TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vagys pasikinkė galią ir šarvus

Lietuvoje automobilių grobikai nestokoja fantazijos - kai kurie jų į medžioklę traukia tik specialiai parengtais galingais, techniškai patobulintais, nepavejamais ar net neperšaunamais automobiliais.

Jau praėjo laikai, kai profesionalūs automobilių vagys grobio ieškodavo važinėdami paprastais automobiliais ar vaikščiodami pėsčiomis. Dabar jie nusikaltimų vykdyti traukia tik specialiai juodiems darbams pritaikytomis mašinomis.

Nors tai iš daugumos niekuo neišsiskiriantys automobiliai, turintys galingus variklius, kai kurių jų kėbulas ir ratai apsaugoti nuo kulkų. Vagių naudojamoms transporto priemonėms būdingi perprogramuoti kompiuteriai, patobulintos variklio galimybės ir net sumontuoti specialiąsias tarnybas imituojantys spalvoti garso švyturėliai.

Tai automobiliai, greitesni už bet kurią šiuo metu Lietuvos policijos naudojamą tarnybinę mašiną. Nors nusikaltėlių perdarytos mašinos nei brangios, nei apynaujės, tačiau "parako" turi pakankamai, o techninių parametrų ir galios joms gali pavydėti ne vienas šiuolaikinio automobilio šeimininkas.

Pasitikėjo greitais automobiliais

Prieš pusantrų metų pirmą kartą perdarytą automobilį pas vagis aptikę kriminalistai šiemet vėl iš nusikaltėlių konfiskavo auksarankių patobulintų ir vagystėms pritaikytų transporto priemonių.

Kriminalinės policijos biuro viršininkas Algirdas Matonis LŽ patvirtino, kad tokių automobilių sulaikyta sausio pradžioje. Pareigūnas neneigė, kad vagystėms pritaikytos mašinos buvo galingos, tačiau techninių jų savybių neidealizavo. "Tai apysenės gamyklinės "Audi" mašinos, varomos visais ratais, turinčios 4,2 litro darbo tūrio variklius, tikriausiai S8 modifikacijos. Žodžiu, galingos, bet į akis nekrintančios transporto priemonės nusikaltimams vykdyti. Šie automobiliai dažniausiai būdavo pritaikomi dideliu greičiu lanksčia vilktimi tempti pavogtas mašinas. Stacionarūs matuokliai yra užfiksavę, kaip vienas tokių "bolidų" 227 kilometrų per valandą greičiu paskui save vilko kitą automobilį. Perdarytas transporto priemones nusikaltėliai naudojo išskirtinai tik vagystėms vykdyti, be reikalo jos nebuvo eksploatuojamos. Išoriškai automobiliai nieko neišsiskiria, paprastos tokios klasės mašinos", - teigė Lietuvos kriminalinės policijos biuro viršininkas. 

Atidžiau apžiūrėję šiuos automobilius kriminalistai įsitikino, kad vien galios ir greičio vagiliams neužteko. Jie savo automobilius dar labiau patobulino - salone sumontavo užpakalinių šviesų išjungimo mygtukus, kad būtų paprasčiau pasišalinti iš nusikaltimo vietos. Be to, už variklio antvožo grotelių pritvirtino privilegijų keliuose suteikiančius raudonos ir mėlynos spalvos švyturėlius. 

Policijos laimikis - šarvuotas bolidas

Tai ne pirmas kartas, kai kriminalistai iš vagių atima specialiai nusikaltimams vykdyti pritaikytus automobilius - per pusantrų metų iš viso konfiskuotos šešios vienaip ar kitaip modifikuotos mašinos.

Bene labiausiai pareigūnams įsiminė 2010 metų rugpjūtį sostinės Fabijoniškių mikrorajone demaskuoti keli automobilių vagys. Tąsyk kriminalistus nustebimo juodiems darbams naudota mašina. Paaiškėjo, kad į akis nekrentanti dviejų dešimčių metų senumo "Audi A6" yra ne šiaip sau paprasta šeiminė mašina, o specialiai perdarytas automobilis, turintis galingą variklį, perprogramuotą kompiuterinę įrangą ir neperšaunamus ratus. Be to, nuo kulkų nusikaltėlius sergėjo atitinkamai paruoštas kėbulas - jo tuščios ertmės buvo pripūstos montažinių putų. Ši apsauga pasitvirtino - persekiojant nusikaltėlius pareigūnų paleistos kulkos susmigo į kėbulą, tačiau kiaurai jo neperskrodė.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Kęstutis Lančinskas LŽ patvirtino, kad tąsyk į pareigūnų rankas patekęs automobilis nebuvo paprastas, jis išsiskyrė ne tik geresne apsauga, bet ir techninėmis savybėmis.

"Tas automobilis gerokai perdarytas - perprogramuotas jo kompiuteris, specialiai numuštas vadinamasis greičio ribotuvas, kad variklis galėtų pasiekti maksimalią galią ir mašina važiuotų kuo greičiau. Jei tektų lenktyniauti, tokių automobilių policija nepavytų, bet mes pareigūnams dėl saugumo net nerekomenduojame vaikytis transporto priemonių vagystėms pritaikytų mašinų. Yra ir kitokių sulaikymo priemonių. Taip parengtas automobilis mano praktikoje pasitaikė pirmą kartą", - LŽ sakė K.Lančinskas.

Modifikacija kainuoja

Norėdami suteikti savo automobiliams daugiau galios ir papildomų funkcijų nusikaltėliai turėjo gerai išmanyti techninius dalykus arba kreiptis pagalbos į auksarankius. Transporto priemonių ir atsarginių dalių specialistas Andrius Zizevskis LŽ tvirtino, jog vargu ar mašinų vagys savo rankomis būtų pajėgę perprogramuoti kompiuterį ir be jokių investicijų padaryti mašiną galingesnę. Nebent jie anksčiau dirbo automechanikos ir elektronikos srityje.

"Tai sudėtingas darbas, reikia išmanyti tam tikras subtilybes, turėti patirties, galiausiai - priemonių. Tačiau turint pinigų ir norint panašiai perdaryti automobilį problemų tikrai nekils - Lietuvoje apstu tiek oficialiai dirbančių įmonių, tiek šešėlyje pasislėpusių specialistų, galinčių perdirbti automobilius, jie ir patys to nežinodami pritaiko juos nusikaltėlių poreikiams", - pabrėžė A.Zizevskis.

Perdaryti "Audi" automobilį, kokį prieš porą metų sulaikė sostinės kriminalistai, ne tik sudėtinga, bet ir brangoka. Pašnekovo teigimu, vien tik greičio ribotuvo išjungimas šiai mašinai atsieitų apie 1,5 tūkst., o galią didinantis lustas - 3-5 tūkst. litų.

"Dar pridėkime pakabos ir kėbulo sutvirtinimo darbus - rinkos kainomis tokiam patobulinimui gali prireikti 10-15 tūkst. litų. Bent jau tiek iš gatvės atėjusiam klientui reikėtų sumokėti meistrams už kvalifikuotai perdarytą minėtos klasės mašiną. Be to, tokiam techniniam patobulinimui reikia laiko. Manau, darbai užtruktų 1-2 mėnesius, atsižvelgiant į jų sudėtingumą ir reikalingų detalių poreikį", - sakė A.Zizevskis.

Kontrabandininkų gudrybės

Nusikaltimus narpliojantys pareigūnai LŽ pasakojo, kad darbines transporto priemones Lietuvoje tobulina ne tik automobilių vagys, bet ir cigarečių, narkotikų ir kitų draudžiamų daiktų kontrabandininkai. Prityrę šaltkalviai iš pirmo žvilgsnio senose, niekuo neišsiskiriančiose mašinose meistriškai įrengia slėptuves kontrabandai gabenti, pritaiko automobilius sudėtingoms vairavimo sąlygoms ir net paverčia juos važiuojančiomis bombomis.

Vienu metu Lietuvos pasieniečiai užfiksavo atvejų, kai nusikaltėliai mašinos salone palikdavo butelį su degiu skysčiu ir esant reikalui detonuodavo savadarbį sprogmenį, o patys iššokdavo iš dar važiuojančio automobilio. Jie tikėdavosi, kad liepsnos sunaikins nusikaltimo pėdsakus.

Operatyvinėmis pareigūnų žiniomis, kontrabandininkams talkinančių autošaltkalvių Lietuvoje netrūksta, daug jų esą darbuojasi Kaune. Jie tobulina automobilius nesislapstydami, nes įstatymai už tai atsakomybės nenumato.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"