TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojai dešinėje sėdės pavasarį

2014 10 22 6:00
„Anglus“ bus leista eksploatuoti tik pritaikius juos eismui dešine kelio puse. LŽ archyvo nuotrauka

Susisiekimo ministerija parengė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimų projektą, šiuo metu jis derinamas su kitomis atsakingomis institucijomis. Pakeitimais bus įgyvendintas Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas, nurodantis Lietuvai leisti registruoti automobilius, kurių vairo mechanizmas yra dešinėje pusėje.

Kaip žinoma, dešiniavairių automobilių ilgą laiką nenorėjo registruoti ne vien Lietuva. Europos Komisijos raginimui įteisinti juos nepasidavė ir kaimynės Lenkija, Latvija bei Estija. ETT procesas vyko nuo 2011 metų. Tada Lietuva pateikė Europos Komisijai išsamią analizę, kodėl automobiliai, turintys vairą dešinėje, gali pakenkti eismo saugumui. Tačiau ETT priėmė sprendimą, ir jį teks įgyvendinti.

Pagrindiniai Lietuvos argumentai buvo nepatogūs lenkimo manevrai, dešiniavairių krovininių automobilių keliamas pavojus, smarkiai padidėjanti priešpriešinio susidūrimo tikimybė, sudėtingesnis posūkis į kairę ir tai, kad keleivinio transporto durys, pro kurias išlipa keleiviai, būtų gatvės pusėje. Lietuvos ir gretimų valstybių teiginiai Europos institucijose buvo iš dalies išgirsti. „Vadovaujantis registruojamoms dešiniavairėms priemonėms numatytais reikalavimais, papildomos grėsmės eismo saugumui nekils. Numatyta įranga nėra lengvai sumontuojama, tad dešiniavairių automobilių savininkams, pageidaujantiems juos registruoti, bus nelengva įgyvendinti visus reikalavimus“, - pabrėžė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Pasak jo, tai padės apsisaugoti nuo pigesnių, bet saugiam eismui nepritaikytų dešiniavairių automobilių eksploatavimo.

„Svarbiausia yra eismo saugumas ir patogumas vairuoti važiuojant tokiu automobiliu. Jis turi būti visiškai pritaikytas eismui dešiniąja kelio puse. Daugeliu atvejų nelabai apsimokės diegti visą reikalaujamą įrangą, todėl ir dešiniavairiai automobiliai netaps populiaresni. Kaip rodo pavyzdžiai ES šalyse, kuriose jau anksčiau įgyvendinta tokia tvarka, gerai uždirbti tikėjęsi automobilių iš Didžiosios Britanijos importuotojai liko nieko nepešę. Tokios mašinos, nors ir gerokai pigesnės, nėra populiarios“, - teigė V. Pumputis.

V. Pumpučio manymu, įteisinus dešiniavairius automobilius jie netaps populiaresni ir dažnesni Lietuvos keliuose. /Oresto Gurevičiaus nuotrauka

Registruos nuo metų vidurio

Įstatymo pakeitimo projekte nurodyta, kad Lietuvoje registruojamos dešiniavairės transporto priemonės privalės turėti tam tikroje vietoje įrengtą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo matomumui pagerinti, - periskopinius veidrodžius, kamerą su monitoriumi, kuri galėtų filmuoti ir rodyti eismą tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui. Šie automobiliai taip pat turės būti aprūpinti eismui dešiniąja kelio puse pritaikytais šviesos prietaisais ir šoniniais užpakalinio vaizdo veidrodžiais. Keleivius vežančių motorinių transporto priemonių bent vienos durys, skirtos žmonėms įlipti ir išlipti, privalės būti dešinėje pusėje. Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose irgi reikės įtaisyti papildomą netiesioginio matymo įrangą vairuotojui – eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo ir artimo vaizdo veidrodžius.

„Įstatymo projektą šiuo metu dar svarsto kitos kompetentingos institucijos – Vidaus reikalų ministerija, Europos teisės departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija. Realiausia, kad Seimas pakeitimus svarstys pavasarį. Jeigu pritars jiems, dešiniavairės transporto priemonės bus registruojamos nuo kitų metų vidurio“, - kalbėjo V. Pumputis.

Perdirbti nėra prasmės

Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius LŽ patvirtino, kad kitų esminių įstatymo papildymų ir reikalavimų dešiniavairėms transporto priemonėms inspekcija nekelia. Saugiam eismui užtikrinti pakanka ir ministerijos parengtame projekte siūlomų priemonių.

„Viskas išdėstyta aiškiai. Įteisinus dešiniavaires transporto priemones, iš esmės taps netikslinga perkelti vairo. Jeigu leidžiame registruoti mašiną, kurios vairo mechanizmas dešinėje, nėra prasmės jo permontuoti. Tokiai mūsų nuomonei pritaria ir Europos Komisija. Lietuvių meistrų ir perpardavinėtojų išradingumas neturi ribų. Perdarytas transporto priemones dažnai bandoma legalizuoti, pirmiausia fiktyviai įregistravus jas kitose Europos šalyse. Įsigydami automobilį žmonės visada privalo būti atidūs“, - įspėjo J. Rašomavičius.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, automobilio valdymo įtaisus perkelti iš dešinės į kairę galima tik transporto priemonės gamintojo įgaliotame servise arba vadovaujantis transporto priemones gamintojo techninėmis sąlygomis bet kuriame servise.

Bando apgauti

Daugelis vairuotojų, ketinančių įsigyti dešiniavairį automobilį, jį perdirbti ir taip sutaupyti, vėliau persigalvoja. Mat vien meistro paslaugos atsieina daugiau kaip tūkstantį litų. Dar brangiau kainuoja detalės, jei neturite automobilio „donoro“. VKTI informavo, kad pastaruoju metu į ją ir Susisiekimo ministeriją kreipiasi vis daugiau asmenų, įsigijusių perdarytas transporto priemones: gamykloje jos buvo pritaikytos eismui kaire kelio puse ir turėjo vairą dešinėje.

Dažniausiai dešiniavairiai automobiliai parvežami į Lietuvą iš Jungtinės Karalystės, čia perdirbami ir parduodami pirkėjams neinformavus jų apie tokius pakeitimus.

Inspekcija perspėja žmones, kad jie būtų atidesni rinkdamiesi naudotas mašinas, imtųsi papildomų priemonių ir išsiaiškintų pradinę transporto priemonių kilmę, pasinaudotų gamintojų ar jų įgaliotųjų atstovų turima informacija apie šias transporto priemones. Vien automobilio identifikavimo numerio (VIN kodo) patikra gali atskleisti perpardavinėtojų klastą.

Šiuo metu eismas kaire kelio puse Europoje vyksta Jungtinėje Karalystėje, Airijoje, Kipre ir Maltoje, o ne Europoje – Japonijoje, Australijoje, taip pat keliose Azijos ir Afrikos valstybėse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"