TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Už nuosavus automobilius mokėti nereikės

2009 01 07 0:00
Premjeras A.Kubilius vakar patvirtino, kad gyventojai bent jau iki metų pabaigos už nuosavus automobilius mokėti neturėtų.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Nuosavus automobilius vairuojantys asmenys gali lengviau atsikvėpti - premjeras Andrius Kubilius vakar patvirtino, kad mokestis už automobilius gyventojams nebus taikomas. Bent jau kol kas.

Tuo metu juridiniai asmenys už lengvuosius automobilius turėtų pradėti mokėti jau nuo šių metų balandžio. Šis mokestis siektų 150 litų už vieną automobilį per mėnesį. Seimo jau priimtu, tačiau prezidento Valdo Adamkaus vetuotu įstatymu numatoma, kad įmonių lengvieji automobiliai tokiu mokesčiu bus apmokestinami vienus metus. Tai leistų valstybės biudžetui papildomai gauti apie 300 mln. litų pajamų.

Pakeitė nuomonę.

Nuo praėjusių metų gruodžio vidurio valdžios kalbos apie fizinių asmenų automobilių apmokestinimą sukrėtė bemaž visus vairuotojus. Tada premjeras A.Kubilius skelbė, kad 2009 metais specialiu mokesčiu bus apmokestinami visi automobiliai - tiek fizinių, tiek ir juridinių asmenų. Kitaip tariant, už kiekvieną automobilį jų savininkams per mėnesį tektų pakloti tam tikrą pinigų sumą.

Iš pradžių šios naujovės iniciatoriai siekė, kad toks mokestis juridiniams asmenims siektų 150 litų. Tačiau baigiantis 2008 metams A.Kubiliaus tonas sušvelnėjo. Premjeras tąsyk pareiškė norįs, kad už visas lengvąsias mašinas - ir gyventojų, ir bendrovių - būtų mokama po 15-20 litų per mėnesį.

Vis dėlto vakar ministras pirmininkas savo nuomonę dar kartą pakeitė. Jis patvirtino, kad už lengvuosius automobilius mokės tik juridiniai asmenys. Tokiam premjero sprendimui įtakos turėjo šios savaitės pradžioje Vilniuje ir dar šešiuose Lietuvos miestuose automobilių savininkų surengta protesto akcija prieš valdžios ketinimus apmokestinti visus automobilius.

Mokestis bus vėliau?

Tačiau neatmetama, kad gyventojams anksčiau ar vėliau už nuosavus automobilius vis tiek teks mokėti. Mat A.Kubilius neneigia, kad nuosavi automobiliai ateityje bus apmokestinami, nes tokią praktiką taiko daugelis Europos valstybių. "Gal metų viduryje, o gal dar vėliau bus svarstomi projektai. Jei ateityje mokestis ir bus įvestas, jis bus apskaičiuotas gerai įvertinus ekonominę šalies situaciją", - vakar kalbėjo premjeras.

Dieną prieš tai A.Kubilius teigė, kad ketina rimtai diskutuoti ir kelti klausimą - ar tikrai Europoje dauguma vyriausybių elgiasi neišmintingai, jei automobiliams taiko visuotinį apmokestinimą, kuris dažnai priklauso nuo atskirų ekologinių aspektų. "Jei matysime, kad absoliuti dauguma valstybių elgiasi neišmintingai, galbūt pakeisime savo nuomonę. Tačiau jei matysime, kad dauguma valstybių, kur tokie mokesčiai jau taikomi, elgiasi išmintingai, manau, mokėsime tartis, kalbėtis ir susitarti, kaip tokias pat priemones įgyvendinti Lietuvoje. Šiuo atveju svarbu įsigilinti ir į tarptautinę praktiką", - pabrėžė premjeras.

Įžvelgia diskriminaciją

Dieną prieš premjerui pakeičiant nuomonę, bendrovių "Krasta Auto" ir "Autobrava" vadovė Asta Bagdonavičienė LŽ teigė, kad Vyriausybės planuojamą fizinių asmenų automobilių mokestį vertina neigiamai. Ji įsitikinusi, kad tokio galimo mokesčio įvedimo principas - nepagrįstas. "Kodėl pasirinkta apmokestinti būtent automobilius? Juk tai yra daiktas, kaip ir bet kuris kitas, įsigytas fizinių asmenų. Vyriausybė aiškiai neįvardijo, kodėl biudžeto įplaukoms padidinti pasirinktos būtent transporto priemonės. Antra, neaiški šių papildomai surinktų pajamų paskirtis. Suprastume, jeigu Vyriausybė konkrečiai nurodytų, kad, pavyzdžiui, mokestis už automobilius bus skirtas keliams tvarkyti ar kitiems darbams. Tačiau šiuo atveju visos surinktos lėšos keliautų į bendrą biudžetą, todėl taip savotiškai būtų diskriminuojami automobilius turintys asmenys. Kodėl jie už tam tikras biudžeto išlaidas turi mokėti daugiau? Pasigendame aiškumo, kokioms problemoms spręsti šis mokestis būtų naudojamas", - piktinosi A.Bagdonavičienė.

Dviejų bendrovių vadovė teigė, kad, bendrai vertinant, mokesčiai už automobilius nepadeda atnaujinti Lietuvos automobilių parko, o tai, anot A.Bagdonavičienės, kelia papildomų problemų - nemažėja avarijų keliuose skaičius, išlieka aktualios aplinkosaugos problemos dėl senų automobilių taršos.

Moteris neigiamai vertina ir praėjusių metų pabaigoje Seime priimtą laikinąjį 150 litų mėnesio mokestį už lengvuosius įmonių automobilius. Ji neabejoja, kad toks mokestis skaudžiai atsilieps daugumai Lietuvos įmonių, kadangi ekonominio klestėjimo laikais ne viena jų investavo į naują automobilių parką. Labiausiai nuo šio mokesčio nukentės įmonės, turinčios didelius automobilių parkus. "Reikia nepamiršti, kad automobiliai yra priemonė veiklai vykdyti, o šiuo atveju apmokestinamos ne verslo pajamos, bet priemonės pajamoms gauti. Todėl pats šio mokesčio principas, mūsų nuomone, yra ydingas ir diskriminuojamojo pobūdžio - nukenčia verslas, kuris savo veiklai naudoja automobilius, neatsižvelgiant į verslo subjektų pajėgumą. Be to, dar neseniai valdžia skatino įmones įsigyti naujų automobilių. Taigi valdžia elgiasi nesąžiningai kurį laiką skatindama naujų automobilių rinką, o investavusiuosius į naujus automobilius tuoj pat "nubaudžianti" 150 litų mokesčiu", - LŽ tvirtino A.Bagdonavičienė.

Išreiškė protestą

Naujas mokestis už automobilius labiausiai papiktino gyventojus, vairuojančius nuosavus automobilius. Nors mokestis per mėnesį turėjo būti apie 20 litų, tačiau ir tokia suma daugeliui atrodo pernelyg didelė. Vairuotojų nepasitenkinimą planuotu mokesčiu puikiai išreiškė interneto svetainių komentarai. Dauguma interneto lankytojų šį mokestį vadino vienu žodžiu - nesąmone.

Prieš keletą dienų būrys pasipiktinusių vairuotojų savo nepasitenkinimą išreiškė protestu. Pirmadienio rytą kelios dešimtys vilniečių valandą stovėjo judrioje gatvėje prie Seimo, vėliau lėtai pajudėjo Vyriausybės link, taip reikšdami nepasitenkinimą valdžios politika.

Akcijos dalyviai pasakojo, kad labiausiai juos papiktino planuojamas lengvųjų automobilių apmokestinimas. Jų teigimu, be automobilių mokesčio yra užtektinai kitų, slegiančių gyventojų ir verslininkų pečius. Protestuotojai aiškino, kad 20 litų per mėnesį jie verčiau išleistų būtiniausioms reikmėms.

Protesto akcijos organizatorius Tomas Starnačinskas teigė, kad mokestis už lengvuosius automobilius pirmiausia skaudžiai smogtų paprastiems vairuotojams. "Ponas Andrius Kubilius užsimanė įvesti mokesčius automobiliams, nors nuo šių metų pradžios padidintas akcizo mokestis sudaro sąlygas į šalies biudžetą surinkti užtektinai lėšų", - protesto metu kalbėjo T.Starnačinskas.

Mokestį siūlo diferencijuoti

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Lukas Vosylius pirmadienį LŽ sakė, kad jei fizinių asmenų automobiliams bus įvestas visuotinis mokestis, jis turėtų būti griežtai diferencijuojamas. Jo nuomone, nelogiška, kad didelių gabaritų ir didelės galios automobilis būtų apmokestinamas taip pat, kaip ir miesto "mažylis". "Jei valdžios vyrai tikrai nemato kitos išeities ir nori apmokestinti visų gyventojų automobilius, jie tai turėtų daryti viską gerai apsvarstę ir apskaičiavę. Juk negalima nedidelio, mažai aplinką teršiančio automobilio apmokestinti tokia pačia suma kaip ir didelės galios mašinos. Šiuo atveju racionaliausia būtų diferencijuoti mokestį pagal automobilio techninius duomenis", - įsitikinęs L.Vosylius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"