TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vairuotojų poilsį kontroliuos išmanieji tachografai

2014 01 27 6:00
Vilkikų vairuotojai turi vis mažiau galimybių nusižengti darbo ir poilsio tvarkos taisyklėms. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Praėjusią savaitę Europos Parlamentas (EP) patvirtino taisykles, pagal kurias po trejų metų visuose naujuose vilkikuose turėtų būti įdiegti išmanieji tachografai. Nauja technologija neabejotinai palengvintų vilkikų vairuotojų darbo kontrolę, tačiau, kaip teigia Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI), revoliucijos išmanieji tachografai neatneš.

Tikslaus techninio reglamento, pagal kurį būtų įvardytos visos išmaniojo tachografo funkcijos, kol kas nėra. Aišku tik tiek, kad jie leistų geriau kontroliuoti vilkikų vairuotojų darbo ir poilsio laiką, užkirsti kelią sukčiavimui bei padidinti eismo saugą.

Stabdys ir tikrins

Pagal ES nuostatas, šiuo metu vilkikų kontrolę šalies keliuose atliekančių institucijų pareigūnai turi patikrinti bent 3 proc. bendro vilkikų vairuotojų darbo dienų skaičiaus. Nors tai galimai neatrodo įspūdingas kontrolės mastas, o apie įvairius sukčiavimo atvejus tenka nugirsti dažnai, tačiau Lietuva – transporto ir logistikos šalis, todėl 3 proc. realybėje virsta didelės apimties procedūromis, kurias atlieka kelių policija ir VKTI, o vežėjų bendrovėse – ir Valstybinė darbo inspekcija.

„Daugiausiai pažeidimų aptinkame vairuotojų darbo ir poilsio apskaitoje. Tikriname ne tik tachografų korteles, kiekvienas vairuotojas privalo pildyti darbo ir poilsio režimo apskaitos lapus. Visose ES šalyse galioja ta pati tvarka ir procedūros. Varpus skambant dėl tobulesnių trečios kartos išmaniųjų tachografų naudojimo jau girdime, bet tikslus techninis reglamentas dar nepaskelbtas“, - paaiškino VKTI viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas.

Jo teigimu, aišku, kad tokie tachografai nuotoliniu būdu perduos vilkikus kontroliuojančioms institucijoms duomenis apie vilkiko būklę, patirtus gedimus, galimai naudojamas tachografo atjungimo priemones. Tokius padidintos rizikos vilkikus pareigūnai tikrins pirmiausia.

„Išmanieji tachografai nesiųs duomenų, kaip laikomasi darbo–poilsio režimo, tad nederėtų manyti, kad inspektoriai viską matys nestabdydami vilkiko. Tikrinimai vyks ir toliau, revoliucijos nebus, tačiau išmanieji tachografai bus tinkama pagalbinė priemonė“, – pabrėžė R.Vilčinskas.

Nubausti per atstumą negalės

Kiek šiuo metu žinoma, išmanieji tachografai automatiškai fiksuos vilkiko važiavimo greitį ir nuvažiuotą iki poilsio atstumą, taip pat maršruto pradžią ir pabaigą. Jie taip pat leis išsiųsti duomenis bei tikrinti vairuotojus per atstumą naudojantis belaidžio duomenų perdavimo įranga. Nors baudos ar sankcijos negalės būti skiriamos vien pagal tachografo į inspekcijos duomenų bazę atsiųstus duomenis, naujoji sistema leis sumažinti taisyklių besilaikančių bendrovių automobilių patikrinimus keliuose ir sutelkti dėmesį į potencialius pažeidėjus.

Naujieji reikalavimai nebus taikomi mažiau nei 7,5 tonų sveriantiems sunkvežimiams ar furgonams, kuomet vežamos medžiagos ar įranga paties vairuotojo darbui ir vežimo maršrutas nesitęsia daugiau kaip 100 km spinduliu nuo verslininko bazės.

Kontrolės pareigūnai bus geriau parengti ir aprūpinti. Griežtesni reikalavimai bus taikomi ir tachografų gamintojams.

Tiesa, paklausę pačių vilkikų vairuotojų neretai išgirstume siūlymą inspektorius siųsti kita kryptimi: griežčiau tikrinti ne vairuotojus, o bendrovių vadovus. Neretai vilkikų vairuotojai važiuoja nesustodami ilgiau nei leidžiama būtent todėl, kad iš jų reikalaujama kuo greičiau įvykdyti užsakymus.

Skaitmeną įdiegė prieš 8 metus

Pirmieji mechaniniai tachografai, siekiant gerinti kelių transporto sektoriaus darbo sąlygas bei užtikrinti eismo saugumą keliuose, atsirado prieš pusę amžiaus. Vėliau juos keitė elektroniniai prietaisai. 1985 m. Vakarų Europoje imti naudoti analoginiai tachografai, tačiau jų rašomos tachogramos nebuvo apsaugotos nuo savavališkų sukčiavimo atvejų.

Nuo 2006 m. gegužės 1 d. visose naujose pirmą kartą pradedamose eksploatuoti transporto priemonėse, sveriančiose daugiau kaip 3,5 t, išskyrus tam tikras išimtis, privalo būti instaliuoti skaitmeniniai tachografai, o valstybės narės privalo išduoti identifikavimo korteles, naudojamas darbo ir laiko apskaitai skaitmeniniuose tachografuose.

Skirtingai nei analoginis tachografas, vairuotojo ir kitus duomenis užrašantis registracijos lape – tachogramoje, skaitmeninis tachografas atitinkamus duomenis įrašo ir laiko ne tik savo atmintyje, bet ir mikroprocesorinėse tachografo kortelėse. Iš šių kortelių yra nustatoma skaitmeninio tachografo naudotojų tapatybė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"