TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vandenilinis „Toyota Mirai“ pasiekė Europą

2015 11 25 12:24
Vandenilinis "Toyota Miraj" į Europą atkeliavo per Anglijos Bristolio ir Belgijos Zebriugės uostus. LŽ archyvo nuotraukos

Pirmasis serijinis vandeniliu varomas „Toyota“ kompanijos automobilis „Mirai“ buvo pristatytas pernai Japonijoje, o šiemet jis atplaukė ir į Europos Bristolio (Didžioji Britanija) bei Zebriugės (Belgija) uostus, iš kur pasklis po Didžiąją Britaniją, Vokietiją ir Daniją.

„Toyota“ garsėja savo hibridais. Įdirbiu kuriant ir tobulinant vandeniliu varomus automobilius iki pernai labiau pasižymėjo kitas japonų gamintojas „Honda“. Tačiau ir pirmasis „Toyota“ blynas neprisvilo. Kai kas naująjį „Mirai“ vadina šiuo metu pačia pažangiausia vandeniline mašina pasaulyje.

Automobilio šerdis – nauja firminė japonų gamintojo sistema „Toyota Fuel Cell System“, kurioje vykstančios cheminės reakcijos vandenilį paverčia elektros energija. „Toyota Mirai“ ratus suka 154 AG elektrinis motoras, galintis pasiekti maksimalų 335 Nm sukimo momentą. Į automobilį montuojami du aukšto slėgio automobilio bakai, kuriuose telpa 60 l ir 62,4 l vandenilio. Bakai degalinėse vandeniliu pripildomi per 5 minutes.

Naujasis "Toyota Miraj" 100 kilometrų nuvažiuoti sunaudoja 4,7 l vandenilio.

Kartą papildžius „Toyota Mirai“ degalais, įvairiais duomenimis, naujuoju automobiliu galima nuvažiuoti nuo 480 iki 650 kilometrų. Iki šimto kilometrų per valandą automobilis įsibėgėja per 9 sekundes, nuo 40 iki 65 km/h – per 3 sekundes. Taigi važiavimas naująją mašina neturėtų varginti net paties didžiausio greičio mėgėjo. „Toyota Mirai“ vidutiniškai šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudoja 4,7 l vandenilio. Litras šių degalų, tarkim, Japonijos rinkoje kainuoja apie 130 jenų (1,22 euro).

Didžiausi ir naujojo „Mirai“, ir apskritai visų vandenilinių automobilių bėda – jų kaina ir beveik visiškas infrastruktūros prižiūrėti šioms mašinoms nebuvimas. Naujasis vandenilinis „Toyota“ Europoje bus pardavinėjamas už 57 tūkst. eurų, kita vertus, už tokią kainą gali nusipirkti prabangų tradiciniais degalais varomą automobilį. Dar blogiau, kad šiuo metu pasaulyje nėra ir šimto vietų, kur mašiną vairuotojas gali pripildyti vandeniliu. 2015 metais daugiausia jų buvo Vokietijoje – 50. Japonijoje ir Didžiojoje Britanijoje – atitinkamai 17 ir 15. Tiesa, japonai jau kitais metais vandenilinių degalinių tinklą žada padidinti iki 100, o vokiečiai su britais tą patį esą padarys iki 2020 metų.

„Toyota“ pranešė, kad Europoje „Mirai“ bus pardavinėjami Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir Danijoje. Iš viso žadama pagaminti 700 vandenilinių automobilių, iš kurių 400, tikimasi, nupirks japonai, 200 – amerikiečiai, o likusį šimtą – europiečiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"