TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojai gaišta laiką dėl naujos automobilių įregistravimo tvarkos

2014 09 17 13:39
Kol kas nuo liepos 1-osios įsigaliojusi nauja naudotų automobilių tvarka neduoda naudos nei vairuotojams, nei gerina eismo saugumo situaciją šalyje - ji naudinga tik papildomas procedūras atliekantiems verslininkams. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Du trečdaliai vairuotojų neigiamai vertina naują tvarką, kuomet prieš registraciją automobilis turi pereiti privalomąją techninę apžiūrą (TA). Esą tai pailgins ir pabrangins registracijos procedūrą.

Tokias Lietuvos vairuotojų nuotaikas parodė autoplius.lt atlikta apklausa, sakoma transporto skelbimų pranešime spaudai.

“Už techninę apžiūrą ir automobilio remontą bet kokiu atveju sumoka pirkėjas, nes pardavėjas šias išlaidas įtraukia į automobilio kainą. Vairuotojas, nusipirkęs automobilį net ir su galiojančia technine apžiūra, naują transporto priemonę paprastai tuoj pat remontuoja, kad vėliau neiškiltų nemalonių netikėtumų. Pirkėjams būtų finansiškai naudingiau automobilį įsigyti šiek tiek pigiau ir susiremontuoti patiems. Tuomet jie tiksliai žinotų, ką, kada ir kas remontavo”, – pastebi Viktoras Daukšas, autoplius.lt plėtros vadovas.

Pataisos - be rezultatų

Pasak V. Daukšo, tokią pirkėjų nuomonę patvirtina ir apklausos duomenys. Didžioji dauguma – per 60 proc. apklaustųjų – rinktųsi už automobilio remontą ir techninę apžiūrą mokėti patys, o ne įsigyti automobilį jau su atlikta TA ir sumokėti daugiau.

Naujoji tvarka Lietuvoje įvesta siekiant sumažinti techniškai netvarkingų automobilių skaičių Lietuvos keliuose. Tačiau didžioji dauguma vairuotojų nemano, jog naujos taisyklės duos norimų rezultatų.

Valentinas Naujanis. / LŽ archyvo nuotraukos

Valentino Naujanio, Kauno automobilių turgaus direktoriaus, nuomone, nauja tvarka neduoda jokio rezultato, tik sukelia žmonėms papildomų problemų ir neaiškumų, kurie kainuoja tiek laiko, tiek pinigų.

“Sakykime, atlikęs techninę apžiūrą, grįžtu automobilio užregistruoti. Tačiau jo neregistruoja, nes dokumentai rodo, jog naudotas automobilis kažkada buvo pakliuvęs į eismo įvykį. Techninė apžiūra atlikta, tad automobilis jau galėtų važinėti keliuose, bet aš privalau atlikti dar vieną papildomą patikrą. Nematau logikos. Juk viskas būtų kitaip, jei pirma būčiau atvykęs automobilio užregistruoti, o tik tada atlikęs ekspertizę”, – sako V. Naujanis.

Apklausa parodė, jog vairuotojai netiki, jog tokia tvarka sutrukdys įregistruoti techniškai netvarkingus automobilius. 74 proc. apklaustųjų yra įsitikinę, jog pardavėjai vis tiek suras būdų, kaip naujuosius reikalavimus apeiti.

Registruoja Latvijoje

Viktoras Daukšas. / LŽ archyvo nuotrauka

V. Daukšas teigė, kad įsigaliojus naujai automobilių įregistravimo tvarkai, pardavėjai rado būdų, kaip reikalavimus apeiti.

“Dabar dalis jų automobilius pirmiausia registruoja kaimyninėje Latvijoje, o paskui perregistruoja Lietuvoje. Pardavėjai taip gali sutaupyti beveik šimtą litų už vieną automobilį bei sugaišti mažiau laiko, nes procedūra ten – trumpesnė”, – sako V. Daukšas.

Beveik pusė apklaustųjų (47 proc.) paprašyti nurodyti didžiausią naujos tvarkos minusą, įvardijo, jog pasikeitus taisyklėms įregistravimo procedūra užtrunka gerokai ilgiau nei anksčiau. Tai pardavėjams trukdo greitai parduoti naujai į šalį įvežtą automobilį.

Daugiau nei trečdalis vairuotojų tikina, kad dabar sunku suprasti, kas atsakingas už automobilio įregistravimą – pirkėjas ar pardavėjas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"