina lengvųjų automobilių

2015 09 23 6:00
Nors ir labai sunkiomis sąlygomis, Ukraina vis dar gamina komercinius automobilius.  LŽ archyvo nuotrauka

Rugpjūtį ukrainiečiai savo automobilių gamyklose nustojo nuo konvejerių ridenti lengvąsias mašinas, o labiausiai dėl to džiūgauja Rusijos žiniasklaida.

Pabėgėlių iš kito žemyno problemų liūne paskendusi Senoji Europa, atrodo, jau visai nekreipia dėmesio, kas dedasi jos prieangyje, Ukrainoje. Rusija toliau spaudžia ukrainiečius, pirmiausia siekdama sužlugdyti šalies ūkį. Reikia pripažinti, kad rusams sekasi. Praėjusią savaitę Rusijos žiniasklaida su pasimėgavimu džiūgavo, kad Ukrainoje visiškai sustojo lengvųjų automobilių gamyba. Tiesa, komercinis transportas surenkamas ir toliau, tačiau skaičiai - mikroskopiškai maži.

Rusai tyčiojasi

Rusijos portalas kolesa.ru teigia, kad lengvųjų automobilių gamyba Ukrainoje yra sustojusi: „Preliminariais Ukrainos automobilių gamintojų asociacijos „Ukravtoprom“ duomenimis, rugpjūčio mėnesį vietos gamyklose buvo pagamintos 193 transporto priemonės, o tai net 77,1 proc. mažiau nei šių metų liepos mėnesį ir 56 proc. mažiau nei 2014 metų rugpjūčio mėnesį (tada nuo konvejerių Ukrainoje nuriedėjo 444 automobiliai).“ Portalas rašo, kad praėjusį mėnesį ukrainiečių gamyklos nesurinko nė vieno lengvojo automobilio, o tai, kolesa.ru tvirtinimu, glaudžiai susiję su visišku tokių transporto priemonių paklausos Ukrainoje žlugimu.

Ta proga propagandinis Rusijos portalas politpuzzle.ru nepraleido progos pasityčioti iš pačių rusų trypiamos Ukrainos: „Reikia pažymėti, kad Ukrainos automobilių pramonė nėra vienintelė pramonės šaka, kuri žlunga dėl naujosios valdžios nekompetencijos ir negebėjimo spręsti problemų. Pavyzdžiui, beveik sustojo Dnepropetrovsko gamykla „Južmaš“, kadaise Ukrainai pelniusi kosminės valstybės reputaciją. Ir kas liks iš Ukrainos nuo politinės arenos pasitraukus šios šalies prezidentui Petro Porošenkai ir jo komandai, jau nejaudina nei pačios komandos, nei jų partnerių iš Vakarų.“

Puola ir melu

Politpuzzle.ru nepamiršo paminėti ir to, kad nuo 2011 metų Ukrainoje nėra gaminamas nė vienas ukrainietiškos kilmės automobilis. „Paskutinis „Tavrija“ nuo konvejerio nuriedėjo prieš ketverius metus. Vėliau ukrainiečiai rinko tik užsienio markių mašinas“, - smaginasi portalas.

Anot jo, pastaruoju metu ukrainiečiai gamino tik licencijuotus užsienio modelius - „Chevrolet“, „Kia“, „Hyundai“, „SsangYong“, „Lada“, „Škoda“, kiniškus „Geely“, „Chery“. Suprask, nacionalinę Ukrainos automobilių pramonę užsienio bendrovės tiesiog pasmaugė. Tik kažkodėl politpuzzle.ru pamiršo paminėti, kad tuomet, kai Ukrainoje, anot portalo, buvo sustabdyta vietinių automobilių markių gamyba, šalį valdė prorusiškas prezidentas Viktoras Janukovyčius.

Dar įdomiau, kad propagandinis portalas meluoja. Pavyzdžiui, 2013 metais, kitaip tariant, praėjus dvejiems metams, kai, pasak portalo, nuo Ukrainos konvejerių pradingo vietiniai modeliai, Ukrainos bendrovėje ZAZ (JSC ZAZ) buvo pradėti rinkti ukrainietiškos kilmės „ZAZ Zaporožiec Vida“, kurių gamyba nutraukta tik prasidėjus agresijai Ukrainos Kryme.

Tiesa, „Ukravtoprom“ tinklalapyje pateikta informacija iš tiesų patvirtina, jog praėjusį rugpjūtį nė vienas iš 9 (JSC ZAZ, PJSC „AutoKraz“, „Bogdan Corporation“, „Etalon Corporation: PJSC „Chrernihiv Autoplant“, JSC PA KrASZ, PrJSC „Eurocar“, PJSC „Chasiv Yar Buses Plant“, JSC „Cherkassy Bus“) Ukrainoje veikiančių naujų automobilių gamintojų nesurinko nė vieno lengvojo automobilio. Buvo pagamintos tik 625 komercinės transporto priemonės, iš kurių – 141 sunkvežimis ir 78 autobusai. Matyt, Ukrainos automobilių pramonė atgims tik tada, kai šioje šalyje bus visiškai sustabdyta įžūli Rusijos agresija.

FAKTAI

Per aštuonis šių metų mėnesius, skelbia "Ukravtoprom", Ukrainoje buvo pagaminta 4218 naujų automobilių, arba net 83 proc. mažiau nei 2014 metų sausį-rugpjūtį (24 850).

Iš jų lengvieji automobiliai sudarė 2914, arba 69,1 procento. 2015 metais nuo sausio pradžios iki rugsėjo 1 dienos, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mažiausiai krito sunkvežimių gamyba - 18,6 procento.

Aštuonių mėnesių rezultatas rodo, kad ukrainietiškų autobusų gamyba šiemet susitraukė 38,8 proc., lengvųjų automobilių - 87,4 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"