TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Užvesti mašiną – iššūkis nerūpestingiems

2014 10 28 6:00
Išsikrovęs akumuliatorius žiemą – dažniausias neužsivedančio automobilio problemų kaltininkas. LŽ archyvo nuotrauka

Užvesti automobilį, temperatūrai smingant į minuso zoną, techniškai netvarkingų automobilių šeimininkams tampa galvos skausmu, ne menkesniu nei šildymo sąskaitos. Šio galvasopio, kuris kur kas dažniau kankina dyzelinių automobilių savininkus, pavyks išvengti, jei laiku pasirūpinsite užvedimo sistemos būkle.

Kaltininkas nr. 1 – akumuliatorius

Pagrindinė priežastis, dėl kurios nepavyksta lengvai užvesti automobilio arba jis iš viso neužvedamas, - užvedimo sistemos gedimai, kuriuos nulemia problemos dėl akumuliatoriaus, uždegimo valdymo bloko, ritės, skirstytuvo, elektros laidų ar uždegimo žvakių.

Be abejonės, pats pirmasis kaltininkas, į kurį krypsta dėmesys, automobilio varikliui kategoriškai atsisakius burgzti, – akumuliatorius. Apie prastėjančią jo būklę praneša tiek atšalus sunkiai paleidžiamas variklis, tiek ir prislopęs garso signalas, žibintų šviesa, sulėtėję starterio sukimai.

Jeigu garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, teks arba krauti senąjį akumuliatorių arba pirkti naują. Turint kroviklį akumuliatorių galima įkrauti ir pačiam, tačiau jei važiuoti reikia skubiai ir kitos alternatyvos neturite, teks užvesti automobilį stumiant, traukiant kitu automobiliu arba laidais nuo greta esančio automobilio, jei jo vairuotojas sutiko padėti.

„Tikrindami akumuliatorių, visuomet apžiūrėkite jo polius. Jei pastebėjote akivaizdžių rūdžių apnašų ant akumuliatoriaus polių, geriausia būtų atjungti laidų gnybtus, nuvalyti korozijos pažeistas vietas švitriniu popieriumi, o tuomet kontaktuojančius paviršius patepti universaliu tepalu, pavyzdžiui, dažnai naudojamu „WD-40“. Senkantį akumuliatorių bet kuriuo atveju reikėtų įkrauti. Jei įkrovimas nepadės, teks pirkti naują. Nebent esate vienas iš užkietėjusių taupiųjų ir nesibodite nuolat akumuliatorių krauti“, - sakė akumuliatorių centro vadybininkas Jevgenijus Januška.

Vidutinė lengvųjų automobilių akumuliatorių kaina šiuo metu siekia 150-300 litų. Rudenį ir žiemą tiek didieji, tiek smulkesni automobilių detalių pardavėjai neretai taiko ir įvairias akcijas, skirtas perkantiesiems akumuliatorius. Jei nebijote nesmagių siurprizų dėl kokybės, galite bandyti pirkti ir pigesnius akumuliatorius, kuriuos siūlo prekybos centrai.

Diagnostika pagal kibirkštis

Nėra kibirkšties tarp uždegimo žvakės elektrodų – neveiks ir pati uždegimo sistema. Automobilio žemos ir aukštos įtampos grandines galima preliminariai, be sudėtingų įrankių, pasitelkus pagrindines mechanikos žinias, patikrinti ir patiems.

Norint diagnozuoti sutrikimą, pirmiausia reikia nuo žvakės nuimti laidą ir laikyti jį taip, kad tarp jo antgalio ir automobilio masės būtų 5-7 mm tarpelis. Jei pasukus paleidimo raktelį starteris prasuks variklio alkūninį veleną ir tarpelyje šoktelės kibirkštis, vadinasi, žemos įtampos grandinė tvarkinga.

Tikrinant aukštos įtampos grandinę rekomenduojama ištraukti centrinį laidą iš skirstytuvo dangtelio – taip skirstytuvas atjungiamas nuo grandinės. Tuomet reikia prikišti laido antgalį per nurodytą atstumą prie automobilio masės. Jeigu aukštos įtampos srovės grandinė iki skirstytuvo tvarkinga, sukant alkūninį veleną, per tarpelį šoktelės stipri kibirkštis. Jei problema ne ta, sutrikimo ieškokite laiduose, kuriais aukštos įtampos srovė teka į žvakes, atidžiai apžiūrėkite skirstytuvo dangtelį, rotorių.

„Skirstytuvas – dažna silpnoji užvedimo sistemos vieta. Todėl dera jį prižiūrėti. Pirmiausia nuimkite pertraukiklio - skirstytuvo dangtelį ir švariai iššluostykite jį iš vidaus ir išorės sausu nepūkuotu skudurėliu. Užterštus laidų lizdus išvalykite švitriniu popieriumi, o įskilusį dangtelį arba rotorių pakeiskite. Atidžiai patikrinkite aukštos įtampos laidų kontaktus dangtelio viduje. Anglinis šepetėlis dangtelio centre turi laisvai judėti“, - paaiškino automobilių serviso „Autoservisas Tau“ meistras Valerijus Sinelnikovas.

Rotoriaus būklė tikrinama aukštos įtampos laidą nuo uždegimo ritės prikišus prie kontaktinės plokštelės. Palikę maždaug 3 mm tarpelį, ranka atidarinėkite pertraukiklio kontaktus. Jei tarpelyje šoka kibirkštis, rotorius sugedęs, trumpai jungiasi su mase, įtrūkęs arba užterštas. Ar tvarkingas aukštos įtampos laidas, įsitikinsite pamatavę varžą multimetru arba pakeitę laidą kitu.

„Jei uždegimo ritė tvarkinga, reikėtų patikrinti kondensatorių. Būdingas sugedusio kondensatoriaus požymis - smarkus kibirkščiavimas tarp pertraukiklio kontaktų paleidžiant variklį. Truputį paprasčiau vairuotojams, kurių automobiliuose įrengta tranzistorinė uždegimo sistema, dirbanti Holo efekto principu. Didelis jos pranašumas - nėra kibirkščiavimo, todėl paleidžiant variklį nedyla skirstytuvo detalės. Tačiau, sugedus tranzistorinei uždegimo sistemai, tiksliai pačiam diagnozuoti ar tuo labiau suremontuoti gedimą sunkiai pavyks. Reikia specialių žinių ir įrankių", - patarė V. Sinelnikovas.

Sugedusi matuoklė „perpylinėja“ degalus

Vienas retesnių gedimų, dėl kurio gali neužsivesti tiek dyzelinis, tiek benzinu varomas automobilis, - neveikiantis oro srauto matuoklis (OSM), automobilių meistrų žargonu vadinamas tiesiog „mafu“. Šio bei kitų daviklių gedimams ypač jautrūs nauji automobiliai su gausybe elektronikos, kurių kompiuteriai nedelsdami reaguoja į perspėjamuosius signalus.

OSM tiksliai pamatuoja oro masę, patenkančią į vidaus degimo variklį. Pagal šį bei kitų daviklių signalus automobilio kompiuteris apskaičiuoja reikalingą įpurkšti degalų kiekį, o dyzeliniuose varikliuose šie signalai taip pat naudojami išmetamųjų dujų recirkuliacijai kontroliuoti.

„Prieš keletą savaičių turėjome darbo su „Toyota Prius“ hibridu, kai dėl sugedusio „mafo“ net nebuvo galima paleisti variklio. Šiuolaikinėse oro srauto matuoklėse sensoriaus elementas – tai labai plona dažniausiai platinos juostelė ant keramikos ar kitokio pagrindo. Jei ji užsiteršusi, OSM galima pabandyti nuvalyti karbiuratoriui skirtu purškiamu valikliu. Išsukate matuoklę, kuri įprastai įtaisyta iškart už oro filtro, ir ją išpurškiate valikliu, o tuomet leidžiate natūraliai nudžiūti. Atminkite, kad, priklausomai nuo automobilio modelio, kompiuteris ir toliau gali fiksuoti gedimą, tuomet teks, prisijungus per diagnostinę jungtį, ištrinti užfiksuotą klaidą. Jei „mafo“ išvalymas nepadėjo, teks matuoklę keisti. Naujos jos brangiai kainuoja, todėl automobilių savininkai dažniausiai ieško šios detalės automobilių laužynuose“, - tvirtino V. Sinelnikovas.

Jei oro srauto matuoklė veikia blogai ar išvis neveikia, taip pat atsiranda nepakankama automobilio trauka, t. y. variklis nepasiekia viso galingumo. Staigiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, dažnai variklis nedidina apsukų, arba apsukos kyla tik iki tam tikros ribos, pradėjus važiuoti, automobilis trūkčioja. Kartais dirbdamas laisvąja eiga variklis apsukas didina lyg ir normaliai, tačiau pradėjus važiuoti automobilis „nešoka“ į priekį taip, kaip turėtų, t. y. variklis nepasiekia visos galios. Kiti požymiai - labai padidėjusios, ypač žiemą, degalų sąnaudos, išaugęs dūmingumas, nestabili laisvoji eiga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"