TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Užšalo durelės, rasoja langai: kokius burtus naudoti?

2014 12 01 6:00
Rytinių šokių su arbatinuku prie užšalusių automobilio durelių galima išvengti iš anksto jas sutepus silikonu. LŽ archyvo nuotrauka

Rasojantys langai, po žiemos nakties prišalusios durelės ar penkiolika minučių anksčiau nei įprastai iš lovos pakelianti mintis, kad ir vėl teks prieš kelionę į darbą gramdyti apledėjusį automobilį – žiema į vairuotojo kiemą atkeliauja su visais jai būdingais kaprizais.

Kai kurių dėl šalto oro kilusių problemų galima išvengti pasitelkus žiemines automobilių chemijos priemones.

Liaudies chemija - actas

Ant automobilio stiklų besikaupiančios rasos kaltininkė yra salone susikaupianti perteklinė drėgmė. Jei šios drėgmės perteklius ryškus, automobilio stiklai gali ne tik rasoti ir riboti matomumą, bet per naktį ir apledėti iš vidaus. Vienu pagrindinių drėgmės šaltinių tampa sušlapę medžiaginiai kilimėliai, todėl primygtinai reikėtų juos žiemos sezonui išmainyti į guminius, kurių stati kraštai neleidžia nutekėti ištirpusiam sniegui. Jei ant guminio kilimėlio batais prinešėte daug sniego, išlipę iš automobilio išimkite kilimėlį ir išpilkite susikaupusį vandenį. Labai dažnai už stiklų rasojimą yra atsakingas užsikišęs salono filtras, kurį derėtų pakeisti bent kartą per metus. Juolab kad toks filtras nėra brangus, o pakeisti jį paprasta ir dauguma atvejų užtrunka ne ilgiau nei penkias minutes.

Jei stiklai vis dėlto net ir ėmusis prevencinių priemonių rasoja, galima išbandyti chemines priemones prieš rasojimą. Specialaus aerozolinio purškalo flakonėliai kainuoja apie keliolika litų, tačiau apipurškus jais stiklus iš vidinės pusės bent kurį laiką turėtumėte pamiršti apie rasojimą. Tereikia švarų stiklą apipurkšti šia priemone ir nuvalyti sausa servetėle. Šios priemonės kurį laiką neleidžia drėgmei kauptis ant vidinės automobilio stiklo pusės ir garantuoja gerą matomumą bei saugų vairavimą.

„Priemonės nebrangios, bet veiksmingos. Žinoma, jei nesiimsime prevencinių priemonių prieš žiemos sukeliamus nepatogumus, nepadės jokia autochemija. Tačiau kartais nutinka taip, kad gedimo jokio nėra, kilimėliai sausi, salono filtras pakeistas, bet vistiek langai rasoja. Kiek esu pastebėjęs, tokia problema dažniau ištinka senesnių, šiltesnei klimato zonai skirtų, prancūziškų ir itališkų automobilių šeimininkus. Kartais šiuose automobiliuose apipūtimą atsukus maksimaliai, vistiek orpūtis veikia prasčiau nei vokiškame įjungtas minimaliai. Vyresnės kartos vairuotojai turi ir liaudiškų receptų, skirtų kovoti su langų rasojimu – pavyzdžiui, langus kartą per savaitę iš vidaus nuplauti acto ir vandens mišiniu. Bet mano nuomone, net ir pigūs autochemijos produktai veiks geriau nei actas“, - pastebėjo automobilių priežiūros priemonės prekiaujančio salono vadybininkas Rokas Juodviršis.

Suteptos neužšals

Dar viena žiemą neretai ištinkanti bėda – prišalusios durelės ar bagažinės dangtis, taip pat užšalusios jų spynelės. Tam kad nereikėtų ryte kieme demonstruoti išradingumo šildant dureles žiebtuvėliu ar krapštyti spynelę tušinuku, iš anksto apsidrauskite, durelių ir bagažinės atrakinimo spyneles sutepdami specialia tam skirta silikonine priemone. Tinkamai profilaktiškai nepasiruošę, galite tikėtis panašaus efekto, kaip ir nesutepę gumų. Rekomenduojami profilaktiškai sutepti visas durelių, stoglangio, bagažinės ir variklio dangčių gumas.

„Tvirtas sukibimas svarbus tarp ratų ir asfalto, o ne tarp durelių gumų. Geriausia sutepti visas gumas specialiai tam skirtu silikonu, kuris besikeičiant oro temperatūrai – stipriai pašalus ar prasidėjus atlydžiui, garantuos, jos durelės neprišals ir nepridarys papildomų rūpesčių. Jei durelės vis dėlto prišalo, galima panaudoti įvairių parduotuvėse siūlomų ledo tirpiklių. Geriau prireikus turėti ledą tirpdančio purškalo nei įsirėžus bandyti išlaužti prišalusias dureles“, - teigė R. Juodviršis.

Specialiais skysčiais rekomenduojama apdoroti ne tik durelių gumas, bet galima ir valytuvus. Juk įprasta, kad per didelius šalčius valytuvai arba sukietėja, arba pasidengia ledu. Tuomet jie stiklo nevalo, greičiau priešingai – jį braižo. Valytuvų apdorojimas specialiais skysčiais gali padėti išvengti tokių nemalonumų.

„Prieš valant automobilį ir užvedant jo variklį, visada reikėtų patikrinti, ar valytuvai nėra prišalę prie stiklo. Kitaip netyčia įjungus juos galima sulaužyti pačius valytuvus, sudeginti saugiklį ar elektros varikliuką. Todėl visuomet pirmiausia prišalusius valytuvus atkabinkite ir tik tada valykite stiklą. Stiklo valymui nuo ledo gali pagelbėti ledo tirpikliai. Jie tirpdo ledą. Spaudžiant dideliems šalčiams, sutrumpinsite nesmagią automobilio langų skutimo procedūrą“, - patarė specialistas.

Vairuotojai, pasak jo, dažnai teiraujasi ir cheminių pagalbinių priemonių skirtų variklio užvedimui. Šie purškalai veikia sumažindami drėgmės kiekį sistemoje, bet specialistas užvedimui skirtus chemikalus vertino kritiškai.

„Tokia aerozolių, įvairių spiritų ir eterių pavidalo chemija užklupus smarkiems šalčiams, o tuomet ir kyla daugiausiai problemų, nebus labai veiksmingai. Mat ji paprastai gelbsti tik iki 5 laipsnių šalčio. Pagrindinis šių autochemijos priemonių efektas yra sistemoje sutraukiama drėgmė. Tačiau jei akumuliatorius bus priešmirtinės būsenos, užvedimui skirtos priemonės reikalingos kibirkšties neįžiebs. Todėl šiuo atveju visų pirmiausia siūlyčiau įsigyti tinkamai veikiantį akumuliatorių ar pašalinti kitas užvedimą apsunkinančias technines kliūtis“, - sakė pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"