TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Variklinė alyva – tarp mito ir realybės

2016 08 24 6:00
Prieš keičiant alyvą, variklis turi būti įšilęs, kad kartu su sena alyva iš jo lengviau pasišalintų viduje susikaupę nešvarumai. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Nuomonių apie variklinę alyvą galima išgirsti visokių. Kartais dviprasmiškus komentarus žarsto ir patyrę autoservisų mechanikai. Diskusijų apie tinkamiausius tepalus motorui apstu. Dauguma vairuotojų geba įvertinti pusiau sintetinės ir sintetinės alyvos skirtumus, tačiau kiti su šia tema susiję klausimai neretai balansuoja tarp mito ir realybės.

Automobiliams skirta chemija, taip pat ir įvairių rūšių alyva prekiaujančios parduotuvės vadybininko Roko Juodviršio teigimu, dažniausias klausimas, kurį jis išgirsta iš klientų: ar variklio karterį galima papildyti tik tos pačios rūšies alyva?

„Aišku, jeigu žinote, ką jūs pats ar autoserviso meistrai pylė anksčiau, tai būtų idealus sprendimas. Tikrai geriau, kai naujai pilamos alyvos kokybė yra kuo panašesnė į anksčiau naudotos. Būtų idealu jų nemaišyti. Vis dėlto nors alyvos tiekėjai mėgsta pabrėžti, jog privalu naudoti tą pačią alyvą, tai vertinčiau kaip mitą. Jei pagal API specifikaciją alyva yra priskiriama prie labai geros kokybės tepalų, tai iš esmės nėra didelio skirtumo, ką pilti“, – pažymėjo R. Juodviršis.

Sensta ir nevažiuojant

Vairuotojai neretai linkę į automobilio karterį alyvos pripilti daug. Pasak pašnekovo, tai nėra pats geriausias sprendimas, mat alyvos perteklius gali lemti papildomas problemas.

Jei nuolat eksploatuojate automobilį, tai kas keletą savaičių ar prieš ilgesnę kelionę patikrinkite alyvos lygį – papildykite, bet neperpildykite.LŽ archyvo nuotrauka

„Variklyje palaikant per aukštą alyvos lygį, tarp tepamų dalių taip pat padidėja pasipriešinimas. O tai gali lemti variklio perkaitimą. Taip pat per didelis alyvos kiekis padidina degalų sąnaudas bei teršia degimo kamerą. Tai, akivaizdu, nėra gerai pačiam varikliui – trumpina jo eksploatacijos laikotarpį, gali sukelti kitų gedimų“, – paaiškino specialistas.

Anot jo, vairuotojai standartiškai mano, jog optimalus alyvos kiekis keturtakčiame variklyje yra 4 litrai. Tačiau R. Juodviršis siūlė nepasikliauti šia neva visiems varikliams tinkama aksioma, nes ir automobilių gamintojai nurodo skirtingus skaičius. Karterio tūrį galima rasti automobilio instrukcijoje arba patikrinti internete pagal konkrečią variklio modifikaciją.

„Tačiau daugeliu atveju pakanka žinoti, kad variklio karterį būtina pripildyti iki lygio, nurodyto ant matuoklio. Nei daugiau, nei mažiau tepalų nereikia. Jei nuolat eksploatuojate automobilį, tai kas keletą savaičių ar prieš ilgesnę kelionę patikrinkite alyvos lygį, jei reikia papildykite – ir nebus ko sukti galvos“, – sakė R.Juodviršis.

Beje, vairuotojams, kurie automobilį eksploatuoja rečiau, jis patarė nesitikėti, kad stovinčiame automobilyje alyva nesensta. Net jei per metus nenuvažiuojate 10–15 tūkst. kilometrų, po kurių daugelis gamintojų rekomenduoja keisti tepalus (rekomendacija „longlife“ tipo tepalams – 20 tūkst. kilometrų), vis tiek alyvą reikėtų keisti bent kas dvejus metus. Pagrindinis alyvos priešas stovinčiame automobilyje yra kontaktas su oru – dėl to tepalų senėjimo nepavyks išvengti.

Saugo nuo ištekėjimo

Automobilių mechanikai pataria atkreipti dėmesį ir į įsigyjamo bei kartu su periodiniu alyvos keitimu įdedamo naujo tepalų filtro kokybę. Geriau nepagailėti kiek daugiau pinigų kokybiškam filtrui, nei turguje pirkti bevardį, kurio neapsaugotas popierius ištežęs gali patekti į sistemą.

Tepalo filtras varikliui dirbant nuolat filtruoja automobilio variklio alyvą, kuri užtikrina sklandų variklio bei variklio turbinos darbą, nes ji ne tik tepa besitrinančias dalis, bet ir vėsina variklį. Korpusiniuose (spin-on) filtruose filtravimo elementas yra sumontuotas metaliniame korpuse su sriegiu prisukti.

Atsižvelgdami į variklio konstrukciją, gamintojai filtro viduje būna įstatę vožtuvus. Alyvos nutekėjimo (atbulinis) vožtuvas – tai guminė ir silikoninė membrana, kurios paskirtis – užtikrinti, kad išjungus variklį alyva neištekėtų iš filtro atgal į variklio karterį, taip pat kad alyva neišsilietų keičiant filtrą.

Apsauginis vožtuvas reikalingas, kai tepalo filtras variklyje yra užsikišęs. Tada jis atsidaro ir alyva apeidama filtravimo paviršių patenka į tepimo sistemą, taip pat šis vožtuvas sureguliuoja alyvos slėgį variklyje.

Patarimai, keičiantiems alyvą

Prieš keičiant alyvą variklis turi būti įšilęs. Tada kartu su sena alyva iš jo lengviau pasišalins viduje susikaupę nešvarumai.

Keisdami alyvą nepamirškite pakeisti alyvos išleidimo kamščio tarpinės (jei tokia yra). Pro seną tarpinę alyva gali nutekėti.

Negalima spręsti apie alyvos sąnaudas iš jos išvaizdos. Pavyzdžiui, sintetinė alyva benzininiame variklyje su dujomis net ir esant didelei automobilio ridai gali būti auksinės spalvos, nors jos apsauginės savybės jau labai silpnos. O štai ką tik į dyzelinį variklį įpilta alyva jau po kelių dešimčių kilometrų gali būti pajuodavusi, ir tai visiškai normalu.

Pereiti nuo sintetinės variklio alyvos prie mineralinės tik todėl, kad automobilio rida didelė – klaidingas sprendimas. Paprastai toks pakeitimas mažina variklio patvarumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"