TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairavimo instruktoriai galėtų mokyti savarankiškai

2014 01 28 6:00
Jeigu Vyriausybė pritartų, vairavimo instruktoriai galėtų dirbti savarankiškai. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Ūkio ministerija siūlo leisti vairuotojo pažymėjimą įgyti norinčius būsimus vairuotojus mokyti ne tik vairavimo mokykloms, bet ir fiziniams asmenims, tad dalis instruktorių jau svarsto, ar vertėtų dirbti savarankiškai. Būsimi vairuotojai dėl to tikisi mažesnių kainų, o vairavimo mokyklos į Ūkio ministerijos siūlymą žiūri nepalankiai.

Dar neaišku, ar bus leista licenciją įgijusiems instruktoriams dirbti savarankiškai.

Ūkio ministerija pasiūlė iš esmės peržiūrėti vairuotojų mokymo tvarką, užtikrinant galimybę fiziniams asmenis savarankiškai vykdyti vairuotojų pirminį mokymą - tiek teorinį, tiek praktinį, tokiu būdu atsisakant teisinės formos ribojimo, kuris iš esmės prieštarauja Paslaugų įstatymui.

„Ūkio ministerijos išvados ir pasiūlymai 2014 metų sausio 16 dieną apsvarstyti ir jiems pritarta Viešojo valdymo tobulinimo komisijoje. Siūlymai šiuo metu pateikti svarstyti Vyriausybei. Jeigu ji pritars išvadoms ir pasiūlymams, ne vėliau kaip iki 2014 metų gegužės 1 dienos Susisiekimo ministerija turės parengti reikiamų teisės aktų pakeitimų projektus“, - paaiškino Ūkio ministerijos Viešųjų ryšių ir protokolo skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė.

Kursai netaptų pigesni

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos vadovo Dariaus Lesicko nuomone, tokie ketinimai netinkami ir duos veikiau neigiamų rezultatų negu teigiamų pokyčių.

„Lietuvoje tampa įprasta, kad pakeitimai vykdomi "ratais kvadratais": vairavimo mokyklų veikla ir vairuotojų rengimo tvarka tai atlaisvinama, tai vėl maksimaliai sugriežtinama. Buvusi Vyriausybė reikalavimus iki aukštybių sugriežtino, o dabar, mano požiūriu, siekiama vėl viską sunaikinti. Trūksta normalaus valstybinio požiūrio į mūsų darbą. Nesusipratimai yra įsišakniję. Pavyzdžiui, vairavimo mokyklos užsiima būsimų vairuotojų ugdymu, taigi švietimu, tačiau mūsų veikla rūpinasi Susisiekimo ministerija ir Valstybinė kelių transporto inspekcija. Kadangi specialistų, suprantančių mūsų veiklą šiose institucijose, - vienetai, dažnai tenka įrodinėti, kad nesame kupranugariai“, - piktinosi D.Lesickas.

Jo manymu, niekas šiuo metu nedraudžia dirbti savarankiškai to norinčiam vairavimo instruktoriui - pačiam įsteigti mokyklą ir rengti vairuotojus. Specialius kursus baigusiems ir teorijos egzaminą VĮ „Regitra“ išlaikiusiems mokytojams licencijos išduodamos penkeriems metams. Pasibaigus licencijai, reikia baigti papildomus kvalifikacijos kėlimo kursus. Tiesa, kalbama, kad, daugelio požiūriu, tie kursai - veikiau dėl akių, o ne realiai keliantys instruktorių profesionalumą.

„Manau, kad norinčių dirbti savarankiškai instruktorių atsirastų. Juk atsiranda manančiųjų, kad gali daugiau uždirbti, pasipelnyti, tačiau ne vienas nusvyla nagus. Pažiūrėkite, kiek kainuoja kelionė taksi, o kai kas nori, kad vairavimo pamokos pigiau kainuotų. Juk mokykloms reikia mokėti mokesčius ir išlaikyti aikšteles bei mokymo patalpas, personalą. Šiuo metu rinkoje konkurencija tarp mokyklų yra tokia, kad mažesnės kainos nelabai galėtų būti. Beje, mokyklų sumokami mokesčiai - kur kas didesni, nei patvirtinus naują tvarką mokėtų savarankiškai dirbantys instruktoriai. Kokia valstybei iš to nauda? Be to, neabejoju, kad kristų būsimų vairuotojų parengimo kokybė“, - kalbėjo D.Lesickas.

Pritaria mažesniems ribojimams

LŽ kalbinamas VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas vairavimo mokyklų nuogąstavimus laiko kiek perdėtais: mokyklos esą dažnai viešai išgyvena net dėl smulkiausių žaidimo sąlygų pakeitimo šioje rinkoje.

Saulius Šuminas

„Manau, kad požiūris, jog vairavimo mokyklos yra saugų eismą užtikrinantis dieviškas darinys, tėra mitas. Reguliavimo praktikų skirtingose ES valstybėse yra įvairių. Tačiau būtų galima pastebėti, kad tose šalyse, kurioje eismas saugiausias, pavyzdžiui, Švedijoje, privalomo mokymo vairavimo mokyklose nėra. Nėra pasaulyje šalies, kur vairavimo mokyklų nebūtų, tačiau klausimas - ar reikia prievarta į jas varyti visus? Mano požiūriu, reikėtų leisti liberaliau rinktis, nuo to vairuotojų parengimo kokybė nenukentėtų“, - teigė S.Šuminas.

Anot pašnekovo, pagrindinė jaunų vairuotojų problema yra patirties stoka, dėl to didesnė ir avarijų rizika. Kuo laisviau galėtų mokytis vairuoti su reikalavimus atitinkančiais šeimos nariais ir kitais asmenimis, tuo esą pradedantieji vairuotojai sparčiau įgytų būtinų vairavimo įgūdžių. Šiuo metu B kategorijos vairavimo praktikos egzaminą iš pirmo karto išlaiko apie 40 proc. egzaminuojamųjų.

„Labai daug priklauso nuo motyvacijos. Jeigu žmogus yra motyvuotas, nori vairuoti, jis į egzaminą ateis geriau pasirengęs. Pastaruoju metu turėjome bangą vidutinio amžiaus žmonių, iš kurių vairuotojo pažymėjimo reikalavo darbdaviai. Tad galiu pasakyti, kad nėra nieko baisiau už vairuotojus, kurie nėra motyvuoti vairuoti. Taip pat egzamino sėkmė labai priklauso nuo to, kaip greitai po mokyklinio egzamino atkeliaujama jo laikyti į „Regitrą“. Jeigu iš karto, per pirmąją savaitę, išlaikymo procentas didesnis. Taigi stengiamės sudaryti galimybes laikyti egzaminą nedelsiant. Tačiau, kaip matome, nemažai žmonių į egzaminus keliauja ne išlaikyti, o pabandyti“, - problemą įvardijo S.Šuminas.

Ne visi parengia vienodai

Tokiam požiūriui pritarė ir vairavimo mokyklų priežiūrą bei instruktorių licencijavimą vykdančios Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Darius Sadaunykas.

„Geriausias būdas išmokti vairuoti yra kuo daugiau vairuoti. Sėdėti prie vairo, o ne klasėje. Jeigu žvelgtume per tą prizmę, leidimas mokyti instruktoriams privačiai, o ne tik vairavimo mokyklose, jaunų vairuotojų įgūdžių nepablogintų. Skundų dėl vairavimo mokyklų suteiktų paslaugų kokybės pasitaiko, bet dažniausiai tai buitinės situacijos, kai besimokantys mokiniai susipyksta su vairavimo mokyklų darbuotojais, neranda bendros kalbos su instruktoriais. Visokių vairavimo mokyklų yra, vienos dirba geriau, o kai kurios - ne taip kokybiškai“, - pabrėžė D.Sadaunykas.

Tai rodo ir vairavimo mokyklas reitinguojančios interneto svetainės vmreitingai.lt lankytojų atsiliepimai. Tik nedidelė dalis iš šalyje veikiančių vairavimo mokyklų yra pelniusios 4 ar 5 žvaigdutes (iš penkių galimų). Populiariausas įvertinimas – 2 iš 5 ar net mažiau. Svetainėje gausu komentarų ir apie įvairių mokyklų teikiamą vairavimo kokybę, ir apie individualių instruktorių profesionalumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"