TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Užsikimšęs oro filtras – švaistomi degalai

2014 08 20 6:00
Užsiteršęs ir laiku nepakeistas oro filtras gali lemti gerokai didesnes degalų sąnaudas.  LŽ archyvo nuotrauka

Vienas pagrindinių kriterijų, aptariant savo ar aplinkinių automobilių duomenis, yra tai, kiek degalų sunaudoja mašina. Nors ir siekiama racionaliai skaičiuoti šias išlaidas, daug kas pamiršta prevencijos priemones, be kurių degalų sąnaudos gali smarkiai išaugti. Dažniausiai to priežastis būna laiku nepakeistas užsiteršęs oro filtras.

Nors naujas oro filtras yra pigiausias iš visų transporto priemonėse naudojamų filtrų – dažniausiai kainuoja apie 20 litų, jį tiesiog užmirštame. Automobilių priežiūros specialistų teigimu, pasitaiko ir priešingų atvejų – itin kruopštūs automobilininkai oro filtrus keičia net keturis kartus per metus.

Kartą ar du per metus

Jei dažniau važinėjate miesto gatvėmis, o ne dulkėtais žvyrkeliais kur nors Lietuvos glūdumoje, toks skrupulingumas bus nepraktiškas. Jei per metus nuvažiuojate daugiau nei 20 tūkst. kilometrų, oro filtrą verta keisti du kartus per metus, jei mažiau – pakaks vieną kartą, rudenį. Vasarą dažniau keliaujame, trasos sausesnės, todėl oro filtras apskrenta ir dulkėmis apsineša sparčiau, tad atėjus rudeniui derėtų atlikti šią automobilio priežiūros prievolę.

„Labai svarbi oro filtro savybė - sugeriamų dulkių kiekis. Jis priklauso nuo sulankstytos popierinės juostos ilgio. Deja, daugelis gamintojų linkę taupyti, o tai ne tik prastina filtro kokybę, bet ir sutrumpėja jo naudojimo laikas. Oro filtrų kainos nesikandžioja, aš pats esu linkęs rinktis žymesnių gamintojų produktus, nes turguose dažniausiai randame ne visai kokybiškus, neaišku kur ir kieno pagamintus oro filtrus“, - teigė automobilių detalių salono konsultantas Vaidas Gervinskas.

Užtikrina sandarumą

Jo teigimu, perkant oro filtrą verta atkreipti dėmesį ir į jo sandarinimo žiedų kokybę. Jie yra svarbus filtro elementas, mat užtikrina filtro jungties sandarumą. Šie žiedai gaminami arba iš putų poliuretano, arba iš plastizolio.

Gamybos metu formuojamas plastizolis labai įkaitinamas. O jeigu gamybos būdas ne visai tikęs arba naudojama netinkamos kokybės žaliava, žiedas tampa trapus. Neatsargiai elgiantis jis gali suskilti tiesiog rankose. Jei toks filtras bus įtaisytas automobilyje, gana greitai dulkės, aplenkdamos filtravimo elementą, pradės skverbtis į vidų.

„Žinoma, viskas priklauso nuo kelių ir aplinkos, kurioje eksploatuojamas automobilis. Filtras gali visiškai užsikimšti nuvažiavus tik kelis tūkstančius kilometrų. Ūkininkams ne naujiena, kad kartais javapjūtės metu derlių nuimančių kombainų filtrai užsikemša per dieną. Todėl ilgai važinėjant smėlėtais ar dulkėtais keliais reikėtų patikrinti oro filtrą: gal jau laikas jį keisti arba bent valyti“, - patarė V. Gervinskas.

Filtro keitimas – nesudėtinga procedūra. Žinoma, jį keičiant pirmą kartą tenka pasikrapšyti po kapotu keliolika minučių, kol pavyksta nuimti apsaugines tvirtinimo detales. Priklausomai nuo automobilio markės ir modelio, oro filtro keitimo procedūra gali šiek tiek skirtis, tačiau jos esmę nesunku pateikti kaip kelių žingsnių procedūrą.

Norėdami išimti senąjį oro filtrą, pirmiausia atlaisvinkite žarnos spaustuką ir patraukite oro įsiurbimo vamzdį. Nuimkite spaustukus nuo oro valytuvo, kuriame ir yra filtras, gaubto. Atsargiai pakėlę gaubto dangtį, pašalinkite senąjį užsiteršusį oro filtrą ir drėgna šluoste nuvalykite vidinį oro valytuvo gaubto paviršių. Tuomet belieka įtaisyti naują oro filtrą ir procedūrą pakartoti atgaline tvarka.

Gamina iš žalios medvilnės

Užsikimšę degalų ir oro filtrai apsunkina degalų siurblio ir variklio darbą, netiksliai dozuojami degalai. To pasekmės – sumažėjusi trauka ir didesnės degalų sąnaudos. Oro filtras yra vienintelė variklio apsauga nuo dulkių.

Patekus nešvarumų į variklį, jį sugadinti gali ir keli šimtai gramų prisikaupusių dulkių. Tai, kad gausesnis oro įsiurbimas lemia ir didesnę tikimybę užteršti variklį, yra vienas pagrindinių su sportinių oro filtrų nauda nesutinkančių automobilininkų argumentų. Juos ne tik automobilių tobulinimo entuziastai yra pamėgę, bet ir naudoja kai kurie toli gražu ne bolidus vairuojantieji.

„Jei apžiūrėtumėte oro tiekimo sistemą, pastebėtumėte, kad vietomis vamzdeliai storesni, kai kur – plonesni, o į kai kuriuos nė piršto įkišti neįmanoma. Juos galima pakeisti didelio skersmens oro įsiurbimo vamzdžiu, tačiau tai jau radikalus pokytis, kurio imasi tikri tiuninguotojai. Norint išbandyti geresnio oro tiekimo pranašumus pakanka įsigyti sportinį oro filtrą. Daugelį atbaido kur kas didesnė jo kaina, siekianti ir kelis šimtus litų, tačiau, mano nuomone, išaugęs variklio efektyvumas tai atperka“, - svarstė automobilių tobulinimo specialistas Mantas Ruškus.

Sportiniai oro filtrai būna dviejų rūšių: įprastos formos ir kūginiai. Standartiniai sportiniai oro filtrai panašūs į paprastuosius savo analogus, taip ir naudojami. Kūginiai oro filtrai yra montuojami ant oro įsiurbimo vamzdžio.

Kaip teigia gamintojai, standartiniai sportiniai oro filtrai degimui reikalingą oro srovę praleidžia bent 10 proc. geriau. Jų nereikia keisti, tik kartais išplauti ir sutepti specialiu tepalu.

Kalbant apie sportinius filtrus, Lietuvoje populiarūs yra vadinami žalieji filtrai, jų filtravimo plotas yra penktadaliu didesnis nei standartinių. Jie gaminami iš žalios medvilnės, ir, gamintojų teigimu, sugeba išfiltruoti net pačias smulkiausias 5 šimtąsias mikrono siekiančias daleles. Todėl nevertėtų baimintis, kad su gausesniu oro srautu variklis prisiurbs šiukšlių.

Prideda bent porą „arklių“

Sportiniai kūginiai oro filtrai yra išoriniai, jie prijungiami per atvamzdį. Šių filtrų taip pat nereikia keisti, tik retkarčiais išplauti ir sutepti. Jų pralaidumas, palyginti su įprastu oro filtru, yra nuo ketvirtadalio iki dviejų kartų didesnis.

Tiesa, ir universalaus kūginio filtro kaina siekia 100-300 litų, o oro tiekimo sistemos, pritaikytos konkrečiam modeliui, yra dar brangesnės. Žinomiausi ir automobilių prekių salonuose dažniausiai aptinkami yra „K&N“ firmos kūginiai oro filtrai.

„Filtras turėtų būti įtaisomas kuo vėsesnėje vietoje, kad į jį patektų kuo šaltesnis oras. Kartais įrengiama ir papildoma sistema, kai į filtrą patenka šaltas didesnio slėgio oras nuo automobilio priekio. Kai kas teigia, kad šaltas oras, ypač žiemą, patenkantis tiesiogiai į variklį, jam kenkia. Tai jau priklauso nuo prioritetų: kokio automobilio norite ir kaip jums patinka važiuoti“, - pažymėjo M. Ruškus.

Pasak pašnekovo, kai kuriuose automobiliuose siekiant sumažinti įsiurbiamo oro sukeliamą triukšmą įtaisomi vadinamieji rezonatoriai, kuriuos galima rasti patikrinus oro įsiurbimo vamzdžio vidų. Paprastai rezonatorius – tai vamzdyje įtvirtintas kokios nors įmantrios formos plastmasės gabalas. Jei norite pagerinti oro įsiurbimą ir nesibaiminate galbūt didesnio triukšmo, radę oro tiekimo sistemoje rezonatorių, galite jį pašalinti. Triukšmas šiek tiek padidės, bet bus panaikinta kliūtis įsiurbiamo oro srautui ir variklio galia šiek tiek padidės.

„Padidinti oro tiekimo sistemos pralaidumą svarbu ir dėl dar vieno dalyko – stipriai pakėlus slėgį, turbinos angoje gali susidaryti tokia stipri trauka, kad oro filtras ir kitos sistemos dalys tiesiog subliūkš kaip balionėlis ir gali būti tiesiog įsiurbtos į turbiną ar net į variklį. Mano rekomendacija: jeigu į mašinos modelį tinka ir kišenė leidžia – tebus kūginis oro filtras. Tiesa, nevertėtų tikėtis, kad nuo pat jo pakeitimo variklio galia smarkiai išaugs, bet pora „arklių“ tikrai prisidės“, - neabejojo M. Ruškus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"