TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuoti elektromobilius kol kas neapsimoka

2016 05 18 6:00
Kaip rodo ADAC tyrimas, iš šiuo metu eksploatuojamų elektromobilių pigiausiai kainuoja išlaikyti prancūzišką mašiną. Gamintojo nuotrauka

Vokietijoje, palyginti su kitomis didžiausiomis Europos Sąjungos valstybėmis, vangiai perkamos naujos alternatyviais degalais varomos mašinos, o savo abejingumą vokiečiai aiškina tuo, kad važinėti jomis kol kas neapsimoka.

Vokietija garsėja patikimais ir galingais tradiciniais automobiliais, bet alternatyviais degalais varomos mašinos šios šalies gyventojams patrauklios kur kas mažiau negu kitų turtingų Vakarų valstybių vairuotojams. Dar visai neseniai buvo manoma, kad taip elgdamiesi vokiečiai tiesiog nenori atiduoti savo rinkos Japonijos ir Amerikos gamintojams, kurie yra gerokai toliau pažengę kurdami alternatyvias transporto priemones. Tačiau neseniai Vokietijos visuomeninės automobilininkų organizacijos (ADAC) atlikti tyrimai atskleidė, kad vokiečiai alternatyviais degalai varomų mašinų galbūt nesirenka ir dėl praktinių sumetimų.

ADAC lygino, kiek pinigų tenka skirti tradiciniams ir kiek – elektriniams automobiliams išlaikyti. Gautas rezultatas liudijo toli gražu ne elektromobilių naudai. Paaiškėjo, kad tik dviem iš dvylikos elektra varomų lengvųjų mašinų važinėti labiau apsimoka negu tos pačios kategorijos benzininėmis ar dyzelinėmis transporto priemonėmis.

Įdomu, kad ADAC savo skaičiavimus atliko po to, kai Vokietijos vyriausybė nutarė materialiai paremti alternatyviais degalais varomų automobilių pirkėjus ,– įsigyjantiesiems elektromobilį kompensuojama 4 tūkst. eurų, hibridą – 3 tūkst. eurų išlaidų. Pasak organizacijos, atliekant palyginimus į skaičiuojamą naudą buvo įtrauktos ir šios sumos, bet dėl to rezultatas labai nedaug pagerėjo. Todėl ADAC pataria ir toliau pirkti mašinas, turinčias tradicinius variklius.

ADAC ekspertai apskaičiavo išlaidas, tenkančias elektromobiliui ir automobiliui, kurį savininkas rengiasi vairuoti 4 metus, o per metus juo nuvažiuoti vidutiniškai 15 tūkst. kilometrų. Skaičiuojant eksploatacijos išlaidas buvo vertinama pradinė mašinos kaina kartu su mokesčiais ir kompensacijomis, elektros energijos, degalų, draudimo kainos ir kiti dalykai, be kurių transporto priemonės eksploatavimas negalimas. ADAC pripažino, kad daliai elektromobilių (pavyzdžiui, „Tesla Model S“) nerado vietos markės atitikmens, todėl parinko pagal parametrus panašias kitų gamintojų „tradicines“ mašinas.

Kaip paaiškėjo, tik B klasės „Mercedes-Benz 250 E“ ir „Kia Soul EV“ elektromobiliai šiuo metu yra taupesni už tradiciniais degalais varomus analogus – B klasės „Mercedes-Benz 220 4MATIC 7G.DCT“ (benzininis), taip pat „Kia Soul 1.6 GDi Spirit“ (benzininis) ir „Kia Soul 1.6 CRDi Spirit Automatik“ (dyzelinis). Kilometrą nuvažiavęs „Mercedes-Benz 250 E“, palyginti su benzininiu analogu, savo šeimininkui sutaupo 3,6 cento, „Kia“ – 0,9 cento (lyginant su dyzelinu varoma „Soul“) ir 0,6 cento (lyginant su benzininiu „Soul“). Tuo metu elektriniu „Volkswagen e-Golf“ nuriedėtas kilometras vairuotojui kainuoja net 4,9 cento daugiau, negu važiuojant tą patį atstumą benzininiu „Volkswagen Golf“.

Tyrimo rezultatai

ModelisIšlaidos 1 km kelio (eurocentais)
BMW i351,8
„Citroen C-Zero Tendance“38,2
„Ford Focus Electric“56,6
„Kia Soul EV“46,9
B klasės „Mercedes-Benz 250 E“62,1
„Mitsubishi Electric Vehicle“41,4
„Nissan Leaf acenta“52,6
„Peugeot iOn Actrive“36,1
„Renault Zoe Intens“43,9
„Volkswagen e-up!“41,3
„Volkswagen e-Golf“52,6
„Tesla Model S 70D“137

Šaltinis: ADAC.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"