TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Už greičio viršijimą - milijoninė bauda

2010 10 27 0:00
Švedo vairuojamas automobilis "Mercedes Benz SLS AMG" Šveicarijos greitkeliu, kuriuo leidžiama važiuoti 120 km/val. greičiu, skriejo net 290 km/val. greičiu.
Gamintojo nuotrauka

Švedijos piliečiui, patekusiam į pasaulio laikraščių antraštes už tai, kad Šveicarijoje buvo sulaikytas skriejantis 290 km/val. greičiu, gresia rekordinė - beveik trijų milijonų litų - bauda.

Šveicarijos keliai laikomi vienais saugiausių Europoje, tačiau ir šioje valstybėje, garsėjančioje aukštu gyvenimo lygiu, pasitaiko tikrų greičio mėgėjų. Neseniai 37-erių švedas Šveicarijos greitkeliu tarp Berno ir Lozanos išties pasivažinėjo "su vėjeliu". Naujos kartos stacionarus greičio matuoklis užfiksavo, kad galingas švedo superautomobilis "Mercedes Benz SLS AMG" skriejo net 290 km/val. greičiu. Jį vairuotojas pasiekė kelyje, kuriame leidžiama važiuoti ne daugiau kaip 120 km/val. greičiu. Už tai švedui gali tekti gerokai papildyti svečios šalies biudžetą - sumokėti net 1,08 mln. Šveicarijos frankų (apie 2,78 mln. litų) baudą.

Pretenduoja į rekordą

Šveicarijos greitkeliuose sumontuoti senesnės kartos greičio matuokliai pasirodė esą bejėgiai - švedo "Mercedes" pro juos praskriedavo nė nepastebėtas. Paaiškėjo, kad senesnio modelio prietaisai gali nustatyti ne didesnį kaip 200 km/val. greitį. Užsieniečio viražus keliuose sugebėjo užfiksuoti tik naujos kartos radaras. Būtent pagal jo duomenis Šveicarijos policija nustatė ir sulaikė 37 metų vyrą. "Jam reikėjo daugiau kaip pusės kilometro atstumo, kad visiškai sustotų", - sakė Fribourgo policijos atstovas.

Pareigūnai švedą apklausė ir paleido, tiesa, konfiskavo jo superautomobilį. Dabar greičio mėgėjui už šį nusižengimą gresia didžiausia, kokia įmanoma, pasaulyje bauda. Jei ji bus paskirta, vyras 300 dienų iš eilės turės mokėti po beveik 9300 litų, kol visiškai padengs skolą valstybei.

Baudos dydis - pagal pajamas

Šveicarijoje (galbūt tai atrodys keista valstybėje, kuri paprastai būna palanki turtuoliams) skiriant baudas už greičio viršijimą atsižvelgiama į vairuotojo pajamas taip pat, kaip ir į automobilio greitį. "Šveicarijoje taikomos paprastos baudos už greičio viršijimą ir baudos už greičio viršijimą. Jeigu važiuoji šiek tiek greičiau negu leistina, tuomet skiriamos paprastos baudos, galbūt 40 ar 120 Šveicarijos frankų, ir toliau nebūna jokių kitų pasekmių. Tai galioja visiems, nesvarbu, ar tu milijonierius, ar neturintis nė cento. Tačiau šis vyras greitį viršijo net 170 km per valandą. Tai tikrai didelis kelių eismo saugumo įstatymų pažeidimas, traktuojamas kaip nusikaltimas", - portalui swissinfo.ch aiškino Federalinių kelių tarybos atstovas Thomas Rohrbachas.

Per apklausą švedas savo poelgį teisino tuo, kad neva buvo sugedęs

automobilio spidometras. Tai nė kiek nenustebino vietos mechaniko. Jis laikraščiui "Le Matin" pareiškė: "Vairuotojas jį akivaizdžiai buvo išjungęs! Čia senas triukas! Tuomet galite apgauti pirkėją, priversti jį patikėti, kad automobilis atvežtas tiesiai iš gamyklos ant vilkiko priekabos." Tas pats laikraštis netruko išsiaiškinti, jog iš švedo konfiskuotas superautomobilis "Mercedes" turėjo būti parduotas Vokietijoje tą pačią dieną, kai buvo sulaikytas jo vairuotojas.

Šveicariškas saugumas

Greičio ribojimai Šveicarijos greitkeliuose įvesti tik 1973-iaisiais, kai dėl naftos krizės nuspręsta laikinai nustatyti leistiną 100 km/val. greičio ribą - tokią pat, kokia galiojo Vokietijoje. Tačiau po metų Vokietija šį limitą panaikino, o Šveicarijoje jis buvo padidintas iki 130 km per valandą. 1985-aisiais šis apribojimas, remiantis bandymais, vėl buvo sumažintas - iki 120 km per valandą. Palaikantieji didesnę, 130 km/val., greičio ribą bandė nustatytą limitą pakeisti nacionaliniu referendumu, tačiau nesėkmingai.

2006 metais Europos transporto saugos taryba atliko tyrimą ir

išbandė visus Europos greitkelius. Saugiausiais jie pripažinti būtent Šveicarijoje. Tyrimo autoriai teigė, jog taip yra dėl to, kad saugaus greičio užtikrinimas greitkeliuose tapo svarbiu prioritetu - buvo diegiamos naujos greičio fiksavimo priemonės, padaugėjo specialių policijos reidų. Be to, Šveicarijoje saugumas keliuose yra svarbi tema žiniasklaidoje ir visuomenėje.

T.Rohrbachas portalui akcentavo, kad greičio ribojimas nebūtinai galėjo turėti įtakos mažesniam avarijų skaičiui, bet dėl to keliuose tikrai įvyko mažiau tragiškų atsitikimų. "Daugiausia eismo įvykių registruojama miestuose, o blogiausi rodikliai - užmiesčiuose, tačiau ne greitkeliuose. Galbūt didelį skirtumą tarp Šveicarijos greitkelių ir, tarkime, Vokietijos bei Prancūzijos lemia ta aplinkybė, kad mes neturime ilgų kelio ruožų, tai daugiau vietiniai aplinkkeliai. 80 proc. eismo Šveicarijos greitkeliuose sudaro vietinis eismas, kai važiuojama 15-25 kilometrų atstumus", - pabrėžė Šveicarijos federalinių kelių tarybos atstovas.

Nelegalios "Gumball" lenktynės

Nors Šveicarijoje greitį viršijusiam švedui gresia didžiausia pasaulio automobilizmo istorijoje piniginė bauda, jis nė iš tolo neprilygsta Teksaso (JAV) valstijoje 2003 metais sulaikytam vairuotojui. Šis greičio mėgėjas, nelegalių lenktynių "Gumball" dalyvis, iš San Francisko į Majamį superautomobiliu "Koenigsegg CCX" skriejo net 390 km/val. greičiu, nors tame kelio ruože buvo leidžiama važiuoti tik 120 km/val. greičiu.

Šveicarijos federalinių kelių tarybos atstovas T.Rohrbachas pasakojo, kad jų šalyje nelegalios automobilių lenktynės "Gumball" (dar žinomos kaip "Cannonball Runs") yra gana retas reiškinys. "Prieš porą metų policija buvo sustabdžiusi keletą šių nelegalių varžybų dalyvių Ciuriche ir Graubiundeno Alpių keliuose. Jiems taikyta tokia pat procedūra: automobiliai konfiskuoti iki tol, kol bus sumokėtos baudos. Tačiau Europos policija turi labai gerą informacijos perdavimo tinklą. Tarkime, jei lenktynininkai startuoja Didžiojoje Britanijoje ir keliasi keltu į Prancūziją, jau po penkių minučių žemyno policija viską apie juos žino. Pareigūnams tereikia jų sulaukti, kad galėtų sučiupti", - dėstė T.Rohrbachas.

Greičio troškulys

Norėdamas suprasti lenktynininko mąstyseną, tačiau negalėdamas susisiekti su minėtu Švedijos piliečiu, portalas swissinfo.ch pakalbino automobilio "Porsche Boxster", kuris gali skrieti 270 km/val. greičiu, savininką. Daugiau kaip keturiasdešimties metų vyras, gyvenantis Šveicarijoje, bet dėl teisinių priežasčių norėjęs likti anonimas, prisipažino važiavęs 250 km/val. greičiu. Tiesa, visiškai legaliai - Vokietijoje. Jis portalui teigė, jog važiuodamas tokiu greičiu automobilis buvo visiškai stabilus, tik paskui prireikė daug laiko, kol pavyko sumažinti greitį.

- Ar Šveicarijos greitkeliuose kada nors esate viršijęs greitį?

- Taip, nors tai darau retai ir tik labai trumpai. Be to, nevažiuoju didesniu kaip 160 km/val. greičiu. Drįsčiau sakyti, kad daugelis vairuotojų tam tikru metu Šveicarijos greitkeliuose yra viršiję 120 km/val. ribą. Manau, dauguma teigiančiųjų, jog niekada nevažiuoja greičiau kaip 120 km/val., paprastai viršija 50 km/val. greičio limitą miestuose, o tai, mano nuomone, daug pavojingiau.

- Ar sunku atsispirti pagundai važiuoti greičiau, kai mašina tiesiog pati to prašosi?

- Prisipažįstu, kartais būna sunku. Greitis yra tikrai įkvepiantis ir gal net sukeliantis priklausomybę. Dėl ko amerikietiškieji kalneliai tokie populiarūs? Buvo pora kartų, kai važiavau pernelyg greitai ramiais keliais tik todėl, kad "galiu". Vėliau supratau, jog man būtų grėsusi didelė bauda, jei būčiau buvęs pagautas. Bet vėlgi, taip nutiko daugiau kaip kartą. Norėčiau manyti, kad daugiau to nepasikartos. Tačiau yra ir tokia tikimybė, kad negaliu visiškai kontroliuoti savo greičio troškulio.

Iš anglų kalbos vertė Kristupas VASILIAUSKAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"