Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Valdžia elektromobilizaciją skatina tik dėl akių

 
2017 07 11 12:00
Greitųjų įkrovimo stotelių tinklas Lietuvoje yra labai mažas ir nepadeda skatinti spartesnės elektromobilizacijos.      Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuva yra įsipareigojusi, kad jau po septynerių metų kas dešimtas naujas parduodamas automobilis šalyje bus varomas elektra. Vadinasi, pagal planą, apie 2024–2025 metus lietuviai kasmet bus skatinami įsigyti apie 2 tūkst. elektromobilių. Automobilių ekspertų nuomone, tai – nerealu.

Vertinant iš šalies, elektra varomų lengvųjų keleivinių (M1 klasės) mašinų rinkos augimas Lietuvoje atrodo pritrenkiamai. Dar 2012 metais čia buvo registruoti vos šeši elektromobiliai. 2017 metų pradžioje jų šalyje jau buvo 351, arba 60 kartų daugiau nei prieš penkerius metus. Bet toks skaičius elektromobilių sudaro vos 0,03 proc. visų Lietuvoje registruotų lengvųjų mašinų. Taip yra dėl to, jog augimą skaičiuojant ne procentais, o tiesiog elektromobiliais, per penkerius metus jų šalies keliuose pagausėjo vos 345-iais.

Neskatina pirkti

Pasak Martyno Daujoto, BMW prekės ženklo vadovo Lietuvoje, jau dabar akivaizdu, kad toks augimo tempas skaičiais reiškia, jog užsibrėžtos elektromobilizacijos nebus įmanoma pasiekti net svajonėse, o elektra varomi automobiliai vis dar bus egzotika šalies keliuose ir po septynerių metų.

Tačiau Europoje yra valstybių, kuriose elektromobilizacijos lūžis jau įvyko. Pavyzdžiui, Norvegijoje, kuri gyventojų skaičiumi yra vos du kartus didesnė už Lietuvą, elektra varomų M1 klasės mašinų registruota 135 tūkst., Olandijoje – 113 tūkst., Prancūzijoje – 108 tūkstančiai. Galima sakyti, kad jose pasitvirtino ir pasirinktos automobilių parko elektrifikacijos skatinimo priemonės. Lietuvoje automobilių parko elektrifikacija irgi skatinama. Bet, M. Daujoto nuomone, labiau dėl akių. Kas mūsų šalyje ne taip, kad elektromobilizacijos skatinimo planai neveikia?

Į šį klausimą savo pranešime pabandė atsakyti įmonių grupė „Modus Group“, kurios viena įmonių „Modus Energija“ užsiima atsinaujinančios energijos projektų plėtra. Grupės komentare pažymima, kad nors Lietuvoje įdiegtos skatinimo priemonės galbūt ir motyvuoja naudotis elektromobiliais, tačiau neskatina jų įsigyti. „Maža to, daugelis skatinimo priemonių yra savivaldybių lygmens, o ne valstybės. Elektromobilio savininkas didžiuosiuose šalies miestuose gali nemokėti už automobilio statymą savivaldybei priklausančiose aikštelėse. Tačiau jei, pavyzdžiui, turite BMW i3 ir tikitės, kad kontrolieriai jį atpažins kaip elektromobilį, klystate – elektromobilių savininkai turi išsiimti parkavimo leidimus, kurie kai kuriuose miestuose yra mokami“, – tikina „Modus Group“.

GĮS taps mokamos

Antra privilegija, kuria Lietuvoje naudojasi elektra varomų automobilių savininkai, yra galėjimas naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Tai iš tiesų patogu gyvenant didmiestyje, kai piko valandomis gali sutaupyti pusvalandį nestovėdamas spūstyje. Bet, „Modus Group“ nuomone, dideliame mieste sutaupomas pusvalandis nėra joks argumentas pirkti elektromobilį, sakykime, rajono centro gyventojui.

„Trečia privilegija yra tai, kad elektromobilius įkrovimo stotelėse kol kas galima įkrauti nemokamai. Tačiau problema yra nedidelis jų tinklas. Pavyzdžiui, Norvegijoje greitosios elektros įkrovimo stotelės (GĮS) išdėstytos ne didesniu kaip 30 km atstumu viena nuo kitos. Lietuvoje apskritai neveikia nė trisdešimt GĮS, o apie patogų jų tinklo išdėstymą negali būti nė kalbos. Dabar elektromobiliai dažniausiai yra įkraunami namie. Be to, galima prognozuoti, kad daugėjant elektromobilių viešasis jų įkrovimas virs mokama paslauga, taigi dabar esantis nemokamo įkrovimo pranašumas tėra trumpalaikis“, – svarstė „Modus Group“ atstovas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"