Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Uostamiestyje planuoja gaminti elektrobusus

 
2017 02 07 11:30
Naujasis lietuviškas "Dancer", anot jo kūrėjų, neturės analogų pasaulyje.
Naujasis lietuviškas "Dancer", anot jo kūrėjų, neturės analogų pasaulyje.
Gamintojo nuotrauka

Klaipėdiečių mokslininkų ir inžinierių komanda, pasitelkusi į pagalbą užsienio specialistus, tikina priartėjusi prie savo dvejus metus siekto tikslo – sukurti elektra varomo miesto autobuso prototipą, kurio pagrindu ateityje gali būti gaminami serijiniai elektrobusai.

Neseniai iš vieno Klaipėdos angaro išvažiavo ir kelis ratus vienos iš uosto įmonių teritorijoje apsuko iš troleibuso perdarytas autobusas. Pasak bendrovės „Vėjo projektai“ projektų vadovo Tado Kubiliaus, pusiau autobusas buvo pirmojo darbų etapo rezultatas. „1982-ųjų laidos senutėlį „Škoda“ perdarėme į pusiau troleibusą, pusiau autobusą, kuris, pavažinėjęs kaip troleibusas, dar 100 kilometrų gali nuvažiuoti jau kaip autobusas – be elektros laidų“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo T.Kubilius.

Įsibėgėja lyg lengvoji mašina

Vienas svarbiausių uždavinių kūrėjams buvo sumažinti transporto priemonės svorį, kitaip elektra varomo autobuso energijos sąnaudos būtų buvusios itin didelės ir tokia transporto priemonė nebūtų pasižymėjusi efektyvumu. Uždavinį klaipėdiečiai tikina išsprendę sėkmingai. Vadovaujant „Vėjo projektų“ konstruktoriui-dizaineriui Mariui Ščerbinskui, buvo sukurtas naujojo troleibuso-autobuso kėbulas iš aliuminio kompozicinės medžiagos, naudojamos aviacijos pramonėje. Taip bendra transporto priemonės masė sumažėjo nuo 12,5 iki 8,8 tonos. Neįtikėtina, bet perdaryta „Škoda“ 100 kilometrų per valandą greitį, anot transporto priemonės kūrėjų, sugeba pasiekti vos per 8 sekundes.

Naujasis lietuviškas "Dancer", anot jo kūrėjų, neturės analogų pasaulyje. Gamintojo nuotrauka
Naujasis lietuviškas "Dancer", anot jo kūrėjų, neturės analogų pasaulyje. Gamintojo nuotrauka

Kitas originalus, bet lygiai toks pat elementarus sprendimas – visos autobuso elektros dalies bei valdymo sistemos pakeitimas. Tai – trys paprasti planšetiniai kompiuteriai, atstojantys įprastuose autobusuose daug vietos užimantį sudėtingą prietaisų skydelį. Iš įprastų prietaisų liko du pedalai ir vairas su posūkių bei valytuvų svirtelėmis. O visos kitos funkcijos – šviesos prietaisai, durų atidarymas, rankinis stabdys, šildymo ir ventiliavimo įranga ir panašiai – valdomos sensorinių mygtukų paspaudimu ergonomiškai išdėstytose planšetėse.

Pasak T. Kubiliaus, klaipėdiečių troleibusas-autobusas gali būti įkraunamas iš paprasto trifazio (380 kilovatų) elektros tinklo maždaug per aštuonias valandas. Tačiau „Vėjo projektai“, anot bendrovės projektų vadovo, prie pirmojo etapo projekto nesustojo ir jau baigia kurti visiškai originalų elektrobusą, kurio bandomasis prototipas Klaipėdos gatvėse turėtų pasirodyti balandžio pabaigoje – gegužę. T. Kubilius elektrobusą vadina antrojo etapo darbu.

Serijinė gamyba – po poros metų

Bendrovės „Vėjo projektai“ specialistai žemagrindį elektrobusą kuria jau turėdami patirties, pasisemtos perdarant troleibusą „Škoda“. Autobuso surinkimo darbai jau prasidėjo Klaipėdos universiteto Verslo inkubatoriuje uostamiestyje. „Šiose patalpose, kurias mes nuomojamės iš Klaipėdos universiteto, turime visas galimybes surinkti autobusus bei juos testuoti. Kada laboratorija atvers duris plačiajai auditorijai, kol kas negalime pasakyti, nes surinkimas ir gamybos technologijos yra konfidenciali informacija“, – „Lietuvos žinioms“ dėstė T. Kubilius.

Pasak jo, serijinė naujojo lietuviško elektrobuso gamyba gali būti pradėta jau 2019 metais. Planuojama per metus surinkti iki 40 elektrinių autobusų. „Kaina bus konkurencinga tiek Vakarų Europos, tiek Azijos gamintojų atžvilgiu, nes mūsų produktas tiesioginių analogų rinkoje šiuo metu neturi. Jis itin lengvas (sveria 6 tonas), jo baterijos labai greitai įkraunamos (per 8 minutes), elektrobusas pasižymi inovatyviu dizainu, galės vežti 92 keleivius“, – optimistiniais planais dalijosi T. Kubilius.

Jau žinomas ir preliminarus lietuviško elektrobuso pavadinimas – „Dancer“. Anot T. Kubiliaus, įsigyti 10 tokių elektrobusų jau yra pareiškusi ketinimą ir Klaipėdos miesto savivaldybė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"