TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vakarinis aplinkkelis pasiekė pusiaukelę

2013 11 20 6:00
Beveik 3 km ilgio kelias sujungė Lazdynus ir Viršuliškes. Romo Jurgaičio nuotraukos

Vilniaus gatvėse piko valandomis susidarančios spūstys nuo antradienio nebegresia bent daliai vairuotojų. Pusmečiu anksčiau nei planuota atverta sostinės vakarinio aplinkkelio antroji atkarpa.

Gruntą kasė išsijuosę

Per kiek daugiau nei dvejus metus nutiestas naujas 2,84 km ilgio kelias padės Pašilaičių, Pilaitės, Justiniškių, Viršuliškių, Karoliniškių gyventojams daug greičiau išvažiuoti iš miesto Kauno ir Minsko linkme. Taigi baigti jau du Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos etapai. Jie sudaro pusę trasos, kuri ateityje įsilies į Ukmergės plentą – sujungs tarptautinį transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale.

„Šio strateginio projekto antrąjį etapą pavyko baigti anksčiau dėl gerai suplanuotų darbų, laiku priimtų reikalingų sprendimų, užsakovės - Vilniaus savivaldybės - ir projektą įgyvendinančių įmonių bendradarbiavimo. Taip pat itin svarbu buvo laiku įgyvendinti kartu vykdomus 110 kV elektros oro linijų iškėlimo iš vakarinio aplinkkelio trasos darbus. Bendrovės „Litgrid“ laiku priimti sprendimai gerokai prisidėjo prie galimybės šį aplinkkelio statybos etapą baigti pusmečiu anksčiau“, - vakar surengtoje naujos trasos atidarymo ceremonijoje teigė AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas.

Pasak jo, techniškai sudėtingiausia buvo tai, kad keturi penktadaliai naujojo kelio suprojektuoti dirbtinėje iškasoje, kurios gylis - nuo 6 iki 14 metrų. Tokiai iškasai įrengti reikėjo atlikti neįprastai daug žemės darbų. Iš viso iškasta ir išvežta apie 1 mln. kubinių metrų grunto. Jei gruntą vežusius sunkvežimius sustatytume į vieną eilę, susidarytų daugiau kaip 800 kilometrų, tiek, kiek, pavyzdžiui, nuo Vilniaus iki Kijevo.

Nauja vakarinio aplinkkelio trasa pajudėjo automobiliai.

Pabaigtuvėms – 300 milijonų

Grunto kasimo bei gatvės įrengimo darbus kelininkai vykdė sudėtingomis sąlygomis - po dar veikiančiomis 110 kV elektros perdavimo oro linijomis, nes naujos požeminės linijos įrengimas vyko vienu metu su aplinkkelio statybos darbais. Aukštosios įtampos laidai perkelti po žeme. Iš viso trijų kilometrų ilgio atkarpoje demontuotos 33 atramos, kurios laikė 32 km elektros laidų. Juos pakeitė po žeme išsiraizgę 12 km kabelių.

Nutiestas ne tik 2,84 km ilgio šešių juostų abiem kryptimis naujas kelias. „Kauno tiltų“ inžinieriai kartu su partneriais iš bendrovių „Fegda“ ir „Alvora“ taip pat pastatė dvi dviejų lygių sankryžas ir du naujus viadukus, sutvarkė įvažas ir nuovažas bei L.Asanavičiūtės g. ir Pilaitės pr. atkarpas.

„Vakarinio aplinkkelio antrojo etapo statybų vertė iš viso siekė 211 mln. litų. Dėl šių investicijų pagaliau situacija kardinaliai pasikeis Laisvės prospekte, kuriuo per parą važiuoja daugiau nei 30 tūkst. automobilių. Dabar šis srautas bus perskirstytas ir keliaujantiesiems pro Lazdynus, Pilaitę, Karoliniškes susisiekimas stipriai pagerės“, - kalbėjo Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų iki šiol skyrė Europos Sąjunga. Sostinės savivaldybė prie statybų prisidėjo 24 mln. litų.

„Vakarinio aplinkkelio trečiojo etapo statybą planuojame pradėti 2015 metais. Bus nutiesta gatvė nuo Ozo g. iki Šiaurinės g., o nuo Šiaurinės g. - iki Ukmergės g. Trečiojo etapo darbų vertė greičiausiai sieks apie 300 mln. litų, bet viskas priklausys nuo viešo konkurso ir rangovų pasiūlymų“, - pabrėžė Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Bartusevičius.

Trečiasis aplinkkelio etapas dar nėra sulaukęs patvirtinto ES finansavimo, tačiau tikimasi, kad pavyks gauti lėšų, ir kelio statyba neužstrigs pusiaukelėje. Anot mero A.Zuoko, šiuo metu svarbiausia išspręsti žemės išpirkimo klausimus, nes aplinkkelio teritorijoje dalis žemių priklauso privatiems asmenims, kai kurie už žemę prašo kur kas brangiau nei rinkos kainos.

...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"