TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojai iš prekybos šluoja akumuliatorius

2013 01 28 6:01
Romo Jurgaičio nuotrauka /Automobilių negalinčių paleisti vairuotojų smarkiai padaugėja šalčiui paspaudus žemiau nei penkiolika laipsnių.

Į Lietuvą praėjusią savaitę atklydęs arktinis šaltis džiugino akumuliatorių pardavėjus - jų teigimu, užklupus šalčiams apyvarta šoktelėjo net iki šešių kartų.

"Kiekvienais metais pastebime, kad negalinčių paleisti savo mašinų variklių vairuotojų padaugėja tuomet, kai lauko temperatūra nukrenta iki minus 15 laipsnių ar dar žemiau", - dienraščiui LŽ sakė Alfonsu prisistatęs autoservisų tinklo "Tanagra" darbuotojas.

Praėjusi savaitė kol kas vadinama pačia šalčiausia šią žiemą - kai kur termometro stulpelis naktį nusileido iki minus 20 laipsnių.

Po šaltų naktų padaugėjo vairuotojų, kurie rytą kuitėsi prie savo mašinų, iš paskutiniųjų stengdamiesi jas užvesti. Kai kam pavykdavo tai padaryti be pašalinių pagalbos, kiti kvietėsi padėti kaimynus, draugus ar gimines.

Atgaivinti dėl išsikrovusių akumuliatorių apmirusius plieninius žirgus pavykdavo juos stumdant, velkant, pamaitinus elektros srove iš kito automobilio ar kitais, įmantresniais būdais. Pavyzdžiui, vilnietis Kazimieras savo dyzelinį "Peugeot Partner" šalčiausią praėjusios savaitės dieną paleido apipurškęs oro filtrą specialiu degiu aerozoliu, kuris, patekęs į motoro stūmoklį, atkuria sušalusių degalų sprogstamąją jėgą.

Tačiau kai kurių mašinų taip ir nepavyko užvesti. Jų šeimininkams liko vienas kelias - skubėti į akumuliatoriais prekiaujančias parduotuves ar autoservisų tinklus. "Ne tokiomis šaltomis žiemos dienomis mūsų parduotuvėje Vilniaus Ukmergės gatvėje būdavo parduodama po vieną akumuliatorių kasdien, o atšalus orams - jau po dešimt", - kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu praėjusį ketvirtadienį tvirtino didžiausio Baltijos šalyse autoservisų tinklo "Kemi" rinkodaros vadovas Dinaidas Kančius.

Šuolis - iki šešių kartų

Pasak D.Kančiaus, praėjusios savaitės viduryje prekyba akumuliatoriaus "Kemi" autoservisų tinklui priklausančiose parduotuvėse buvo padidėjusi apie penkis kartus. Dar didesnį augimą - iki šešių kartų - skaičiavo ir akumuliatoriais prekiaujančios bendrovės "Melga" prekybos direktorius Andrius Čabanas. Tiesa, kartu jis įspėjo, kad "tas augimo skaičius tiktai apytikslis". "Tiksliau žinosime tada, kai susumuosime pardavimo rezultatus. Vis dėlto jau niekas nepaneigs, kad prekyba akumuliatoriais didėjo kartais", - sakė pašnekovas.

Toks vieno "Melgos" vadovų pareiškimas gali pasirodyti netikėtas žinant, jog anksčiau A.Čabanas yra teigęs, kad atėjus dideliems šalčiams akumuliatorių paklausa išauga apie 40 procentų.  

"Tanagros" darbuotojas Alfonsas sakė, kad šaltis atgena akumuliatorių pirkėjus ir į autoservisus. "Pavyzdžiui, mūsų autoservise kai kurių markių akumuliatoriai kainuoja nuo 10 iki 15 proc. pigiau nei įmonės parduotuvėse. Nuolaidos iš niekur neatsiranda. Be akumuliatorių, dažnai automobiliams dar keičiame ir alyvą, starterius. Dauguma vairuotojų galvoja, kad mašinos neužsiveda tiktai dėl savo laiką atgyvenusių akumuliatorių. Tačiau kad jos lygiai taip pat gali neužsivesti dėl senos, greičiau nei nauja užšąlančios alyvos ar seno starterio - žino nedaugelis", - sakė autoserviso meistras.

Akumuliatorius iškrauna šviesos     

Akumuliatorių ekspertas Raimundas Kalašinskas dienraščiui LŽ tvirtino, kad visuomenėje vyraujanti nuomonė, jog žiemą labiausiai vargsta nerūpestingi vairuotojai, yra klaidinga. "Geras ar blogas akumuliatoriaus veikimas žiemą daugiausia priklauso nuo to, kokia yra automobilio būklė, ir to, kaip jį eksploatuoji. Jei netinkamai - šaltuoju metu periodu iš automobilio agregatų labiausiai kenčia akumuliatorius. Tačiau labai dažnai netinkamai eksploatuojama ne dėl to, kad vairuotojas yra nerūpestingas, o todėl, jog nežino, kaip tai reikia teisingai daryti", - tikino pašnekovas.

Pasak jo, vasarą be jokių trukdžių gali važinėti ir 50 proc. įkrautu akumuliatoriumi. Tačiau žiemą, spaudžiant 22 laipsnių ir didesniam šaltukui, tiek įkrautas akumuliatorius paprasčiausiai užšals. "Šaltuoju metų laiku būtina, kad akumuliatorius būtų įkrautas ne mažiau kaip 75 proc.", - sakė R.Kalašinskas.

Ekspertas teigė, kad labiausiai akumuliatorių žiemą iškrauna neprotingai junginėjamos šviesos. "Žinoma, patogu vienu pultelio paspaudimu įjungti signalizaciją ir šviesas tam, kad pasišviestum kelią sau ar keleiviui. Tačiau žibintai energiją ima tiesiai iš akumuliatoriaus ir dideliais tempais jį iškrovinėja. O kad pasiektum tokį įkrovimo lygį, koks buvo iki tol, netgi esant teigiamai 23-25 laipsnių temperatūrai automobiliu reikia važinėti ne mažiau kaip penkiolika minučių. Per šalčius tas laikotarpis gerokai pailgėja. O dauguma mūsų vairuotojų automobilius naudoja tik norėdami nuvažiuoti į darbą ir grįžti iš jo. Kitaip tariant, mašina naudojama trumpiems atstumams ir ja važiuojama ne ilgiau kaip pusvalandį. Tokiu atveju akumuliatoriai dažnai išsikrauna", - pasakojo R.Kalašinskas.

Nenorintiesiems per didžiuosius šalčius vėluoti į darbą ar kitaip dėl neužsivedančių mašinų gaišti laiką vairuotojams ekspertas patarė šaltuoju metų laiku reguliariai, pavyzdžiui, kas mėnesį papildomai įkrauti akumuliatorių. "Gerai būtų, jei prieš šaltąjį sezoną jo būklę patikrintų specialistas ir taip pat papildomai įkrautų", - teigė pašnekovas.

Akumuliatorių importo pokytis

Metai    Kiekis (vnt.)

2007    366 421

2008    278 616

2009    242 479

2010    367 855

2011    285 658

Šaltinis: Statistikos departamentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"