TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vakarų Europai automobilių nebereikia

2009 02 11 0:00
D.Britanijoje susikaupė tiek daug neparduotų automobilių, kad dalį jų teko sutalpinti ant lėktuvų pakilimo tako.
AFP/Scanpix nuotrauka

Sausio mėnesį automobilių pardavimas Vakarų Europoje smuko daugiau nei ketvirtadaliu - 25,4 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Automobilių rinkos statistiką renkančios bendrovės "JD Power" duomenimis, jei paklausa nepasikeis, per šiuos metus Vakarų Europos šalyse bus parduota tik apie 11 mln. naujų automobilių.

Tiek nedaug mašinų paskutinį kartą buvo parduota tik 1993 metais, kuomet žemyne taip pat vyravo ekonomikos sunkmetis. Tyrimų bendrovės specialistai spėja, kad šįmet prekybos pagyvėjimo tikėtis neverta - greičiausiai naujų automobilių rinka atsigaus tik 2010 metų pabaigoje, nors tuomet gali kilti problemų beieškant kvalifikuotų darbininkų, nes šiuo metu jie masiškai atleidžiami.

Sausį Vokietijoje buvo parduota 14,2 proc. mažiau naujų automobilių nei pernai tuo pačiu metu, tačiau šis rezultatas galėjo būti dar prastesnis, jei ne valstybės pagalba ir metų pradžioje paskelbtos didelės nuolaidos bei modelių išpardavimas.

Ispanijoje naujų automobilių paklausa buvo dar prastesnė, todėl spėjama, kad dar pernai 28 proc. kritęs pardavimas šįmet šiek tiek stabilizuosis ir sumažės dar ketvirtadaliu. Italijoje taip pat buvo užfiksuotas dviženklis procentinis rinkos kritimas, tačiau prasčiausia padėtis tarp Vakarų Europos šalių tvyro Didžiojoje Britanijoje.

Šioje šalyje sausį buvo parduota net trečdaliu mažiau automobilių nei įprastai, o tai yra pats prasčiausias rezultatas nuo 1974 metų. Tris dešimtmečius sėkmingai kilusi D.Britanijos naujų automobilių rinka dar pernai patyrė didžiulį nuosmukį. Šalyje susikaupė tiek daug neparduotų naujų automobilių, kad dalį jų teko išrikiuoti ant lėktuvų pakilimo tako nenaudojamoje Viršutinio Heyfordo oro pajėgų bazėje. Kelių tūkstančių mašinų likimas kol kas neaiškus. Dėl D.Britanijos eismo specifikos jų vairas yra įmontuotas dešinėje pusėje, priešingoje nei daugumoje pasaulio šalių naudojamuose modeliuose, todėl galimybės automobilius eksportuoti į kitas valstybes yra labai ribotos.

Specialistų manymu, šįmet D.Britanijoje galėtų būti parduota 1,72 mln. mašinų - 410 tūkst. vienetų mažiau nei pernai. Šaliai, kurioje automobilių ir jų dalių gamyba yra viena reikšmingiausių pramonės šakų, tai gali būti itin skaudus smūgis, nes kol kas valstybė automobilių gamintojams paramos nežada.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"