TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

V.Jokužis: mes turtingi - už pinigus šildome orą

2013 10 30 6:00
V.Jokužio (centre) vadovaujamos įmonių grupės laimėjimus įvertino ir lietuvių kilmės „CIE Automotive China“ vadovas Johnas Mackas. LŽ archyvo nuotrauka

Nors šalies keliais kol kas rieda tik kelios dešimtys elektromobilių, žaliosios transporto priemonės domina ne tik pavienius entuziastus, bet ir verslininkus. Technologinius sprendimus elektromobiliams kuriančių įmonių vadovai neabejoja, kad aukšto lygio Lietuvos inžinierių potencialą galėtume panaudoti dar efektyviau.

Plačios pritaikymo galimybės

Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje įsikūrusi įmonių grupė "Elinta" – gausiausią elektromobilių parką turinti verslo bendrovė Lietuvoje. Dar įdomiau, kad penki bendrovės naudojami elektromobiliai yra iš dalies pačios jos sukurtas produktas ir oficialiai pažymėti „Elinta Motors“ vardu. Neseniai „Elinta“ išgarsėjo visame pasaulyje pristačiusi unikalią elektrinę dviračių pavarą „Rubbee“, kuri įprastą dviratį paverčia elektriniu. Tačiau tik nedaugelis žino, kad šios įmonės specialistai analogišką, tik, žinoma, kur kas sudėtingesnės konstrukcijos sistemą kuria elektromobiliams.

„Kuriame visą elektromobilio valdymo sistemą IDS-70, kuriai naudojame tiek savo, tiek ir kitų gamintojų sukurtus komponentus. Tai ne atskiri komponentai - mūsų sistema sujungia visus elementus. Įdėjus ją į tradicinio automobilio griaučius jis tampa elektrinis. Žinoma, tokia valdymo sistema tinka ne tik elektromobiliams, bet ir sunkvežimiams, kateriams, specializuotoms transporto priemonėms, kurios naudojamos oro uostuose, gamyklose, kelių remonto darbams", - pasakojo įmonių grupės "Elinta" generalinis direktorius Vytautas Jokužis.

Pasak pašnekovo, elektrinės pavaros komercinę gamybą jo vadovaujama bendrovė ketina pradėti kitąmet. Šiuo metu vykdomas bandomasis, ES lėšomis finansuojamas projektas, kurio metu bandoma naujoji „Elinta IDS-70“ sistema.

Jau domisi užsieniečiai

V.Jokužis tiki, kad jo bendrovės inžinierių sukurtas produktas sulauks didelio susidėmėjimo, kaip ir iš šio projekto kilusi elektrinė dviračių pavara „Rubbee“ - užsakymai jai gausiai keliauja iš viso pasaulio. Šiuo metu įmonės specialistai elektrines pavaras sėkmingai įdiegė į nediduko „Toyota iQ“ hečbeko ir „Iveco Daily“ krovininio mikroautobuso platformas. Taip pat Norvegijos valstybinio pašto užsakymu iš tradicinio į hibridinį perdarė pašto siuntoms išvežioti naudojamą sunkvežimį. Po transformacijos 3,5 t sunkvežimis šimtui kilometrų sunaudoja apie 3,5 l dyzelino. Jeigu norvegams ši ir kitos savybės tiks, tikimasi ilgalaikio bendradarbiavimo.

„Ginčijamės su norvegais, kokį atstumą įkrautu akumuliatoriumi turi nuvažiuoti miesto teritorijoje skirtas važinėti sunkvežimis. Mes manome, kad 40 kilometrų vienu įkrovimu yra optimalus variantas, o jie įsitikinę, kad ir 20 kilometrų nedideliuose miestuose yra per akis. Baterija yra brangiausia elektromobilio dalis, tad nuo jos talpos, kitų techninių savybių smarkiai priklauso ir galutinė elektromobilio kaina“, - teigė „Elintos“ vadovas.

Pasak V.Jokužio, savo sukurtą sistemą „Elintos“ inžinieriai pirma siekia išbandyti ir ištobulinti, tik tada pradėti ja prekiauti. Tačiau kilęs susidomėjimas rodo, kad žengiama tinkama kryptimi. Nors oficialiai „IDS-70“ dar neprekiaujama, keletas elektromobilių, kuriuose įdiegtas pigesnis lietuviškas sprendimas, jau rieda Vakarų ir Pietų Europos keliais. Juos privačioms reikmėms įsigijo apie „Elintos“ kuriamą sistemą išgirdę elektromobilių entuziastai.

100 kilometrų – už 7 litus

„Aplenkti į elektromobilių gamybą vis labiau besiorientuojančių didžiųjų koncernų, turinčių milžiniškus inžinerinius padalinius, tikrai neketiname, mūsų inžinieriams pakanka ir nišinių rinkų. Siūlome ne vien tik sistemas elektromobiliams, bet gaminame ir jų įkrovos stoteles. Jų Lietuvoje esame įrengę keliolika. Privatiems asmenims skirta mūsų stotelė kainuoja apie 3 tūkst. litų, viešosioms reikmėms skirta – apie 10 tūkst. litų. Tai nėra vadinamosios greitojo įkrovimo stotelės, kuriose elektromobilio baterija įkraunama per pusvalandį. Tačiau iš patirties galime pasakyti (elektromobiliais esame nuvažiavę jau kelis šimtus tūkstančių kilometrų), kad greitojo įkrovimo stotelė nėra būtinas dalykas, norint sėkmingai eksploatuoti elektromobilį. Įpranti jį įjungti į elektros tinklą, kai tik yra galimybė, ir problemų nekyla. Aišku, kitaip yra, jei nori keliauti ilgus atstumus. Tada greitojo įkrovimo stotelės, kurių kaina prasideda nuo 120 tūkst. litų, yra reikalingos“, - kalbėjo pašnekovas.

V.Jokužio teigimu, vienintelė priežastis, kodėl „Elinta“ iki šiol negamina greitojo įkrovimo stotelių, – nenusistovėjęs vienodas ES standartas. Štai estai savo šalyje įdiegę platų greitojo įkrovimo stotelių tinklą šiek tiek nusvilo. Jau beveik aišku, kad jų pastatyti japoniško standarto įkrovos punktai nebus pripažinti bendru europiniu standartu. Taigi artimoje ateityje tą standartą nustačius stoteles teks modifikuoti.

Pasak „Elintos“ vadovo, elektromobilių energijos panaudojimo efektyvumas siekia 90 proc., o benzininių variklių – 30 procentų. Šimtą kilometrų nuvažiuoti elektromobiliu vidutiniškai kainuoja 7 litus. „Lietuviai yra labai turtingi žmonės, nes mėgsta švaistyti pinigus, šildydami orą. Ne tik itin efektyviais elektromobiliais mažai domisi, bet net ir namų apšiltinti dažnas nenori. Lengviau skųstis pinigų stygiumi, nei išmokti juos taupyti. Bet viskas bus gerai. Neabejoju, kad per ateinančius penkerius metus ir mūsų keliuose atsiras daugiau elektromobilių. Pradės vežti jų daugiau daužtų iš Vokietijos, pastatysime daugiau įkrovos stotelių, pavažinės žmonės - supras, kokios ekonomiškos tokios transporto priemonės“, - šviesia ateities perspektyva įsitikinęs V.Jokužis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"