TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vakarietiškų atlyginimų kol kas nemokės

2016 05 18 6:00
Vokietija ir Prancūzija bando gintis nuo vežėjų iš Vidurio bei Rytų Europos valstybių kurdamos naujus įstatymus ir reikalavimus. LŽ archyvo nuotrauka

Pernai Vokietijoje įsigaliojęs 8,5 euro už valandą (iki mokesčių) minimalaus atlyginimo tarifas pagal išankstinį vokiečių sumanymą turėjo būti taikomas ir iš kitų valstybių deleguotiems darbuotojams, pavyzdžiui, tarptautinius krovinius į Vokietiją gabenančių transporto įmonių vairuotojams. Tačiau kol kas nei Lietuvos, nei kitų Vidurio ir Rytų Europos šalių vairuotojai vokiškų algų nesulaukė.

10 valstybių, tarp jų ir Lietuva, Europos Komisijai (EK) pateikė prieštaravimą dėl planų keisti deleguotų darbuotojų teisinį statusą reglamentuojančius teisės aktus. Be Lietuvos, tai dar padarė Bulgarija, Čekija, Rumunija, Vengrija, Kroatija, Lenkija, Latvija, Estija ir Danija. Dėl to šių pakeitimų įsigaliojimas, kol bus baigtas tyrimas, bent laikinai sustabdytas.

Pasak Lietuvos vežėjų, tokia praktika, kai į užsienį krovinį vežantis vairuotojas už laiką, praleistą kurioje nors šalyje, turėtų gauti tos valstybės minimalų valandinį atlygį, iš esmės kenktų laisvai konkurencijai. Vakarų Europos valstybės jau seniai siekia papildyti Europos Sąjungos teisę naujais teisės aktais, reglamentuojančiais darbuotojų delegavimo taisykles.

Pasekė ir Prancūzija

Kaip informavo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, nuo šių metų liepos vokiečių pavyzdžiu nutarė pasekti ir Prancūzija. Ji jau numatė naujas sąlygas krovininio ir keleivinio transporto kompanijoms, kurių darbuotojai komandiruojami į Prancūziją. Reikalaujama, kaip ir Vokietijoje, mokėti nustatytą minimalią algą, tačiau dar pridėta ir papildomų prievolių.

Asociacijos „Linava“ prezidentas ir Tarptautinės kelių sąjungos (IRU) prezidiumo narys Erlandas Mikėnas įtraukė šį klausimą į būsimo IRU prezidiumo posėdžio darbotvarkę. Jis siūlys kreiptis į EK, kad ši pateiktų savo išvadas, ar minėtas reikalavimas neprieštarauja Europos Sąjungos sutarčiai. Analogiškų veiksmų buvo imtasi ir dėl Vokietijos nustatyto minimalaus darbo užmokesčio. Šiuo metu, pasak „Linavos“ vadovo, vyksta tyrimas dėl reikalavimų teisėtumo.

Remia prie sienos

Neaišku, ar prancūzams ir vokiečiams pavyks apginti savo tiesą EK, bet akivaizdu, kad ES institucijos vežėjų veiklą stebi vis atidžiau. ES reglamente (jis įsigalios nuo 2017 metų sausio) yra pateiktas naujas taisyklių pažeidimų, dėl kurių transporto įmonė gali prarasti nepriekaištingą reputaciją, sąrašas ir klasifikacija.

Naujasis reglamentas, kaip praneša Trans.eu, apima pažeidimus, susijusius tiek su vairuotojais, tiek su transporto priemonėmis, tiek su pačiu vežimo procesu. Kalbant apie vairuotojams taikomus reikalavimus, dokumente rimtais pripažįstami nusižengimai, susiję su darbo ir poilsio laiko apskaičiavimo taisyklių, draudimų važiuoti nustatytomis valandomis nesilaikymu, tachometro duomenų klastojimu, reikiamos kvalifikacijos, vairuotojo pažymėjimo neturėjimu. Pažeidimai, susiję su transporto priemone, yra šie: taisyklių dėl transporto priemonės svorio ar matmenų nesilaikymas, nepereita techninė apžiūra, taip pat manipuliacijos su greitį ribojančiais įrenginiais.

Visi pažeidimai suskirstyti į tris grupes pagal sunkumo lygį: sunkus, labai sunkus ir sunkiausias. Padarius sunkiausią nusižengimą gali būti pradėta administracinė procedūra ir dėl to konfiskuota transporto priemonė. Jei per metus vežėjas sunkiai nusižengs tris kartus, bus traktuojama, kad jis padarė sunkiausią pažeidimą. Tuo atveju, jeigu pažeidimų vienų metų laikotarpiu bus daugiau negu trys, reglamentas numato galimybę pradėti administracinę procedūrą. Dėl to taip pat gali būti konfiskuota transporto priemonė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"