TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Valstybinės reikšmės projektas

2013 04 30 6:14
A.Butkevičiaus teigimu, Lietuvos geografinė padėtis leidžia įgyvendinti idėjas, kurių tikslas - transporto koridoriumi sujungti Rytus ir Vakarus.  Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Dalyvaudama Europos Komisijos programose mūsų valstybė kartu su  Skandinavijos šalių partneriais tikisi jau 2050 metais atsiriekti 10 proc. iš 1,9 trln. litų finansavimo pyrago - tiek vertinamas krovinių srautas tarp Rytų ir Vakarų. Siekti šio tikslo padeda Lietuvos intermodalinio transporto technologinė platforma, taip pat Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacija ("East-West Transport Corridor Association" - EWTCA).

Kol kas prognozuojamas rodiklis toli, o kad jis būtų pasiektas, būtina efektyvi Lietuvos valdžios parama. LŽ kalbinami ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius žadėjo efektyviai remti projektus, susijusius su Rytų-Vakarų transporto koridoriumi ("East-West Transport Corridor" - EWTC).

Premjeras džiaugėsi, kad Lietuvos geografinė padėtis leidžia įgyvendinti idėjas, kurių tikslas - sujungti Rytus ir Vakarus. Todėl, pasak A.Butkevičiaus, nenuostabu, jog čia plėtojami dideli projektai. "Be to, mūsų žmonės turi pakankamai kompetencijos, kad galėtų tapti transporto koridorių iniciatoriais ir koordinatoriais. Lietuvoje teikiamos aukšto lygio paslaugos, tinkamos ir Rytams, ir Vakarams", - pabrėžė Vyriausybės vadovas.

R.Sinkevičiaus manymu, Lietuva yra tinkamiausia valstybė teikti aukščiausios kokybės paslaugas ir atlikti tilto tarp Rytų ir Vakarų funkciją.

Ypač svarbus projektas

Anot A.Butkevičiaus, iš Lietuvos institucijų su EWTC konkrečiai dirba Susisiekimo ministerija (SM). "Plėtojant Rytų-Vakarų transporto koridorių tiesiogiai dalyvauja SM. Ji rengia teisės aktus, užsiima transporto infrastruktūra. Įgyvendinamas ne vienas projektas", - dienraščiui LŽ aiškino ministras pirmininkas.

Susisiekimo ministras R.Sinkevičius patvirtino, kad SM tiesiogiai dalyvauja plėtojant EWTC - rengia teisės aktų projektus, įgyvendina transporto infrastruktūros ir kitus projektus. "Susisiekimo ministerija yra parengusi Seimo nutarimo "Dėl Rytų-Vakarų transporto koridoriaus Lietuvos dalies projekto pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu" projektą, jam Seimas 2013-ųjų kovo 12 dieną pritarė. Šis nutarimas suteiks galimybę didinti transporto koridoriaus konkurencingumą regiono ir pasaulinėse rinkose, užtikrinti, skatinti kompleksišką objektų plėtrą ir sudaryti patrauklias sąlygas investuoti. 2013 metų pradžioje ministerija taip pat parengė ir Seimui tvirtinti pateikė "Rytų-Vakarų transporto koridoriaus ruožų sąrašą", - atskleidė susisiekimo ministras.

R.Sinkevičius pabrėžė, kad rutuliojant Rytų-Vakarų transporto koridoriaus idėją 2003 metais savo veiklą pradėjo šaudyklinis konteinerinis traukinys "Vikingas", 2005-aisiais - šaudyklinis konteinerinis traukinys "Merkurijus", o 2011 metais - šaudyklinis konteinerinis traukinys "Saulė".

Įtraukiama vis daugiau valstybių

R.Sinkevičius atkreipė dėmesį, kad bendromis Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos pastangomis "Vikingas" įgijo tarptautinį žinomumą ir pripažinimą. "Pernai prie "Vikingo" projekto prisidėjo Bulgarija. Šių metų balandį, kai į Lietuvą vizito buvo atvykęs Turkijos prezidentas, mūsų valstybės ir Turkijos transporto ministrai pasirašė bendradarbiavimo dėl "Vikingo" projekto memorandumą. Geležinkelių administracijų lygmeniu sudarytas bendradarbiavimo memorandumas su Rumunija. Aktyviai bendradarbiaujama su Turkija, Azerbaidžanu, Gruzija, Moldova, Švedija ir Suomija. Moldova ir Gruzija jau prisidėjo prie susitarimo dėl transporto koridoriaus tarp Baltijos jūros ir Juodosios jūros plėtros", - aktualijas dėstė R.Sinkevičius.

Susisiekimo ministrui, kaip jis pats teigė, "visiškai nekeista, kad Lietuva yra tokių transportų koridorių (logistikos grandinių) iniciatorė ir koordinatorė, nes moka spręsti dalykinius klausimus (pavyzdžiui, sienos kirtimo) tiek su Rytų, tiek su Vakarų partneriais". "Mano manymu, Lietuva čia tinkamiausia valstybė. Ji gali suteikti aukščiausios kokybės paslaugas ir atlikti tilto (plačiąja prasme) tarp Rytų ir Vakarų funkciją. Todėl Susisiekimo ministerija toliau ketina skirti ypač daug dėmesio EWTC plėtrai ir toliau Rytų-Vakarų kryptimi plėtoti intermodalinio vežimo projektus "Vikingas", "Saulė" bei "Merkurijus", - žadėjo ministras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"