TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Uždegimo žvakės žiemą ima spyriotis

2013 11 05 6:00
Automobilį žiemai reikia ruošti iš anksto. LŽ archyvo nuotraukos

Patikimi ir nekaprizingi dyzeliniai varikliai atšalus orams gali iškrėsti ir vieną kitą ne itin malonią staigmeną. Antai vasarą daugelis vairuotojų nė neprisimena uždegimo žvakių, tačiau žiemą jos apie save gali priminti. Ir dažnai pačiu netikėčiausiu metu – ankstų rytą, kai vėluojate į darbą.

Pagal automobilį

Vienas iš automobilio vairuotojo pasirengimo šaltajam sezonui darbų – patikrinti uždegimo žvakes ir prireikus pakeisti jas naujomis. Dyzeliniuose varikliuose žvakės naudojamos degalams uždegti. Jos nekibirkščiuoja kaip jų "kolegės" iš benzininių variklių, tik įkaitina mišinį jam patenkant į cilindrus.

Žvakės yra spiralinės arba stiebelinės. Spiralinę žvakę sudaro korpuse įtvirtinta spiralė. Ji gaminama iš aukštai temperatūrai atsparios medžiagos, turinčios didelę specifinę varžą. Šios žvakės jungiamos nuosekliai, todėl vienai jų sudegus nebeveikia visa šildymo sistema. Spiralinės žvakės dabar beveik nebenaudojamos. Vietoj jų naudojamos stiebelinės šildymo žvakės. Įkaitęs jos stiebelis garina dalį degalų, tad susidaręs degusis mišinys užsiliepsnoja ir uždega visą likusį degųjį mišinį.

Vienas pagrindinių žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (apie 900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui, ko gero, netiks 30 sekundžių kaistančios žvakės, o į dyzelinį krovininį mikroautobusą visiškai nebūtina implantuoti penkiasekundines žvakes, ypač įvertinant tai, kad jų kaina didesnė.

Patvarumą lemia kaina

„Naujesniuose automobiliuose apie degalų uždegimo sistemos problemas informuoja specialus indikatorius prietaisų skydelyje, tačiau daugelyje senesnių, gausiai važinėjančių Lietuvos keliais, tokio indikatoriaus nėra. Galima žvakes patikrinti ir pačiam, panaudojant du laidelius ir 12V lemputę arba specialų tam skirtą prietaisą – multimetrą“, - paaiškino automobilių mechanikas Tomas Menkeliūnas.

Pasak pašnekovo, servisuose žvakes įprasta keisti visas iškart. Tiesa, jų naudojimo laikas labai priklauso nuo gamintojo ir kainos. Nevertėtų tikėtis, kad pigiausios, 10 litų kainuojančios, žvakės, kurias automobilininkai juokais vadina "vasarinėmis", laikys ne vieną sezoną ir kokybiškai veiks paspaudus didesniam šaltukui. Patikimą vardą pelniusių gamintojų „Bosch“, „Denso“ ar HKT žvakė kainuoja nuo 20 iki 80 litų. Tikimybė, kad ji atlaikys gamintojo nurodomus 50 ar net visą 100 tūkst. kilometrų – kur kas didesnė.

Pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į naudotų žvakių išvaizdą ir kokybę. Žvakės metalinis korpusas neturi būti pažeistas, antgalio spalva – juoda. Negali būti korpuso ir antgalio suvirinimo žymių. Būtina atkreipti dėmesį į tvirtinimo pjūvį.

Įvairių gamintojų žvakės ne tik skirtingai kaista, bet ir nevienodai ilgai laiko.

Labai svarbu, kad žvakės būtų tinkamai įstatytos į lizdą. Šiuolaikinių žvakių skersmuo – 8–12 mm. Per smarkiai sukant žvakę gali įtrūkti jos korpusas. Todėl pirmiausia būtina susipažinti su gamintojo rekomendacijomis, jose visuomet nurodyta, kaip žvakę reikia įsukti. Nuo smūgio gali trūkti žvakės spiralė, jos siūleliai susiliečia, išsilydo žvakės antgalis ir ji nebeveikia. Trumpasis jungimas tarp žvakės korpuso ir spiralės pasitaiko gana retai. Jei taip atsitinka, vadinasi, tai – prasta žvakė.

Jei žvakės korpusas pažeistas, gali būti, kad į praskiestą dyzeliną buvo pripilta greitai užsiliepsnojančio skysčio. Korpusą pažeisti gali ir netinkamai sureguliuota įtampa.

Suodžių apnašos ant žvakės antgalio rodo, kad nuolat naudojami prastos kokybės degalai. Suodžiai ir degėsiai nusėda ant korpuso, tai sumažina žvakės darbo efektyvumą.

Lengviausia patikrinti lempute

Kitas žingsnis – patikrinti žvakių veikimą jų darbo vietoje. Tam reikia nuo žvakių nuimti srovę tiekiantį laidą (arba ištisinę jungtį) ir kontroline lempute, prijungta prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus, prisiliesti prie kiekvienos žvakės kontakto. Jei žvakė tinkama, lemputė užsidegs. Jeigu ne, tikriausiai žvakė "išėjo į užtarnautą poilsį".

Bene sudėtingiausias šios iš pirmo žvilgsnio elementarios procedūros momentas – nuimti žvakių kontaktus, nes prie jų dažnai prieiti trukdo oro kolektorius, taigi sunku žvakes tinkamai suimti. Be to, jie padaryti iš karščiui atsparios kietos plastmasės, kuri stipriau paspaudus gali lūžti. Kieno rankos mažos, tam lengviau. O kam genai lėmė stambesnį sudėjimą, patartina prieš nuimant žvakių kontaktus nuimti plastmasinę žvakių laidų apsaugą. Ji nusiima nesunkiai, o laisvės rankoms be jos kur kas daugiau.

„Laikiklius reikia nuimti po vieną ir patikrinus, ar žvakė gera, uždėti atgal. Kitaip nesunku supainioti kontaktus. Išmanesnė žvakių patikrinimo procedūra atliekama multimetru, patikrinant žvakės varžą. Kai kurie automobilių mėgėjai žvakėms tikrinti net susirenčia stendą. Įjungus 12V srovę žiūrima, kaip kaista žvakė. Iki raudonumo kokybiška, greitai kaistanti žvakė per 3-10 sekundžių turi įkaisti, o jei žvakė ilgiau kaistanti ar pigesnė, tai užtrunka iki 30 sekundžių. Dažnai pasitaiko taip, kad kaista tik pats susidėvėjusios žvakės galiukas, o ne visas tiltelis. Vietoj stendo tikrinant žvakes galima naudoti ir spaustuvus, tik jokiu būdu nelaikykite žvakės pirštais, nes jie jums to neatleis“, - šypsojosi T.Menkeliūnas.

Dyzelinas - tik žieminis

Nustačius, kad žvakė nekaitina tinkamai, ją reikia pakeisti. Tam reikalingas specialus žvakių raktas arba kitas tuščiaviduris raktas. Tai reikia daryti atsargiai, užkepusios žvakės gali lengvai trūkti. Jei vis dėlto nusprendėte šią procedūrą atlikti patys, o ne patikėti autoserviso specialistams, prieš atsukdami senąsias žvakes pakaitinkite variklį iki darbinės temperatūros, tuomet jas išimti bus lengviau.

Jei patikrinus žvakes paaiškėja, kad visos jos veikia puikia, tačiau variklis vis tiek neužsiveda, o prietaisų skydelyje mirksi įspėjamoji indikatoriaus lemputė, reikia išsiaiškinti, ar jas pasiekia elektros srovė. Tokiu atveju tikriname, ar veikia relė ir žvakių laidai. Dažnai nutinka taip, kad šie laidai išklera, taigi tinkamai nekontaktuoja su žvake. Tuomet būtina sutvarkyti kontaktus - ir problema bus išspręsta.

„Atėjus žiemos šalčiams, jei automobilis užsiveda sunkiau, rekomenduočiau prieš tai padaryti ne po vieną, bet po du ar tris kaitinimo ciklus. Įjungus degimą, užsižiebia lemputė, palauki, kol žvakė sušildys degimo kamerą, bet variklio nepaleidi. Išjungi degimą ir pakartoji procedūrą iš naujo. Taip automobilis lengviau užvedamas. Esant minusinei temperatūrai būtina naudoti žieminį dyzeliną. Žemoje temperatūroje vasarinis dyzelinas tirštėja, sunkiau pereina per degalų filtrą, purkštukus, todėl sunkiai užsidega“, - aiškino automobilių mechanikas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"