TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vagonų nuomos kaina kilo pagrįstai

2008 03 26 0:00

Nuo Naujųjų metų "Lietuvos geležinkeliams" pabranginus krovininių vagonų nuomą, krovinių gabenimo įmonės, daugiausia dirbančios Klaipėdos uoste, apkaltino bendrovę jų verslo žlugdymu. Gavęs nepagrįstų kaltinimų minėtos bendrovės krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas komercijai Tomas Keršis pakomentavo esamą situaciją ir nuomos branginimo priežastis.

T.Keršis tvirtino, kad padidinus kainas klientų nesumažėjo, nes ir anksčiau buvo juntamas vagonų stygius. Jis teigė, kad bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", kaip ir kiekviena įmonė, siekia gauti pelno, todėl kainą ji skaičiuoja atsižvelgdama į rinkos situaciją ir negali teikti paslaugų už mažesnę kainą nei sąnaudos.

Kaina prilygsta vidutinei

"Kaina buvo apie 35 litus parai, o nuo Naujųjų metų ją pakėlėme atsižvelgę į tai, kiek kainuoja nuoma aplinkinėse šalyse," - pagrindinę priežastį įvardijo T.Keršis. Bendrovės duomenimis, naujosios kainos yra maždaug tokios pačios, kaip ir valstybėse kaimynėse. Pavyzdžiui, vienos paros mineralovežio nuomos kaina Ukrainoje yra 58-68 litai, o Lietuvoje - apie 60 litų.

"Įsigyti naujų vagonų turi stengtis ne tik "Lietuvos geležinkeliai", bet ir patys klientai. Yra įvairių mechanizmų: lizingas ir kitos finansinės priemonės, kuriomis gali pasinaudoti privačios kompanijos, didindamos prekinių vagonų kiekį. Kaip rodo praktika, šalių kaimynių privačios kompanijos aktyviai didina savo prekinių vagonų parką, todėl ne išimtis turėtų būti ir Lietuva. Bendrovė vagonų parkui atnaujinti skiria reikiamą lėšų kiekį, atsižvelgdama į savo finansines galimybes," - sakė bendrovės atstovas.

Kaip geriausią būdą užsitikrinti mažesnę kainą ir nuolat laisvus vagonus, bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" krovinių pervežimo įmonėms esant galimybei gali pasiūlyti juos išsinuomoti ilgam laikui. Žinoma, rinkos kainomis. "Vagonų, ypač platformų konteineriams, pusvagonių trūksta. Suprantama, savaitę ar dvi vagonų nesulaukianti įmonė ima skųstis, tačiau mes visada randame kompromisą ir klientų poreikius stengiamės patenkinti," - sakė T.Keršis ir pridūrė, kokia yra pagrindinė klientų problema: "Įmonės vengia nuomotis vagonus, nes negali numatyti vežamų krovinių kiekio."

Nuomos rinka - laisva

Krovinių vežimo įmonės, manančios, kad šiuo metu bendrovės "Lietuvos geležinkelių" siūloma kaina yra pernelyg didelė, gali nuomotis vagonus bet kurioje kitoje šalyje, kur atitinka geležinkelio vėžės plotis. Taip pat yra vagonų turinčių privačių bendrovių, su kuriomis būtų galima derėtis dėl nuomos kainos. Nepriklausomų Valstybių Sandraugos ir trijų Baltijos šalių geležinkelio bendrovės yra susitarusios, kad vienos šalių vagonas, esantis kitoje šalyje, gali būti laisvai naudojamas toje valstybėje ar siunčiamas į trečią šalį, jei tuo metu yra laisvas. Taigi Lietuvos vežėjai gali naudotis kitų šalių bendrovių technika.

Glaudžiai bendradarbiauja

"Geležinkelio transportas - sudėtinga transporto sistema, kuri negali funkcionuoti kiekvienoje šalyje atskirai, ypač tokioje mažoje kaip Lietuva. Svarbus klausimas yra vagonų teikimo pakrovai užtikrinimas, kuris gali būti pasiektas tik esant vagonų bendro parko sistemai, kai geležinkelio administracija už nustatytą mokestį savo reikmėms gali netrukdomai naudoti kitų geležinkelio administracijų vagonus, nes ne visuomet geležinkelio administracijos gali turėti reikiamą savų vagonų kiekį. Todėl glaudus bendradarbiavimas su kitomis geležinkelių administracijomis leidžia užtikrinti nepertraukiamą krovinių gabenimo procesą, iš kurio daugiausia laimi mūsų klientai," - pasakojo T.Keršis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"