TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojai galės patys reguliuoti stabdžius

2016 10 19 6:00
TA metu kilus įtarimų dėl stabdžių sistemos efektyvumo, vairuotojas ar įmonės mechanikas galės nedelsdami problemą išspręsti patys. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Netinkamai sureguliuoti stabdžiai daliai sunkvežimių užkirsdavo kelią įveikti techninės apžiūros (TA) barjerą iš pirmo karto. Nuo šiol jų vairuotojai galės pasinaudoti kontrolierių įranga ir patys pareguliuoti stabdžius.

Kaip rodo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pateikiama statistika, praėjusiais metais iš pirmo karto TA atlikta tik kiek daugiau nei pusei – 55 proc. – sunkvežimių.

Mažiesiems – per brangu

Šiuo atveju nederėtų kaltinti transporto įmonių, kad aplaidžiai prižiūri savo sunkvežimių parką. Mat brangią stabdžių diagnostikos įrangą dažniausiai gali įsigyti tik stambesnės įmonės, bet ne smulkieji verslininkai.

Nedidelėms transporto įmonėms įsigyti stabdžių stendą beveik neįmanoma. Nauja, net pačios paprasčiausios konstrukcijos diagnostikos įranga kainuoja apie 50 tūkst. eurų, o leidžianti tikrinti pakrauto vilkiko stabdžius – apie 70 tūkst. eurų.

„Mažosios transporto įmonės, turinčios tik po keletą krovininių automobilių, neturi savo remonto bazės bei brangios diagnostinės įrangos. Todėl neretai, net ir stengiantis tinkamai pasirengti techninei apžiūrai, nepavyksta gauti kontrolierių palaiminimo: iš esmės techniškai tvarkingo sunkvežimio kai kurios sistemos nebūna tinkamai sureguliuotos. Dėl smulkmenų tenka vykti į pakartotinę apžiūrą, o tam reikia skirti laiko ir patiriama finansinių nuostolių“, – pažymėjo Lietuvos vežėjų sąjungos transporto politikos sekretorius Gintautas Ramaslauskas.

Jo teigimu, tai ypač akivaizdu kalbant apie sunkvežimių stabdžių sistemą. TA metu patikrinus stabdžių efektyvumą ir nustačius neatitikimą galiojantiems reikalavimams, transporto priemonės vairuotojas daugeliu atvejų šį trūkumą gali pašalinti tiesiog techninės apžiūros vietoje, tik turi atlikti nesudėtingus stabdžių reguliavimo veiksmus, remdamasis kontrolinių prietaisų rodmenimis.

Nešvaistys laiko ir pinigų

Tačiau privalomosios TA atlikimo tvarkoje tokio reguliavimo galimybė nenumatyta, nes visi Lietuvoje veikiantys valstybinės techninės apžiūros centrai yra prilyginti A tipo kontrolės įstaigoms, kurios negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų, išskyrus tiesioginę – tikrinti transporto priemonių „sveikatą“ ir pašalinti iš gatvių grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančias mašinas.

Ne paslaptis, kad kartais kontrolieriai savo nuožiūra suteikdavo galimybę sureguliuoti stabdžius, tačiau padėdami vežėjams formaliai jie darydavo nusižengimą.

„Ilgokai diskutavome, kaip nepažeidžiant įstatymų pagelbėti vežėjams, ir , rodos, radome visus tenkinantį sprendimą – suteikti papildomą stabdžių patikros su reguliavimo galimybe paslaugą. Nuo šiol visi norintys galės pasinaudoti techninės apžiūros stotyse esančiais stabdžių stendais ne privalomosios patikros metu, o tada, kai kils abejonių dėl šios sistemos efektyvumo. Šia papildoma paslauga galės naudotis vairuotojas ar transporto įmonės mechanikas, atvairuojantis automobilį į TA stotį. Užpildęs atitinkamą prašymą ir patvirtinęs, kad turi reikiamą kompetenciją, visus reikiamus darbus jis pats atliks. Vėliau kontrolierius tik patikrins, ar problema iš tiesų buvo susijusi tik su reguliavimu, ir užfiksuos stabdžių sistemos rodmenis. Tikimės, kad ši naujovė apsaugos nuo laiko gaišimo ir papildomų išlaidų“, – teigė „Transekstos“ direktorius Gintautas Šlėderis.

Kiek kainuos tokia paslauga, turės nuspręsti pačios TA įmonės, bet tikėtina, kad tai atsieis 25–35 eurus, t. y. gerokai mažiau, nei prarandama per vieną sunkvežimio prastovos dieną, ieškant galimybės patekti į specializuotą servisą.

Reguliuoja kompiuteriu

Lietuvos krovininio transporto parke apie ketvirtadalis eksploatuojamų sunkvežimių yra pagaminti iki 2000-ųjų. Tiesa, tarptautiniams pervežimams įmonių naudojami vilkikai yra kur kas šiuolaikiškesni – daugiau nei pusė sunkvežimių yra ne senesni nei 10 metų.

Kaip LŽ pasakojo sunkvežimių remonto centro specialistas Andžejus Kovalskis, Europos rinkai skirtų vilkikų, taip pat daugelyje priekabų ir puspriekabių naudojami diskiniai stabdžiai, jie pakeitė stabdžių būgnus. Diskiniai stabdžiai pasižymi geresnėmis eksploatacijos savybėmis, dideliu stabdymo momentu, lengvesne ir kompaktiškesne konstrukcija.

„Būgnų stabdžius tekdavo kalibruoti reguliuojant slėgį, o diskiniai stabdžiai, veikiantys kartu su elektronine stabdžių sistema (EBS), reguliuojami diagnostiniame stende, programiškai keičiant stabdymo parametrus. Modernios stabdymo sistemos padeda sinchronizuoti sunkvežimio ir priekabos stabdymo neatitikimus, išvengiant situacijų, kai, vairuotojų žargonu tariant, priekaba nestabdo arba stumia sunkvežimį“, – aiškino A. Kovalskis.

Specialistas sutiko, kad toks palengvinimas TA įmonėse vežėjams sutaupys nemažai laiko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"