TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vasara pagausino darbo vežėjams

2013 07 01 6:00
Vilniaus autobusus dažniausiai užpildo į pajūrį traukiantys poilsiautojai. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Keleivių vežėjai tolimojo susisiekimo transportu skaičiuoja, kad vasarą keliautojų padaugėja mažų mažiausiai dvigubai. Praėjusią savaitę jau buvo ruošiamos ir papildomos transporto priemonės, kad staiga išaugus keleivių srautui neliktų nepavėžintųjų.

Pasak vežėjų, keliautojai pirmenybę teikia nuosavam transportui. Populiariausias karštos vasaros pradžios maršrutas - važiuoti prie Baltijos jūros. Dauguma keleivių renkasi autobusus ar traukinius. Labai mažai keliaujančiųjų prie jūros renkasi laivus.

Augimas - keli procentai

Vilniaus tolimojo susisiekimo autobusais įmonės TOKS vadovas Arūnas Indrašius teigia, kad vasaros sezono poilsiautojų aktyvumas prasideda nuo Joninių ir tęsiasi iki rugpjūčio vidurio. Vasaros pabaigoje būna daugiau grįžtančiųjų iš Palangos, Šventosios, Klaipėdos ir Nidos. „Be jokios abejonės, vasarą keliautojų būna gerokai daugiau. Šiemet jaučiame maždaug 5-6 proc. didesnį keliautojų aktyvumą, palyginti su praėjusia vasara. Didžiausias keliautojų antplūdis pirmadieniais, kai žmonės planuoja ilsėtis savaitę ar daugiau, o savaitgalį, ypač sekmadienį, būna daugiau grįžtančiųjų“, - tikino jis.

Pasak A.Indrašiaus, kainomis nespekuliuojama, esą vasarą jos tokios pačios kaip ir kitu metų laiku. Bilieto kaina iš Vilniaus į pajūrį svyruoja nuo 60 iki 70 litų. Vilnius–Klaipėda - pagrindinis įmonės TOKS maršrutas.

L.Skardžiukas: "Vasarą keleivių padaugėja dvigubai. / Erlendo Bartulio nuotrauka

Autobusų įmonė „Kautra“ daugiausia keleivių veža iš Kauno. Įmonės generalinis direktorius Linas Skardžiukas sako, kad vasarą keleivių padaugėja bent dvigubai, dėl to dažnai tenka kelionėms ruošti papildomų autobusų. Pasak jo, kelionė iš Kauno į Palangą kainuoja 52 litus, iš Vilniaus – 67 litus, tačiau pasidomėję keliautojai gali sutaupyti. „Pirkdamas bilietą internetu keleivis iš karto sutaupo 5 proc., o įsigydamas šeimai skirtą bilietą, kai keliauja suaugusieji bent su vienu vaiku, gali sutaupyti iki 40 proc. bilieto kainos“, - tvirtina L.Skardžiukas. Keleivių patogumui autobusuose įrengti dviračių laikikliai, juose dviračius galima vežti nemokamai. Veikia bevielis internetas.

Keliauti traukiniais - pigiau

Nemažai poilsiautojų kelionei renkasi traukinius. Kiekvieną dieną iš sostinės į Klaipėdą važiuoja trys traukiniai. Kelionė kainuoja truputį mažiau nei 50 litų. Studentams taikomos 50 proc. nuolaidos. „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo direkcijos rinkodaros skyriaus viršininkas Andrius Petrušis sako, kad vasarą šiuo maršrutu vežama dvigubai daugiau keleivių. „Per metus maršrutu Vilnius-Klaipėda nuvežame daugiau kaip pusę milijono žmonių. Pusė jų keliauja būtent vasarą“, - sako A.Petrušis.

Neišnaudotos galimybės – upėse

Dar prieš keletą metų iš Kauno pajūrį buvo galima pasiekti Nemunu. Tuomet laivais keleivius plukdė privati bendrovė. Dabar tai nebeorganizuojama dėl per didelių sąnaudų. Valstybės įmonės Vidaus vandenų direkcijos atstovė Ramunė Tarandė tvirtina, kad susidomėjimas tokiomis kelionėmis didelis, tačiau plukdyti žmones Nemunu tiesiog neapsimoka. „Šnekamės su Susisiekimo ministerija, kad projektą reikėtų atgaivinti, tačiau jam finansuoti reikėtų apie 200 tūkst. litų per metus, o bilieto kaina pirmyn ir atgal gali siekti apie 400 litų žmogui. Todėl jeigu projektas nebus dotuojamas iš valstybės ir savivaldybių lėšų, jį įgyvendinti bus labai sunku“, - tvirtina R.Tarandė.

Tiesa, į pajūrį iš Kauno yra užsakomasis plaukimas laivu "Perlas". Tačiau tai tris dienas trunkantis pramoginis plaukimas, ir jam reikia nuomoti visą laivą. Tokia pramoga kainuoja 9 tūkst. litų. Vienintelis maršrutas upe į Nidą yra iš Jurbarko. Kelionė greitaeigiu laivu suaugusiam žmogui kainuoja 60 litų, vaikams iki keturiolikos metų - 30 litų. Kelionės taip pat vykdomos užpildžius visą laivą.

Panaši situacija ir Palangos oro uoste, kadaise priimdavusiame skrydžius Vilniaus-Palanga-Frankfurtas. Tokie skrydžiai jau nebevykdomi šešerius metus, nes yra per brangūs, nesulaukia pakankamo susidomėjimo. Todėl kol kas vežimo į pajūrį lyderiais išlieka autobusai ir traukiniai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"