TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairavimo kursai taps aukso vertės

2012 11 28 9:50
Vairavimo mokyklos reiškia nerimą dėl senstančio mokomųjų automobilių parko, kurio atnaujinti esą nėra iš ko. /LŽ archyvo nuotrauka

Vairavimo mokyklos siekia valstybės rankomis įvesti minimalų įkainį už B kategorijos vairavimo teorijos kursus, tai maždaug trečdaliu padidintų ir kursų kainą. Senoji valdžia tam priešinasi, tačiau mokyklų lobistai padėtį tikisi pakeisti pasinaudodami valdžios kaita.

Pastaraisiais mėnesiais vairavimo mokyklos ragina žmones užsirašyti į vairavimo teorijos kursus dar šiemet, nes esą po Naujųjų metų kursų kainos staigiai šoks. LŽ kalbinamas Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas nei patvirtino, nei paneigė mokyklų skleidžiamą informaciją. "Gali ir pabrangti, tačiau gali ir nebrangti", - mįslingai kalbėjo pašnekovas.

Remiasi Vokietijos pavyzdžiu

D.Lesickas sakė, kad viskas priklausys nuo to, kokį sprendimą priims valstybės institucijos. "Konkurencijos tarybai (KT) prašymą dėl to, kad neprieštarautų vienu metu atliktam kainų pakėlimui, įteikėme dar prieš metus. Dabar vyksta konsultacijos su Susisiekimo ministerija (SM). Prašome, kad valstybiniu lygiu būtų patvirtintas minimalus teorinių vairuotojų rengimo kursų įkainis", - dėstė pašnekovas.

Vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos vadovo teigimu, prašyti valdininkų malonės verčia katastrofiška situacija mokyklose. "Dauguma vairavimo mokyklų už teorijos kursus dabar prašo tūkstančio litų. Tačiau surenkamų pinigų jau nebeužtenka net instruktorių algoms išmokėti, o apie tai, kad dar liktų investicijoms į vis labiau morališkai ir fiziškai nuvertėjantį mokomųjų automobilių parką, net kalbos nėra. Problema, kad nė viena mokykla nenori pirmoji kelti paslaugų įkainio, kadangi prarastų klientus ir atsidurtų ant žlugimo slenksčio. Bet nepakėlus įkainių žlugimas gresia visai vairavimo mokymo sistemai", - tvirtino D.Lesickas.

Pasak jo, mokyklas gelbėtų vairavimo teorijos kursų įkainio padidinimas bent iki 1,5 tūkst. litų. "Tokią minimalią įkainio ribą, kuri leistų vairavimo mokykloms bent normaliai funkcionuoti, dar 2003 metais minėjo ta pati KT. Jei minimalus įkainis už kursus būtų įvestas, Lietuva nebūtų vienintelė valstybė, turinti tokį įkainį. Pavyzdžiui, minimalus įkainis už vairavimo teorijos kursus galioja Vokietijoje", - pasakojo LŽ pašnekovas.

Tikisi išlošti iš valdžios kaitos?

Susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas LŽ patvirtino, kad "D.Lesickas išties buvo susitikęs su ministerijos specialistais ir išdėstė savo pamąstymus".

"Vis dėlto labai abejoju, ar valstybė ryšis tvirtinti minimalius kursų įkainius, kuriais vėliau remtųsi privačios mokyklos. Ministerija vairuotojų rengimo kainų nereguliuoja, jas reguliuoja rinka", - teigė valdininkas.

Tiesa, M.Čerkauskas vakar negalėjo garantuoti, ar ministerijos pozicija išliks nepakitusi atėjus naujam ministrui. "Gali būti, jog vairavimo mokyklų lobistai tikisi, kad SM pozicija sušvelnės dėl valdžios kaitos. Vis dėlto abejoju, ar galimam minimaliam įkainio už teorijos kursus įvedimui pritarus ministerijai tam pritartų ir KT, nes tai būtų konkurencijos ribojimas. Dabar, esant didžiulei konkurencijai, vienos vairavimo mokyklos dempinguoja kitų kainas. Suprantu, kad kai kurioms mažiau konkurencingoms mokykloms minimalaus įkainio įvedimas būtų labai naudingas", - tvirtino SM atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"