TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vasarą plauna, žiemą apleidžia

2013 12 11 6:00
Automobilį plaunančių vairuotojų savitarnos plovyklose šaltuoju metų laiku sumažėja trečdaliu.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Žiemą kai kurie vairuotojai dvejoja: kam plauti automobilį, jei po pusvalandžio jis vėl bus purvinas. Tačiau nešvarios mašinos prasčiau matomos kitiems eismo dalyviams, be to, jautresnės kėbulo vietos nuo druskų ir purvo greičiau rūdija.

Plovyklų šeimininkai vairuotojų poreikį žiemą "prausti" savo automobilius vertina skirtingai. Savitarnos, automatines ir rankines plovyklas valdančios bendrovės „Plaunu pats“ direktorius Saulius Povilėnas tvirtina, kad žiemą mašinas plaunančių žmonių sumažėja maždaug trečdaliu.

Plauna iki švenčių

„Vis dėlto pastaraisiais metais matome teigiamų pokyčių. Žinoma, kai kurie vairuotojai ir toliau linkę ant automobilio kėbulo kaupti tokį sluoksnį purvo, kad ir bulves būtų galima sodinti. Tačiau dažnas jau susimąsto, kad važinėti purvina mašina – menkas malonumas. Žiemą plovyklose eilių beveik nebūna, tad neužtrunka po darbo pakeliui užsukti ir nusiplauti automobilį. Juo labiau jog savitarnos plovyklose keli žetonai, reikalingi mašinai nuplauti, tekainuoja keletą litų“, - kalbėjo S.Povilėnas.

Pasak jo, aukštu slėgiu ant automobilio purškiamas distiliuotas vanduo nubėga nuo kėbulo lyg nuo žąsies, todėl nereikėtų baimintis, kad vėliau mašina apšals. Drenažo latakuose visada lieka šiek tiek vandens, tačiau važiuojant vėjas jį nupučia.

„Distiliuotame vandenyje, kurį naudojame plovykloje, yra papildomų cheminių priedų. Be to, jis išvalytas taip, kad neliktų ant kėbulo. Vairuotojai neturėtų baimintis, jog automobilis, "nupraustas" savitarnos plovykloje, bus šlapias ir apšals. Aišku, prasidedant šaltajam metų laikui visas durelių gumines tarpines rekomenduojama sutepti silikoninėmis medžiagomis, bet ir to nepadarius neturėtų kilti problemų“, - aiškino S.Povilėnas.

Pašnekovo teigimu, prieš šventes tautiečiai automobilius plauna kur kas noriau, tačiau nuo Naujųjų metų iki pavasario užsukančiųjų į plovyklas akivaizdžiai sumažėja. Tik prasidėjus pavasariui daugelis vairuotojų vėl suskumba plauti automobilius. Bet tada pamato, kad rūdys po purvo sluoksniu išplitusios, ypač jei kėbulas jau buvo pradėjęs rūdyti.

Purvinam važiuoti nesaugu

Bendrovės „Švaros broliai“ padalinių direktorius Rolandas Aukštuolis tikina matantis kitokią tendenciją: šaltuoju sezonu mašinas plaunančių automobilininkų ne sumažėja, o padaugėja. Vasarą vairuotojai labiau linkę patys nusiplauti automobilius, bet žiemą šį darbą noriau patiki specialistams. Pusvalandį palaukia, atsigeria kavos ir iš rankinės plovyklos išvažiuoja blizgančia mašina.

„Statistikos neturime, tačiau, sprendžiant iš situacijos mūsų plovyklose, šaltuoju metų laiku klientų sulaukiame daugiau. Kad žiemą tinkamai nuplautum automobilį, reikia ne tik stipresnių chemikalų, bet ir rankų darbo. Kitaip ant kėbulo lieka riebalų plėvelė, prie kurios daug labiau kimba purvas. Mano nuomone, važinėti purvinu automobiliu ne tik neestetiška, bet ir, svarbiausia, nesaugu. Nešvarią mašiną sunkiau pastebėti kitiems eismo dalyviams, ypač jei purvu aplipę jos žibintai. Taupant nevertėtų rizikuoti savo ir kitų saugumu“, - pabrėžė R.Aukštuolis.

Tiesa, technikos ekspertai primygtinai pataria nerengti "švaros akcijų" po variklio dangčiu. Daugelis ne seniau nei prieš dešimtmetį pagamintų automobilių turi sudėtingesnes elektronines sistemas ir kompiuterius, tad konstruktoriai stengiasi kiek įmanoma geriau apsaugoti variklio skyrių nuo drėgmės ir purvo. Tačiau visos inžinierių pastangos bus nieko vertos, jei mašinos savininkas, atidaręs antvožą, puls darbuotis aukšto slėgio vandens srove. Joks purvas nepadaro varikliui tiek žalos, kiek vanduo ir stiprūs cheminiai plovikliai.

Specialistai atkreipia dėmesį į dar vieną blogybę, susijusią su variklio plovimu, - net jei pavyksta tai darant išvengti elektronikos sutrikimų, visais be išimties atvejais labai teršiama aplinka. Savitarnos plovyklose tokios procedūros griežtai draudžiamos, nes aukšto slėgio srove suplakta motoro alyva tampa į kisielių panašia vientisa mase ir užkemša visus valymo įrenginius. Dėl šios priežasties variklis plaunamas tik rankomis ir specialiai tam skirtose vietose. Savarankiškai imantis tokio darbo būtina izoliuoti visus elektrinius agregatus, valdymo blokus ir išjungti akumuliatorių. Perkant variklio plovimo paslaugas plovykloje reikėtų išsiaiškinti, ar ši prisiima atsakomybę dėl galimų gedimų.

Apsaugo nuo korozijos

Plovyklose, tiek rankinėse, tiek automatinėse, naudojamos specialios putos ir šampūnas pakelia nuo automobilio paviršiaus nešvarumus, tada šepečiais purvas pašalinamas, o užpurškiamas vaškas užpildo dažytų paviršių mikroskopines poras, pažeidimus ir sudaro apsauginę plėvelę.

Specialistų teigimu, būtent dažų ir antikorozinės dangos pažeidimai leidžia rūdims greičiau apimti pažeistas vietas ir išplisti. Kuo dažniau mašina plaunama, padengiama apsaugine plėvele, tuo mažiau pažeistus plotus veikia aplinka. Vašku apipurkštas automobilis yra šiek tiek atsparesnis aplinkos poveikiui, prie jo paviršiaus mažiau limpa dulkės ir purvas. Be to, vizualiai atnaujinami mašinos dažai, plastikinės detalės, paviršius tampa lygesnis, labiau blizga. Miesto gyventojams specialistai pataria žiemą automobilius plauti kartą per savaitę ar bent kelis sykius per mėnesį. Jei mašina plaunama rečiau, suodžiai, rūgštys ir kitos lakiosios medžiagos, sudarančios smogą, prikimba prie ją dengiančių dulkių ir sudaro žalingą riebalų plėvelę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"