TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojai turi ruoštis žiemos iššūkiams

2013 11 20 6:00
Žiemą vairuotojai kelyje privalo būti daug budresni. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Per 10 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pačiu 2012-ųjų laikotarpiu, Lietuvos keliuose žuvo 15 proc. mažiau žmonių – 215. Tačiau fatališkų avarijų mūsų krašte, jei lygintume su Vakarų Europos šalimis, nutinka dar labai daug. Nelaimingų eismo įvykių itin pagausėja žiemą, kai eismo sąlygos tampa iššūkiu net ir patyrusiems vairuotojams.

Keisti padangų neskubėjo

Susisiekimo ministerijos duomenimis, lapkritį per eismo įvykius žūva bene daugiausia žmonių. Nemažai nelaimių nutinka dėl staiga pasikeitusių oro sąlygų ir dėl to, kad vairuotojai neparuošia savo automobilių žiemai. Šį lapkritį laikėsi šiltesni orai, todėl dalis vairuotojų neskubėjo keisti padangų iki pat paskutinio termino – 10 dienos. Eilių prie automobilių remonto dirbtuvių didžiuosiuose miestuose, skirtingai negu pernai, nebuvo matyti.

Vairavimo instruktoriai sako, kad artėjant šaltajam sezonui nereikėtų pasikliauti vien geromis žieminėmis padangos, nes svarbiausia nelaimingų eismo įvykių sudedamoji dalis yra žmogiškasis faktorius. Jie pataria esant progai pasitreniruoti - imituoti slydimą - uždaroje aikštelėje. Taip geriau išmoksite valdyti automobilį ir nepanikuosite, kai šis pradės slysti kelyje.

Jei nesate ralio lenktynių mieste propaguotojas, žiemą net iki kaulų pažįstamuose kelio ruožuose vertėtų važiuoti dešimčia kilometrų mažesniu nei įprasta greičiu. Slidi kelio danga pavojinga, be to, anksti temstant smarkiai suprastėja matomumas. Tai grėsmė tiek pėstiesiems, tiek patiems vairuotojams. Susidūrimas su žvėrimi, išbėgusiu ant kelio, irgi gali baigtis fatališkai.

Nepatartina staiga manevruoti

Profesionalūs vairavimo instruktoriai vairuotojų iššūkius žiemą dažnai apibūdina pasitelkdami lyno akrobato pavyzdį: pusiausvyros neišlaikęs akrobatas krinta žemyn, o vairuotojas, neįvertinęs situacijos kelyje ir neatsargiai pasukęs vairą, gali akimirksniu atsidurti griovyje. Žiemą, kai vairavimo sąlygas apsunkina sniegas ir ledas, judėjimo trajektorijos pakeitimas turi būti itin sklandus - vairą reikia sukti ne staiga, bet pamažu. Kai orai sausi, automobilis gali įveikti kur kas staigesnius posūkius, tačiau žiemą net mažiausia klaida posūkyje gali brangiai kainuoti.

„Prieš posūkį būtina sumažinti greitį ir įjungti žemesnę pavarą. Jei įmanoma, bandykite jį įveikti mažesniu spinduliu, turėdami traukos atsargą. Tai reiškia įjungtą žemesnę pavarą ir pastovų greitį. Žiemą automobilio stabdymo kelias dėl sniego ir ledo pailgėja mažiausiai pusantro karto, o kartais ir dvigubai ar trigubai. Vairuotojas turi būti labai budrus ir atsakingai įvertinti atstumą iki priešais važiuojančio automobilio. Išlaikytas saugus atstumas suteiks daugiau laiko reaguoti ir daugiau erdvės manevruoti, jeigu priekyje netikėtai atsiras kliūtis ar mašinos ims stabdyti. Važiuojant intensyviame automobilių sraute vieno vairuotojo neatsargumas gali lemti net masinę avariją“, - pabrėžė vairavimo instruktorius Mantas Pinskūnas.

Gatvėje mėgstantiems nardyti tarsi lenktynių žaidime spartuoliams žiemą derėtų atsisakyti įpročio staiga rikiuotis iš vienos juostos į kitą ir taip lenkti lėčiau judančius eismo dalyvius. Nors galbūt tvirtai pasitikite savo vairavimo įgūdžiais, tokie manevrai gali sutrikdyti tuos, kurie vairuoja prasčiau arba neturi gerų mašinos padangų, ir išprovokuoti avarinę situaciją.

Pailgina stabdymo kelią

Pasak pašnekovo, nemaža dalis nedidelį vairavimo stažą turinčių žmonių prireikus stabdyti supanikuoja - tada suveikia ne šalta logika, o savisaugos refleksai. Vairuotojai dažnai pamiršta net elementarius priekiniais ir užpakaliniais ratais varomų mašinų stabdymo skirtumus.

„Jei važiuojant priekiniais ratais varomu automobiliu jis pradeda slysti, reikia gelbėtis ne staiga kertant per stabdžio pedalą, o švelniai spustelėjant akceleratorių ir sukant vairą į tą pusę, kur slysta mašina. Aišku, jei ta kelio pusė laisva ir nėra grėsmės rėžtis į kitą automobilį ar kliūtį. Vairuotojai, sėdę į užpakaliniais ratais varomą mašiną, turi elgtis visai kitaip: ėmus slysti ne didinti greičio, o jį palengva mažinti ir sukti vairą į priešingą, nei slysta automobilis, pusę“, - pažymėjo M.Pinskūnas.

Jo teigimu, žiemą reikia stabdyti labai atsargiai, įvertinus kelio būklę ir eismo sąlygas. Daugelyje naujesnių automobilių yra įrengta stabdžių antiblokavimo sistema ABS. Stabdant ji neleidžia ratams užsiblokuoti. Kitaip automobilis apšalusiu keliu gali čiuožti kaip nevaldomos rogės. ABS padeda ratams suktis, o vairuotojui lengviau kontroliuoti situaciją. Ši sistema sėkmingai veikia važiuojant didesniu nei 15 km/val. greičiu. Tiesa, ABS turinčio automobilio stabdymo kelias tampa ilgesnis nei jos neturinčiojo. Jeigu jūsų mašinoje nėra šios sistemos, stabdžių pedalą spauskite staigiais ir trumpais judesiais - taip, lyg veiktų ABS.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"