Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

V. Putino „Mercedes-Benz“ limuzinai pretenduoja į antrinę rinką

 
2016 12 29 17:34
Šiuo metu pardavinėjamu 1995 metų gamybos W140 serijos limuzinu "Mercedes-Benz" Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas važinėjo 2000-2004 metais, per pirmąją savo kadenciją.
Šiuo metu pardavinėjamu 1995 metų gamybos W140 serijos limuzinu "Mercedes-Benz" Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas važinėjo 2000-2004 metais, per pirmąją savo kadenciją. Autonews.ru nuotrauka

Prieš kelias Vokietijos portale mobile.de pasirodė skelbimas apie Maskvoje (Rusija) už 83 mln. vietos rublių (1,3 mln. eurų) parduodamą 1995 metų šarvuotą limuziną „Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard W140“, kuriuo iki šiol buvo nuvažiuota vos 25 tūkst. kilometrų.

Rusų žiniasklaida iškart pastebėjo, kad šia mašina per pirmąją kadenciją greičiausiai važinėjo Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas. Atrodo, patekti į antrinę rinką pretenduoja ir kiti 10 „Mercedes-Benz“ limuzinų, kurie dabar Rusijoje registruotos kaip prezidentinės mašinos.

Antikvarinio limuzino detektyvas

mobile.de skelbimo matyti, kad limuzino pardavėjas yra Maskvoje gyvenantis toks Sergejus Urovas. Su juo tikino susisiekę Rusijos portalo autonews.ru žurnalistai, tačiau neva skelbime nurodytas asmuo nei patvirtino, nei paneigė, kad pirkėjams siūlomu 21 metų „Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard W140“ anksčiau važinėjo V. Putinas. Esą S. Urovas atsisakė informuoti žiniasklaidą ir apie tai, kurioje šalyje šiuo metu yra limuzinas. Pardavėjas motyvavo tuo, jog tokią informaciją neva atskleis tik pirkėjui.

Autonews.ru išsiaiškino, kad Rusijos Federalinės saugumo tarnybos (FST), kuriai pavesta kontroliuoti V. Putino garažus ir jose esančią techniką, registre iki šiol buvo registruoti 11-ka „Mercedes-Benz S 600 Pullman“, kurių kaina svyruoja nuo 6 mln. iki 64 mln. rusiškų rublių (nuo 95 tūkst. eurų iki 1,01 mln. eurų). Autonews.ru duomenimis, tik keturi limuzinai, kurių pavadinimuose yra žodis „Guard“, kainavo daugiau kaip 60 mln. Rusijos rublių (950 tūkst. eurų), o W140 serijos „Mercedes-Benz Pullman Guard“ savo pirmos kadencijos metu išties vežtas ir V. Putinas.

Vis dėlto autonews.ru nesiryžo teigti, kad S. Urovo parduodamas automobilis yra būtent tas, kuris kadaise buvo FST registre. Tiesa, kitos žiniasklaidos priemonės net neabejoja tuo, kad parduodamas „Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard W140“ kadaise buvo Rusijos prezidento automobilis. Žinant, kad beveik visą rusų žiniasklaidą kontroliuoja Kremlius, vargu ar galima tikėtis, jog į vietos žiniasklaidą tarytum netyčia patekusi informacija apie limuziną, kuriuo kadaise važinėjo V. Putinas, būtų vadinamoji žurnalistinė antis. Gali būti, jog tiesą bandoma nuslėpti, pavyzdžiui, jei mašiną už grašius kadaise privatizavo kuris nors iš Kremliaus valdžios ar FST šulų, ir dabar nenorima, kad tai iškiltų į dienos šviesą.

21-erių Vladimiro Putino "Mercedes-benz Pullman Guard" šiandien primena prabangų katafalką. /Autonews.ru nuotrauka
21-erių Vladimiro Putino "Mercedes-benz Pullman Guard" šiandien primena prabangų katafalką. /Autonews.ru nuotrauka

Rusiškas „Kortež“ iš vakarietiškų mazgų

Kartu rusiškos žiniasklaidos priemonės didžiuojasi, kad jau netrukus, kaip manoma, 2017-ųjų pabaigoje ar 2018-ųjų pradžioje, V. Putinas naudosis ne Vokietijoje pagamintais šarvuotais, specialiai Rusijos prezidento kelionėms pritaikytais „Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard“, o Rusijoje šiuo metu intensyviai kuriamais vietinės gamybos „Kortež“ limuzinais. Po to vokiški mersedesai greičiausiai irgi keliaus į antrinę rinką.

Antai Rusijos portalas kolesa.ru atvirai didžiuojasi, kad „Kortež“ bus konstruojamas ant platformos, kurią kuria Maskvos automobilių ir jų motorų mokslinių tyrimų institutas. Rusijos vyriausybė jam ypač dosni. Anot kolesa.ru, 2015 metais projektui „Kortež“ iš federalinio Rusijos biudžeto buvo skirta 3,6 mlrd. Rusijos rublių (57,1 mln. eurų), šiais metais – dar 3,7 mlrd. (58,7 mln. eurų).

Naujasis rusų kuriamas prezidentis šarvuotas limuzinas "Kortež", kurio eskizai buvo publikuoti Rusijos žiniasklaidoje, yra stebėtinai panašus į anglišką "Rolls-Royce". /Gazeta.ru nuotrauka
Naujasis rusų kuriamas prezidentis šarvuotas limuzinas "Kortež", kurio eskizai buvo publikuoti Rusijos žiniasklaidoje, yra stebėtinai panašus į anglišką "Rolls-Royce". /Gazeta.ru nuotrauka

Tikimasi, kad už milžiniškus pinigus, kurių užtektų nupirkti beveik šimtą „Guard“ klasės „Mercedes-Benz Pullman“, sukurtas šarvuotas rusiškas prezidentinis limuzinas savo techninėmis ir saugos duomenimis nesiskirs nuo vokiško analogo. Tačiau smulkiau apie jo duomenis kol kas nešnekama. Tik sakoma, jog „Kortežo“ viduje buvo sumontuota speciali kapsulė, apsaugosianti keleivių gyvybes net jeigu po automobiliu sprogtų bomba. Limuzinas turės storas šarvuotas kėbulo plokštes, taip pat – kulkosvaidžio kulkas galėsiančius atlaikyti stiklus ir kt.

Vis dėlto mažiau populiari, dėl to Kremliaus ir mažiau kontroliuojama rusų žiniasklaida atskleidžia ir kitų įdomių detalių iš „Kortež“ projekto užkulisių. Pasirodo, kuriant šarvuotą limuziną V. Putinui dalyvauja net 130 kompanijų. Bet toli gražu ne visos jos – rusiškos. Net 50 bendrovių yra iš užsienio, dauguma – vakarietiškos.

Ir, panašu, jos tieks „Kortež“ limuzinui svarbiausias detales ar netgi visus mazgus. Pavyzdžiui, netgi Kremliaus oficiozas portalas gazeta.ru pažymėjo, kad į būsimą limuziną bus montuojami garsieji „Brembo“ stabdžiai, kuriuos gamina Italijos kompanija „Haldex Brake“.

Kol nėra sukurtas naujasis „Kortež“, V.Putinas važinėja W221 laidos „Mercedes-Benz Pullman Guard“, kuris galbūt netrukus pateks į antrinę rinką.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"