TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Uosto dovana miesto gimtadieniui – atnaujinta magistralė

2014 08 05 6:00
Kairių gatve naudojasi pietinės uosto dalies kompanijos ir iš užsienio atvykstantys keltų keleiviai bei krovinių vežėjai. KVJUD nuotraukos

Jūrų keltais į Klaipėdos uostą atplaukiantiems turistams Lietuva prasideda nuo Kairių gatvės. Ilgus metus Klaipėdos turistinį įvaizdį gadinęs pietinis uosto kelias po rekonstrukcijos įgijo naują veidą.

Treji metai rangovų darbo ir bemaž 30 mln. litų Europos Sąjungos (ES) bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) investicijų į 2,5 kilometro ilgio 4 eismo juostų gatvės ruožą – taip trumpai galima charakterizuoti šį laiku baigtą projektą.

Ką tik 762 metų sukaktį atšventusio miesto meras Vytautas Grubliauskas pabrėžė, kad jūrų perkėlos jungtis su Jūrininkų prospektu – tai daugiau negu paprasta gatvė, jos reikšmė - šalies ryšys su pasauliu. Kartu ji yra savivaldybės ir uosto administracijos požiūrių bendrumo atspindys. „Kiekviena nauja arterija tarp uosto ir miesto gerina bendrą kraujotaką“, - atidarydamas gatvę pažymėjo Klaipėdos meras.

Kairių gatve, greta kurios driekiasi prieš kelerius metus rekonstruota Perkėlos gatvė, naudojasi pietinės uosto dalies kompanijos ir iš užsienio atvykstantys keltų keleiviai bei krovinių vežėjai. Ji yra viena labiausiai apkrautų Klaipėdos vietų. Vairuotojai, daugelį metų plūdę tik kosmetiškai paremontuojamą tokią svarbią gatvę, dabar, skriedami lygiu asfaltu, jau spėjo pamiršti buvusius nepatogumus.

KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus (kairėje) ir miesto meras Vytautas Grubliauskas pabrėžė Kairių gatvės svarbą uostui, miestui ir visai šaliai.

„Tai puiki šalies vizitinė kortelė turistams, atvykstantiems iš Švedijos, Danijos ir Vokietijos. Kairių gatve mes pristatome ir puošiame miestą, kuriame Europos Sąjungos standartus atitinkančios valstybės įvaizdį. Ši vieta buvo tapusi skauduliu tiek miestui, tiek uostui. Tai gatvė, kuri sudaro pirmą įspūdį svečiams, atplaukusiems iš kitų šalių į tarptautinę perkėlą. Šioje dalyje yra pagrindiniai Klaipėdos uosto multimodaliniai terminalai, todėl sutvarkyti Kairių gatvę buvo gyvybiškai svarbu“, – per simbolinės juostelės kirpimo ceremoniją kalbėjo KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. Jis pajuokavo, kad nutiesti dviračių takai ateityje drieksis per tiltą į Kuršių neriją, todėl Kairių gatvė yra tarsi įvadinė tilto projekto dalis.

Jūrų perkėlą valdančios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinis direktorius Audrius Pauža patenkintas, kad beveik 5 mln. tonų krovinių apyvartą pasiekusio padalinio darbuotojams nebereikės važinėti duobėta gatve ir nebebus gėda prieš klientus – perkėlos naudotojus. Per metus keltais plukdoma maždaug 250 tūkst. ro-ro technikos vienetų, visi automobiliai atvyksta ir išvyksta Kairių gatve. A. Pauža sieja šią gatvę su tolesne uosto perspektyva – projektuojamu pietiniu Klaipėdos aplinkkeliu, kuris prasidės nuo Kairių gatvės, prie viaduko per geležinkelį.

Kairių gatvės rekonstrukcija vyko etapais trejus metus. Vakariniame kelyje nutiesta nauja asfalto danga, šaligatviai, sutvarkytos, rekonstruotos ar naujai įrengtos nuovažos, dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos, automobilių stovėjimo aikštelės ir autobusų stotelės su peronais. Rekonstruoto kelio ruožo ilgis – 1666 metrai. Nuo Klaipėdos kanalo 865 metrų ilgio Kairių gatvės ruože yra dvi važiuojamosios dalys (po 2 eismo juostas) su skiriamąja juosta. Likusioje gatvės dalyje įrengta vienos važiuojamosios dalies su dvišlaičiu nuolydžiu danga. Toliau visas transporto srautas įsilieja jau į rekonstruotą Kairių gatvės ruožą su 3 eismo juostomis, kurių kraštinės juostos skirtos priešingų krypčių eismui, o vidurinė – manevrams.

Sutartį dėl rangos darbų, kurių vertė tuo metu sudarė 32,7 mln. litų, 2011 metų rugsėjo 27 dieną pasirašė Uosto direkcija ir bendrovių „Hidrostatyba“, „Žemaitijos keliai“ bei „Lemminkainen Lietuva“ konsorciumas. Statybos darbų baigimo aktas pasirašytas šiemet liepos 18-ąją. Galutinė rangos darbų vertė - 29,6 mln. litų. Pavyko sutaupyti beveik 3 mln. litų. ES finansinė parama – 85,76 proc., KVJUD lėšos - 15,24 procento.

Projektas įgyvendintas pagal 2007-2013 metų ES struktūrinės paramos Susisiekimo ministerijos administruojamą priemonę "Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste". Vyriausybės nutarimu uostui buvo perduotas 3,8 hektaro žemės sklypas, reikalingas papildomai 30 metrų pločio juostai per visą gatvės perimetrą.

Vakar, kai buvo apžiūrima gatvė, "Hidrostatybos" valdybos pirmininkas Jonas Dumašius įteikė uosto vadovui garsaus uostamiesčio menininko Vytauto Karčiausko kurtą skulptūrėlę „Užkoduota stiprybė“, vaizduojančią ąžuolo gilę. Jis linkėjo, kad ši sėkla pasėtų naujus KVJUD projektus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"