TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Už draudimą gali tekti mokėti brangiau

2010 12 08 0:00
Kiek kitąmet Lietuvoje galėtų brangti draudimas, draudikai neatskleidžia.
LŽ archyvo nuotrauka

Latvijoje netyla kalbos, esą nuo kitų metų vairuotojams smarkiai brangs draudimo paslaugos. Ar kaimynų prognozuojamas kainų šuolio virusas nepersimes į Lietuvą ir ko kitąmet iš draudikų gali tikėtis vairuotojai?

Ekspertai prognozuoja, kad Latvijoje, dvejus metus pigus automobilio draudimui, kasko draudimas kitais metais gali pabrangti penktadaliu, o privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas - net trečdaliu. Specialistai pabrėžia, kad nors tarp draudikų, kaip ir anksčiau, vyksta didžiulė konkurencija, dėl daugelio veiksnių draudimo pabrangimas neišvengiamas.

Didžiosios Lietuvos draudimo bendrovės drastiško kainų augimo nežada, tačiau neslepia, jog dabar taikomą kainodarą kitąmet gali tekti peržiūrėti. Nežinia, kaip tai atsilieptų mažas pajamas gaunantiems vairuotojams, nes jau dabar ne vienas taupydamas ignoruoja prievolę vairuoti apsidraudusiam.

Paaiškės metų gale

Draudimo bendrovės "Ergo Lietuva" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius LŽ teigė, kad kasko ir privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo rūšių nuostolingumas kurį laiką Lietuvoje nepaliaujamai didėja. Pašnekovas akcentavo, jog žalų skaičius ir draudimo išmokų suma auga greičiau nei pasirašytų draudimo įmokų suma, todėl jeigu ši tendencija ir toliau nekis, draudimo kainą gali tekti koreguoti piniginės nenaudai. "Pastaruoju metu žalų dažnis padidėjęs beveik 10 proc., o tai vienas rodiklių, kuris daro neigiamą įtaką nuostolingumui. Metų pabaigoje vertinsime, ar draudimo įmonės prisiimama rizika yra adekvati draudimo kainai, ir atitinkamai pagal vertinimo rezultatus ją koreguosime", - LŽ sakė R.Pocius.

Bendrovės atstovas pabrėžė, kad draudimo rinkoje draudimo išmokų suma neturi viršyti surenkamų draudimo įmokų, nes tik tai suteikia galimybę laiku ir tinkamai atlyginti patirtus klientų nuostolius.

Priežasčių brangti yra

Bendrovės "Lietuvos draudimas" Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas LŽ tikino, kad tokio brangimo, apie kurį kalbama Latvijoje, mūsų krašte būti neturėtų. "Bent jau artimiausiu metu tokių tendencijų tikrai neįžvelgiame. Nors pagal visą verslo logiką kainos turėtų kilti, reali situacija rinkoje, nuožmi konkurencija rodo, kad tokie kainų kitimai, kokie prognozuojami Latvijoje, čia yra sunkiai tikėtini", - kalbėjo pašnekovas.

A.Gimbickas teigė, kad Lietuvoje kasko draudimo brangimo priežasčių yra bent kelios. Esą įmokos galėtų didėti dėl išaugusio automobilių ir jų dalių skaičiaus, nemažėjančių eismo įvykių, gamtos stichijų žalos. O vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas teoriškai esą galėtų brangti dėl šios draudimo rūšies nuostolingumo ir dėl nuolat daugėjančių lietuvių vairuotojų padaromų eismo įvykių užsienyje.

Bendrovės "PZU Lietuva" Produktų ir rizikos valdymo departamento direktorius Edvardas Skupas taip pat nesiryžo tiksliai įvardyti, kiek kitais metais gali brangti draudimas vairuotojams. Tačiau jis irgi neneigė, jog artimiausiu metu kainų pokyčiai - neišvengiami.

"Šie metai draudimo rinkai buvo išskirtiniai dėl praėjusios speiguotos žiemos, pavasarinio potvynio, vasaros audros sukeltų nuostolių. Atsižvelgiant į patirtą žalą, gali tekti peržiūrėti draudimo kainas, tačiau nemanome, kad tai bus tokie ryškūs pokyčiai, kaip žada kolegos Latvijoje", - LŽ dėstė E.Skupas.

Neapsidraudusiųjų nestinga

Nors draudimo kainos vairuotojams Lietuvoje yra vienos mažiausių Europoje, tačiau keliuose kasdien automobiliais zuja tūkstančiai neapsidraudusiųjų. Vien per šiuos metus policija nubaudė 14 tūkst. vairuotojų, neturėjusių privalomojo civilinės atsakomybės draudimo polisų.

Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas LŽ sakė, kad šis skaičius realios padėties neatspindi, o tokių vairuotojų gali būti kur kas daugiau. "Šiems nusižengimams nustatyti galioja latentiškumo principas. Policija nepajėgi patikrinti visų eismo dalyvių, todėl sunku pasakyti, kiek iš viso vairuotojų važinėja neapsidraudę. Ar jų padaugėtų, jei draudimas pabrangtų? Manau, kad taip", - LŽ dėstė M.Putrimas.

Pareigūnas pasakojo, kad dažniausiai važinėjantys be privalomojo draudimo policijai įkliūva jauni vairuotojai ir tie, kurie nuosavais automobiliais naudojasi itin retai. Beje, pašnekovas primena, kad didžiuosiuose miestuose neapsidraudusių civilinės atsakomybės vairuotojų daugiau nei provincijoje. "Žmonės ten drausmingesni. Gal todėl, kad mažuose miesteliuose draudimo įkainiai mažesni, tad ir apsidraudusiųjų ten daugiau", - pridūrė M.Putrimas.

Savo ruožtu draudikai pastebi, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, dvigubai padaugėjo asmenų, kurie bando civilinę atsakomybę apdrausti jau įvykus avarijai. Bendrovės "Lietuvos draudimas" ekspertai pernai atskleidė 272 įvairaus sukčiavimo atvejus, o per 11 šių metų mėnesių tokių atvejų užfiksavo jau 280. Draudikai įspėja, kad apgaule bandžiusiems išvengti atsakomybės vairuotojams ne tik tenka atlyginti padarytos avarijos nuostolius, bet ir ateityje mokėti didesnes draudimo įmokas. Be to, sukčiams gali būti pareikšta pretenzija dėl įvykio išaiškinimo išlaidų padengimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"