TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojų darbe - daugybė spragų

2013 02 13 8:48
Būsimiesiems vilkikų vairuotojams skiriama vos 20 val. išmokti valdyti sunkiasvorę transporto priemonę. / Algimanto Brazaičio nuotrauka

Žiemą slidžiuose keliuose nelaimės nutinka ne tik menkai patyrusiems lengvųjų automobilių vairuotojams, bet ir tikriems profesionalams, kasdien sėdantiems prie vilkiko vairo. 

Apie krovininių automobilių avarijas girdėti bene kasdien, tačiau kodėl tiek daug eismo nelaimių sukelia aukščiausią parengties kvalifikaciją turintys sunkiojo transporto vairuotojai, tik pradedama aiškintis.

Su šia problema susiduriančių įstaigų - Valstybinės kelių transporto inspekcijos, "Regitros", Lietuvos automobilių kelių direkcijos, vairuotojų rengimo mokyklų, "Linavos", Vilniaus Gedimino technikos universiteto, VšĮ "Linavos" mokymo centro ir kitų - vadovai bei specialistai Kėdainiuose susirinko į seminarą aptarti, kur slypi nelaimių priežastys.

Mokosi tik egzaminui

Viena esminių įvardytų problemų - tai mokymo tvarkos ir egzaminų nesutapimas su realiomis sąlygomis darbe. "Galima daug kalbėti apie mokymus vairuoti ekstremaliomis sąlygomis, tačiau kaip išmokti valdyti vilkiką su puspriekabe, jei visur mokoma tik su priekaba", - retoriškai teiravosi VĮ "Regitra" egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda. Tačiau kaltinti dėl to vien vairavimo mokyklas būtų neteisinga, mat "Regitroje" egzaminai laikomi irgi vairuojant priekabas. Praktiniams būsimųjų vilkikų vairuotojų mokymams skiriama vos 20 valandų iš visų 300 val., skiriamų profesiniam jų mokymui, todėl ne paslaptis, kad per vairavimo pamokas ruošiamasi egzaminui, o ne realiam darbui. Net 75 proc. praktiniam vairavimo mokymui skirto laiko paprastai tenka važinėjimui miestų gatvėmis, o dar blogiau - mokomasi vairuoti tomis pačiomis gatvėmis, kuriomis važiuojant laikomi ir egzaminai. Be to, Lietuvoje dar tik pradedamos organizuoti pamokos ant slidžių dangų, o aikštelių įranga gerokai nusileidžia Vakarų Europos valstybėse naudojamoms mokymo stotims.

Trūksta atsakomybės

Būsimieji krovininių automobilių vairuotojai per egzaminus pasirodo sėkmingiau nei norintieji įgyti teisę vairuoti lengvąjį automobilį. 2012 metais CE kategorijos praktinį egzaminą iš pirmo karto išlaikė 52 proc. vairuotojų, o B kategorijos - tik 42 procentai. Tačiau kai kuriems vairuotojams stinga ne įgūdžių, bet atsakomybės.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos Kauno regiono departamento direktoriaus pavaduotojas Deivis Jaskovikas teigė, kad daugiausia avarijų tolimųjų reisų vairuotojai padaro ne todėl, kad ko nors nežino, o dėl to, kad ignoruoja žinomas tiesas ir nevengia viršyti saugaus greičio. A.Tarabilda šią ydą iliustravo konkrečiais duomenimis. Jie patvirtina, kad pagrindinės mūsų tolimųjų reisų vairuotojų nelaimių priežastys - greičio viršijimas, saugos diržų ignoravimas ir neblaivumas. Specialistai atkreipė dėmesį ir į tinkamo krovinio paskirstymo svarbą bei darbdavių atsakomybę. Kai kuriose vežėjų bendrovėse vairuotojai verčiami važiuoti visiškai sudilusiomis padangomis ar prastai kelią apšviečiančiais žibintais.

"Linavos" mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas, daugiausia bendradarbiaujantis su vežėjų asociacijos nariais, pripažino, kad dar nėra metodikos, kaip reikėtų rengti vairuotojus važiuoti saugiai bet kokiomis eismo sąlygomis. Tačiau susitikimo dalyviai tikėjosi, kad bendra diskusija padės išspręsti iš daugelio nesklandumų susidedančią vilkikų vairuotojų kvalifikacijos problemą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"