TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ultimatumas vaiduoklėms mašinoms – trys mėnesiai

2014 03 05 6:00
Kad pratęstų registracijos sustabdymą dar metams, transporto priemonės šeimininkui tektų atlikti jos techninę apžiūrą ir bent mėnesiui įsigyti TPVCA draudimo polisą. LŽ archyvo  nuotrauka

Nurimus diskusijoms dėl galimo automobilių mokesčio, vairuotojų kišenes paploninti kėsinasi nuo liepos 1 dienos įsigaliosiančios naujos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos. Naujiena: jeigu nesuskubsite laiku pratęsti transporto priemonės techninės apžiūros talono ar privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, nebus leidžiama ja važinėti, o po 3 mėnesių ji bus išregistruota. Įregistruoti transporto priemonę iš naujo kainuos.

Šis įstatymas įteisins automatinį transporto priemonių ir priekabų išregistravimą iš Kelių transporto priemonių registro bei galimybę transporto priemonės valdytojui pačiam sustabdyti transporto priemonės registraciją. Tiesa, kaip pažymi transporto priemonių registravimą vykdančios VĮ „Regitra“ atstovai, didžiajai daliai automobilius ar kitas transporto priemones tvarkingai eksploatuojančių šeimininkų nekils problemų dėl naujų reikalavimų

„Įstatymas pakeistas siekiant, kad būtų daugiau tvarkos. Turėsime tikslesnius duomenis, bus lengviau tvarkyti registrą. Juk žinome, kad Lietuvoje šiuo metu gausu įregistruotų automobilių, kurie seniai yra išvežti į užsienį arba neeksploatuojami. Tai apsunkina duomenų valdymą. Jei palygintume „Regitros“ turimus duomenis su technines apžiūras atliekančių įmonių duomenimis, pamatytume, kad registruotų ir iš tikrųjų eksploatuojamų automobilių skaičius bei kiti duomenys skiriasi“, - teigė VĮ "Regitra" Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas Laimutis Skersinis.

Išregistruos automatiškai

Pagal naujas įstatymo nuostatas, jeigu techninės apžiūros (TA) talono ar transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo galiojimas baigsis ir jo nesuskubsite pratęsti ar techninę apžiūrą atlikti per keletą dienų, bus sustabdytas leidimas važinėti šia transporto priemone.

Kaip LŽ paaiškino L.Skersinis, toks leidimas bus sustabdomas per keletą dienų, kai baigsis mašinos techninės apžiūros talono ar privalomojo draudimo galiojimas. Tiek laiko prireikia kompiuterinėms sistemoms apsikeisti duomenimis.

Įstatymas reikalauja, kad priežastys, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas važinėti automobiliu, turi būti pašalinamos per 90 dienų. Jei per šį laikotarpį - tris mėnesius - TA ir privalomas draudimas nebus atnaujinti, leidimas važinėti šia transporto priemone bus panaikintas, o ši bus išregistruota. Jos valstybinio registracijos numerio ženklai bus pripažinti negaliojančiais ir juos reikės grąžinti „Regitrai“.

Kaip pažymėjo L.Skersinis, 90 dienų laikrodis nuo liepos 1 dienos ims tiksėti visiems šalyje registruotiems automobiliams – nesvarbu, ar paskutinį kartą jų TA talonas ir TPVCA draudimas baigė galioti prieš penkerius metus, ar prieš penkias dienas.

Antikvariniai - be išimties

Leidimas važinėti bus stabdomas bei automobilis išregistruojamas, remiantis duomenimis, gautais iš kompetentingų institucijų: asociacijos "Transeksta“, kuri vienija uždarąsias akcines bendroves, atliekančias privalomąsias technines apžiūras, Transporto priemonių draudikų biuro, kitų įstaigų.

Jei transporto priemone gana ilgai nesinaudojama, pavyzdžiui, žiemą nevažinėjama mopedu ar motociklu, jos valdytojas galės pats sustabdyti registraciją. Ilgiausias laikotarpis, kuriam įstatymas leidžia sustabdyti transporto priemonės registraciją, – metai. „Įstatymas nenumato dar ilgesnio laikotarpio. Taigi, jeigu žmogus per metus neįvykdys būtinų sąlygų, kad transporto priemonės registracija būtų atnaujinta, ji liks išregistruota“, - sakė L.Skersinis.

Kad pratęstų registracijos sustabdymą dar metams, transporto priemonės šeimininkui tektų atlikti jos techninę apžiūrą ir bent mėnesiui įsigyti TPVCA draudimo polisą.

Sustabdytą transporto priemonės registraciją jos valdytojas galėtų atnaujinti bet kada. Kaip teigė „Regitros“ darbuotojas, būtų logiška, jei, pavyzdžiui, retai į kelią išvažiuojančių antikvarinių automobilių registraciją būtų galima sustabdyti ilgesniam nei metų laikotarpiui. Daugelyje Vakarų valstybių antikvariniams automobiliams taikomos kitokios registracijos taisyklės, išduodami specialūs valstybiniai numeriai, jie atleidžiami nuo automobilių ir kelių mokesčių. Tačiau Lietuvoje tokia išimtis kol kas nenumatyta.

„Jei antikvarinio automobilio šeimininkas į kelią išrieda kartą per kelerius metus, nemanau, kad būtų kas blogo, jei jam taikytume kitą galimybės sustabdyti registraciją terminą. Jei automobilių kolekcininkai kreiptųsi dėl tokių įstatymo pataisų, vyktų diskusija, „Regitra“ palaikytų jų poziciją“, - sakė L.Skersinis.

Kainų dar nenustatė

„Regitros“ atstovas pažymėjo, kad kol kas nėra galutinai aišku, ar iš norinčiųjų išregistruoti transporto priemonę bus reikalaujama jos pardavimą eksportui patvirtinančio dokumento arba pažymos apie automobilio sunaikinimą, nors pastaruoju atveju tai galbūt kirstųsi su Aplinkos ministerijos potvarkiais. Kiek transporto priemonės valdytojui kainuos jos registracijos sustabdymas ir atnaujinimas, taip pat galutinai dar nėra nuspręsta.

Anot L.Skersinio, registracijos sustabdymo procedūra iš principo yra nesudėtinga, tad norima, kad ją būtų galima kuo paprasčiau atlikti elektroniniu būdu, taip pat atvykus į „Regitros“ aptarnavimo padalinį. Valstybės įmonė tuos pačius įkainius taiko tiek paslaugas užsakant internetu, tiek ir atvykus į padalinį, nors tradiciškai teikiant paslaugas elektroninėje erdvėje patiriamos ir mažesnės sąnaudos.

„Tam tikrų duomenų tvarkymo sąnaudų, be abejo, bus. Ar bus nuspręsta šių procedūrų sąnaudas dengti kitų paslaugų sąskaita, ar bus taikoma tam tikra simbolinė kaina, tiksliai pasakyti negalėčiau. Bus apskaičiuota ir nuspręsta vėliau pavasarį. O tie, kurių transporto priemonės bus išregistruotos, bet jie norės vėl jas įregistruoti, turės sumokėti standartines įmokas, kaip ir pirmą kartą įregistruojant transporto priemonę Lietuvoje. Tik svarstome, kad naujų numerių nereikėtų iš naujo išduoti. Taigi pakartotinė transporto priemonės registracija kainuotų apie 60 litų“, - paaiškino L.Skersinis.

Naudos Interpolo duomenis

„Regitra“ kovo 4 dieną pranešė, kad nuo šiol registruodama transporto priemones naudosis ir Interpolo duomenų baze. Norėdami automobilį pakeisti naujesniu, Lietuvos gyventojai dažniau ieško ne naujos, bet jau naudotos, iš užsienio įvežtos transporto priemonės. Pernai „Regitroje” tokių įregistruota daugiau kaip 100 tūkst., o naujų – 11,8 tūkstančio. Tačiau 501 transporto priemonei leidimas važinėti nebuvo suteiktas, jas įregistruoti atsisakyta.

„Mūsų specialistai, tikrindami į Lietuvą įvežtus automobilius, įvertina, ar jie, jų dalys, dokumentai nėra suklastoti, ar nėra pakeisti, sunaikinti kėbulo, variklio numeriai. Lietuvoje gali būti įregistruotos tik teisėtai įsigytos, saugios, nustatytus reikalavimus atitinkančios transporto priemonės”, – pažymėjo „Regitros” Transporto priemonių identifikavimo skyriaus vadovas Mamertas Kulakauskas.

Siekiant įsitikinti, ar registruoti pateikta transporto priemonė nėra ieškoma teisėsaugos institucijų, tikrinama informacija Lietuvos policijos ieškomų transporto priemonių žinybiniame registre ir Šengeno informacinėje sistemoje. Nuo šių metų kovo 12 dienos ši informacija bus tikrinama ir Interpolo generalinio sekretoriato duomenų bazėje.

Patikrinimą atliekantys „Regitros“ darbuotojai pernai daugiau kaip 200 kartų pateikė įtarimus dėl galimų klastočių, o 298 – policija ieškojo registruoti pateiktos transporto priemonės ar jos dalių, dokumentų, registracijos numerio ženklų ar ją registruoti pateikusio asmens.

„Mes tik konstatuojame kilusius įtarimus, tačiau nesame įgalioti atlikti ekspertizės ir tyrimo. Ši informacija perduodama policijai, kuri transporto priemonę sulaiko ir saugo iki tyrimo pabaigos”, - sakė M.Kulakauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"