TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Valstybės karas prieš apsileidėlius

2014 07 01 6:00
Tikimasi, kad spiriant vairuotojus atsikratyti automobiliais, kurie seniai nenaudojami, išnyks lūženomis vadinamos transporto priemonės, kurios dabar dūla garažuose ar kiemuose, darko kraštovaizdį. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Jei kur nors garaže, daržinėje ar tiesiog lauke laikote metų metais neeksploatuotą, nevažiuojantį, seniai rūdimis apaugusį automobilį, laukite raginimo iš valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“. Bus pareikalauta mašiną apdrausti, atlikti jos techninę apžiūrą (TA) ir sumokėti visus iki tol nesumokėtus mokesčius, antraip po 90 dienų gresia automatinis transporto priemonės išregistravimas.

Tai numato dar 2013-ųjų birželio 13 dieną Seimo priimtas ir šiandien įsigaliojęs naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas. Dauguma Lietuvos vairuotojų, aišku, yra girdėję apie pakeitimus, kuriais vadovaujantis bus pradėta taikyti leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme sustabdymo procedūra. Tačiau daugelis automobilininkų mano, kad po įstatymo kirviu jie pateks nebent tada, jei kelyje ar gatvėje pareigūnų bus sustabdyti vairuojantys transporto priemonę, kuri neturi vieno, kelių ar iškart visų išvardytų dalykų – mašina bus neregistruota, pasibaigęs jos TA apžiūros terminas, transporto priemonė bus neapdrausta privalomuoju Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, o už komercinius automobilius nebus sumokėtas kelių naudotojo mokestis. Tačiau Julius Sabatauskas, Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, dienraštį LŽ informavo, kad patikra keliuose bus tiktai vienas, be to, ne pats svarbiausias būdas identifikuoti automobilius, kurių dokumentai nesutvarkyti.

Išregistruos automatiškai

Pasak J. Sabatausko, naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymu VĮ „Regitra“ nuo liepos 1 dienos yra įpareigota atlikti nuolatinį jos registre esančių transporto priemonių monitoringą. „Procesas identifikuojant netvarkingų transporto priemonių savininkus vyks automatiškai. Į „Regitros“ duomenų bazes bus perduodami duomenys iš privalomąsias technines apžiūras atliekančių įmonių vienijančios asociacijos „Transeksta“, taip pat iš Transporto priemonių draudiko biuro, kurio narės užsiima privalomuoju draudimu, informacinių duomenų bazių. Bus iš karto matyti, kurie automobiliai prižiūrimi laikantis galiojančių teisės aktų, o kurie – ne. Pastarųjų savininkams ar valdytojams bus išsiunčiami reikalavimai per 90 dienų pašalinti trūkumus. Jeigu per nustatytą terminą to nebus atlikta, bus stabdomas leidimas automobiliui dalyvauti viešajame eisme, jis bus išregistruotas iš „Regitros“ duomenų bazės, o iš nerūpestingo vairuotojo bus pareikalauta grąžinti valstybinius numerius“, - pasakojo seimūnas.

Toks nerūpestingas vairuotojas savo transporto priemone galės grįžti į kelią tik tuomet, jei prieš tai atlikęs techninę apžiūrą ir ją apdraudęs iš naujo įregistruos „Regitros“ duomenų bazėje.

J. Sabatauskas tikino, kad naujovė palies ne tik galinčių važiuoti ir važinėjančių transporto priemonių valdytojus, bet ir tuos savininkus, kurių mašinos seniausiai nebenaudojamos, dūla kur nors garažuose arba yra pagal įgaliojimus parduotos į užsienį „Leidimai bus stabdomi ne dėl to, jog paprasčiausiai siekiama ką nors nubausti, o tam, kad padidėtų atsakomybė tų asmenų, kurie ignoruoja esamą tvarką valstybėje. Pavyzdžiui, dabar Lietuvoje yra užregistruota apie 1,8 mln. automobilių. Iš jų tiktai 1,2 mln. reguliariai atlieka techninę apžiūrą ir yra draudžiami. Kur prapuolę dar 0,6 milijono - neaišku. Galbūt nemažai automobilių yra eksploatuojami užsienyje. Anksčiau buvo leidžiama pagal įgaliojimą parduoti automobilį kitam asmeniui, tarp kurių buvo daug perpardavinėtojų arba tiesiog užsieniečių. Mūsų piliečiai parduodavo mašinas užsieniečiams visiškai nesirūpindami, kad neišregistravę jų iš „Regitros“ už transporto priemones vis dar atsako“, - aiškino Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas.

Julius Sabatauskas: „Procesas identifikuojant netvarkingų transporto priemonių savininkus vyks automatiškai." / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Vaistas nuo nemalonumų

J. Sabatausko teigimu, naujoji tvarka dalį vairuotojų netgi apsaugos nuo nemalonių padarinių, kuriuos gali sukelti jų automobilių naudojimas užsienyje. „Skaičiai iškalbingi. Tarkime, 2013 metais už eismo įvykiuose padarytas žalas kaip kompensacijos buvo išmokėta 18 mln. litų. Tiktai 3 mln. litų liko Lietuvoje, kiti pinigai iškeliavo į užsienį. Yra didelė tikimybė, kad didelė dalis iš tos 15 mln. litų šalį palikusios sumos sumokėta už nerūpestingus vairuotojus“, - pažymėjo Seimo narys.

Anot jo, dar tuomet, kai būdavo leidžiama automobilius įsigyti pagal įgaliojimus, iš mūsų šalies piliečių su lietuviškais registravimo ženklais transporto priemonę įsigiję užsienio vairuotojai daugiau nesirūpina nei automobilio technine apžiūra, nei draudimu. „Aišku, kad, tokiai mašinai tapus eismo įvykio kaltininke, nuostolių atlyginimas nukreipiamas į Lietuvą. Dar blogiau, kai neoficialus mašinos savininkas užsienyje sugaunamas su narkotikų kontrabanda. Tada oficialus savininkas Lietuvoje gali sulaukti daug rimtesnių sankcijų nei bauda ar nuostolių atlyginimas“, - teigė LŽ pašnekovas.

J. Sabatauskas sakė, kad pagal įgaliojimus tarpininkams ar užsieniečiams pardavę automobilius vairuotojai gali „Regitroje“ patys juos išregistruoti. Politikas patarė nelaukti, kol mašina bus išregistruota automatiškai. „Tada bus pareikalauta grąžinti valstybinius numerius“, - tvirtino jis. Pačiam vairuotojui išregistruojant mašiną iki šiol valstybinių numerių nebuvo reikalaujama.

Reikės daugiau naudotis internetu

„Suprantu, kad bus daug vairuotojų, kurie reikš nepasitenkinimą naująja tvarka. Manau, daugiausia nepasitenkinimo bus sulaukta iš motociklų, keturračių vairuotojų, taip pat senjorų, kurie transporto priemones naudoja tik tam tikru, dažniausiai – šiltuoju metų sezonu. Numatyta, kad tokie vairuotojai galės prisijungti prie „Regitros“ interneto svetainės ir paprašyti, kad jų leidimas eksploatuoti transporto priemonę gali būti sustabdytas, tarkime, nuo lapkričio 2 dienos iki balandžio 1 dienos. Kadangi vairuotojas pats informuos apie nenaudojamą transporto priemonę, sankcijos jam nebus taikomos“, - dėstė J. Sabatauskas.

Jis atkreipė dėmesį, kad draudikai panašią sistemą naudoja jau nuo 2007 metų, ir ji yra veiksminga. „Draudėjas paprasčiausiai praneša jo automobilį apdraudusiai kompanijai, kad nemokės įmokos už tam tikrą mėnesį, nes išvažiuoja į užsienį, draudimas mėnesiui sustabdomas, o jo galiojimas pratęsiamas mėnesiui“, - sakė Seimo narys.

Pasak J. Sabatausko, interneto puslapyje regitra.lt vairuotojas galės pasitikrinti, ar jo automobilis nėra įrašytas tarp tų, kuriems gresia būti pritaikyta "dalyvavimo eisme stabdymo procedūra".

O ką daryti tiems vairuotojams, kurie neturi interneto? Be jo, o dažnai – ir be kompiuterio, daugiausia gyvena kaimo vietovėse įsikūrę vyresnio amžiaus vairuotojai. Į šį LŽ pateiktą klausimą išsamiai atsakė Laimutis Skersinis, „Regitros“ Transporto priemonių registravimo metodikos skyriaus vadovas. Jo teigimu, pirmasis įspėjimas dėl trūkumų ištaisymo per 90 dienų visiems be išimties nerūpestingiems vairuotojams bus išsiuntinėtas paprastu paštu. „Su tais, kurie turi elektroninį paštą, vėliau bendrausime virtualiai. O su visais kitais – ir toliau siuntinėjamais laiškais“, - tikino LŽ pašnekovas.

Vis dėlto tiems, kurie ketina sužinoti informaciją apie savo automobilį, neturi interneto ir negali prisijungti prie regitra.lt, teks patiems atvykti į artimiausią VĮ „Regitra“ skyrių. „Telefonu informacijos negalėsime teikti, nes komunikuojant tokiu būdu sunku identifikuoti skambinančiojo asmenybę“, - sakė L. Skersinis.

***

FAKTAI

2013 metais Lietuvoje buvo registruota 2 237 882 transporto priemonės. Iš jų keleivinių lengvųjų automobilių - 1 812 006, motociklų - 45 608. Teigiama, kad vien vien apie 600 tūkst. lengvųjų automobilių neturėjo techninės apžiūros ir/ar draudimo poliso.

Šaltinis: VĮ "Regitra"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"