TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Už taršos leidimus – nauji autobusai

2014 07 18 14:58
Kauną pasiekė nauji suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai. Kauno savivaldybės nuotrauka

Kauno miesto savivaldybė už Lietuvos parduotus taršos leidimus įsigijo 14 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų. Į Kauną kartu su jais atkeliavo ir pirmasis šalyje elektra ir dujomis varomas hibridinis autobusas.

Troleibusus keis elektriniais autobusais

Šie modernūs, ekologiški autobusai artimiausiu metu miesto gatvėse pakeis seniausius šiuo metu naudojamus autobusus. Iš viso devyniems šalies miestams už parduotus taršos leidimus buvo skirti 93 nauji autobusai. Visus juos miestų autobusų parkai gavo nemokamai.

„Ateityje miesto viešasis transportas orientuosis į hibridinius arba vien tik elektra varomus autobusus. Matome, jog naujausios technologijos sparčiai žengia į priekį, todėl galima tikėtis, kad iki 2025 metų troleibusus sėkmingai pakeis elektra varomi autobusai", - teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Hibridiniame autobuse „Castrasua Tempus CNG/hybrid" įrengta 18 sėdimų bei 84 stovimos vietos. Šis modelis 2009 m. Ispanijoje buvo pripažintas metų autobusu. Autobusas varomas 140 kW galios elektros varikliu, o akumuliatorių įkrovimui naudojamas 100 kW galios suspaustų gamtinių dujų variklis. Hibridinė pavara garantuoja mažiausiai 20 proc. kuro taupymą lyginant su analogiškais autobusais. Visiškai įkrautais akumuliatoriais autobusas gali nuvažiuoti apie 100 km, tuo tarpu naudodamas dujas - iki 300 km

Kauniečiai važiuos komfortiškai

Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomuose „Castrasua City Versus CNG" autobusuose sumontuotuose dujų balionuose telpa 1260 litrų dujų. Autobuse telpa 87 keleiviai, įrengtos 26 sėdimos vietos. Vidaus degimo variklio galia siekia 213 KW, o maksimalus greitis - 80km/h. Nuvažiuoti šimtui kilometrų jie sunaudoja apie 51-53 kub. m. dujų. Vieną kartą pripildžius dujų balionus, autobusai gali nuvažiuoti apie 350 kilometrų. Tiek pakanka visą diena važinėti mieste.

„Autobusų parke dalies transporto priemonių amžius jau perkopęs 20-30 metų ribą. Naujieji autobusai pasižymi keleivių vežimo kokybe ir komfortu. Juose įdiegtos modernios kondicionavimo, vėdinimo ir šildymo sistemos", - autobusų privalumus vardijo bendrovės „Kauno autobusai" generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas. Pasak jo, šiuo metu ruošiama ilgalaikė bendrovės raidos strategija, kurioje bus išdėstytos pagrindinės įmonės vystymosi ir plėtros gairės.

Ateityje numatoma atnaujinti autobusų parką, ir siekti, jog Kauno gatvėse važinėtų ne senesnės nei 18 metų transporto priemonės. „Vienas iš pagrindinių tikslų, kurie bus įgyvendinti naudojant šiuos autobusus - anglies dvideginio dujų išmetimo į aplinką mažinimas. Tuo pačiu tai ir miesto centro aplinkos užterštumo mažinimas. Naujieji autobusai taip pat užtikrins keleivių vežimo kokybę bei leis sumažinti esamų autobusų amžiaus vidurkį“, - sakė K. Derliūnas.

Kiekviename autobuse įrengta keleivių informavimo sistema, borto kompiuteris, keleivių skaičiavimo įranga, vaizdo stebėjimo bei įrašymo sistema. Lietuvos sąlygoms pritaikyta ir šildymo sistema. Ji prijungta prie variklio aušinimo sistemos kartu su papildomu dujiniu autonominiu šildytuvu, skirtu variklio ir salono šildymui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"