TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairavimo mokyklas vertins reitingais

2014 08 26 6:00
Vairavimo mokyklas anksčiau jau bandyta reitinguoti. Kai kurios iš jų taip paskatintos smarkiai pasitempė.
Vjdrmc.lt nuotrauka

Norintieji įgyti teisę vairuoti transporto priemones dažnai nėra tikri, ar pasirinkta vairavimo mokykla ir joje dirbantys instruktoriai gerai to išmokys. Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) siūlo nuo šio rudens atgaivinti vairavimo mokyklų reitingą.

Mokytojas svarbesnis už automobilį

Toks reitingavimas, inspekcijos teigimu, ne tik informuotų visuomenę apie geriausių rezultatų pasiekusias mokyklas, bet ir skatintų vairavimo mokymo paslaugų kokybės gerinimą bei konkurencingumą. Tačiau kai kurių mažesnių mokyklų vadovai nuogąstauja, kad kriterijai orientuoti į kiekybinius rodiklius, tad medaliai iš karto kabinami didžiausiems rinkos rykliams.

„Yra nuomonių, kad toks reitingas – didelių mokyklų propagavimas. Jos turi geresnes finansines galimybes įsigyti daugiau naujų automobilių ar kitų mokymui skirtų priemonių, o tai pagal dabar siūlomus reitingavimo kriterijus yra svarbu. Manau, reikėtų neužmiršti, kad vairavimo mokymas pirmiausia yra pedagoginis-psichologinis darbas, ir jo rezultatai priklauso nuo mokytojo gebėjimo bendrauti su mokiniu, jį išmokyti. Gražiausiame automobilyje gali sėdėti bjauriausias žmogus. Juk nuo to naujo automobilio visai nepriklauso, ar gerai vairuoja jo šeimininkas“, - svarstė Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (VMKKMA) vadovas Darius Lesickas.

Jis pažymėjo, kad Kelių inspekcija reitingavimo aprašą pateikė neseniai, rugpjūčio viduryje, todėl bendra vairavimo mokyklų nuomonė šiuo klausimu dar nesuformuluota, tačiau sutiko pasidalyti savo asmeniniu požiūriu.

D. Lesicko manymu, daugiau dėmesio rengiant reitingą turėtų būti skirta vairavimo mokyklose dirbančių instruktorių kvalifikacijai, nes būtent nuo jų profesionalumo priklauso galutinis rezultatas – ar mokinys kursus baigs puikiai mokėdamas taisykles ir gebėdamas tinkamai valdyti transporto priemonę.

„Jeigu tai būtų numatyta, kelčiau abi rankas už tokį reitingą. Kol kas manau, kad inspekcijos pateiktas metodas yra pirmas žingsnis, tačiau neatspindintis realios situacijos. Jei reitingas būtų panašus į tuos, kuriais vertinamos aukštosios mokyklos, tai yra vertinama ir dėstytojų kvalifikacija, ir turima materialinė bazė, būtų teisingiau. Jei nebus vertinama instruktorių kvalifikacija, tai reikš, kad reitingo rengėjai neturi supratimo apie mūsų darbą“, - pabrėžė D. Lesickas.

Mažųjų neskriaudžia

Anot Viktoro Lapino, reitingas padės gerinti vairavimo mokyklų teikiamų paslaugų kokybę, o visuomenė bus informuota apie tuos, kurie stengiasi tobulėti. / Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

VKTI Saugaus eismo skyriaus vedėjas Viktoras Lapinas pažymėjo, kad kiekybiniai rodikliai, kaip mokyklos turimų automobilių naujumas ar parengiamų mokinių skaičius, reitinge nėra tokie reikšmingi, kaip bandoma pateikti.

„Iki 2011 metų mokyklas reitingavo Susisiekimo ministerija. Turėčiau pasakyti, kad tuometiniai reitingavimo metodai buvo kur kas labiau orientuoti į mokyklų disponuojamą turtą. Mokyklų dydis iš esmės sudarydavo pusę viso reitingo balo, todėl pranašumą turėdavo stambiausios šalyje veikiančios vairavimo mokymo įstaigos, tokios kaip „ARV-Auto“ ar „Dorkanas“. Naujame reitingavimo apraše, kurį pateikėme vertinti iki rugsėjo 1 dienos, mokyklų autoparko naujumas ar mokinių skaičius sudaro tik nedidelę galutinio balo dalį, tad mažosios mokyklos gali kaip lygiavertės konkuruoti su didžiosiomis“, - teigė VKTI atstovas.

Pasak V. Lapino, reitingo sudarymo metodikos kritikai turėtų pateikti konstruktyvių siūlymų, kaip jį tobulinti. Tačiau, kaip neretai nutinka, kritikuojama ir nepateikiama alternatyvų. Taip, jo nuomone, nutiko ir keliant klausimą dėl vairavimo instruktorių kvalifikacijos vertinimo. Šiuo metu visi instruktoriai privalo turėti ne žemesnį nei kolegijoje įgytą išsilavinimą, atitinkamą trejų metų vairavimo patirtį ir baigti specialius vairavimo instruktorių kursus.

„Kyla klausimas, kaip instruktorius pagal profesionalumą surikiuoti, nes visiems dirbantiems šį darbą taikomi tie patys reikalavimai. Tad arba visiems po balą duoti arba - nė vienam, bet niekas nuo to nepasikeis. Žinoma, galime vertinti instruktorių kvalifikacijos kėlimą ekonominio vairavimo srityje, už tai esame numatę skirti papildomą balą, bet tai ir viskas, kas susiję su mokytojų kvalifikacija“, - pažymėjo pašnekovas.

Gali tapti privalomas

Kol kas mokyklų dalyvavimas rengiant reitingą, kurį inspekcija planuoja paskelbti jau šį rudenį, bus savanoriškas. Manoma, kad ateityje, jei bus rastas bendras visiems tinkantis sprendimas, jis galėtų tapti privalomas. Nuo to, kaip noriai mokyklos dalyvaus varžytuvėse, priklausys ir sudaryto reitingo objektyvumas.

Patirtis rodo, kad dalis mokyklų, kurioms svarbus jų įvaizdis, į lenktynes su konkurentais leidžiasi entuziastingai. Geriausiomis Susisiekimo ministerijos anksčiau sudarinėtame reitinge pripažintos mokyklos iki šiol viešai pabrėžia pelnytus titulus, kaip svarbų pasiekimą.

Naujasis reitingavimo aprašas, su kuriuo kiekvienas norintis gali susipažinti VKTI interneto svetainėje, numato įvairius kriterijus, pagal kuriuos bus vertinamos mokyklos: mokinių skaičius, egzaminų išlaikymo iš pirmo karto procentas, mokymui skirtų transporto priemonių naujumas, hibridinių automobilių ir elektromobilių naudojimas, mokyklos dalyvavimas rengiant saugaus eismo renginius ir metodinę medžiagą, ekonominio vairavimo skatinimas, samdomas psichologas, europinių vadybos standartų taikymas ir kiti faktoriai.

„Šiuo metu nė viena mokykla neturi elektromobilių. Tai nereiškia, kad puls iškart jų įsigyti. Tiesiog siekiame nubrėžti tam tikrą viziją, kuri mokyklas skatintų tobulėti ir atsinaujinti. Svarbiausia, kad mokyklos gerintų savo paslaugų kokybę, o visuomenė būtų informuota apie tuos, kurie nestovi vietoje ir stengiasi tobulėti. Sieksime, kad reitingas būtų solidus, dalykiškas ir skaidrus. Galutinai nesame apsisprendę, ar skelbsime tik geriausius, ar visus“, - sakė V. Lapinas.

Iki šiol patikrinti mokyklų reputaciją tuo besidomintieji galėjo interneto svetainėje vmreitingai.lt, kur mokyklas reitinguoja ir komentarus apie jas palieka šios svetainės lankytojai. Taip pat būta žiniasklaidos leidinių bandymų sudaryti geriausių mokyklų sąrašus. Kiek tai kompetentinga ir tikslu, lieka spręsti kiekvienam asmeniškai.

„Geriausias reitingavimas yra iš lūpų į lūpas. Tam, kad būtų parengtas kokybiškas reitingas, reikia įdėti daug darbo. Norėtųsi tikėti, kad inspekcijos noras nekyla vien tik iš siekio parodyti, kad vyksta darbas, surengti dar vieną šou. Kitaip toks reitingas bus bevertis“, - įsitikinęs D. Lesickas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"