TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Važiuojame taupiai

Lü archyvo nuotrauka

Nuolatos kartojasi skaitytojų klausimai apie degalų taupymą. Tad dar kartą grįžtame prie šios "amžinos" temos.

Metodų, kaip sumažinti degalų sunaudojimą trečdaliu ar nors ketvirtadaliu, nėra. Nepadės nei automobilio aerodinamikos gerinimas, apkabinėjant jį spoileriais, nei "degalų molekules surikiuojantys magnetai" ant įpurškimo sistemos vamzdelių, kuriais dar prieš keletą metų Vilniuje prekiavo apsukrus verteiva...

Jei norite iš tikrųjų važinėti taupiau, atsiverskite ir perskaitykite... automobilio naudojimo instrukciją. Visose būtinai bus skyrelis apie degalų taupymą. Dažniausiai aprašymas prasideda fraze, kad degalų sąnaudos tiesiogiai priklauso nuo važiavimo manieros.

Patarimai

Gamintojų patarimai:

- juo agresyviau važinėjate, tuo daugiau degalų sunaudojate, nes kiekvieno pagreitėjimo metu variklis reikalauja gerokai didesnės degalų porcijos, nei važiuojant tolygiai, tad venkite be reikalo spurtuoti ir vėl stabdyti;

- kur tik galima, nedelsdami junkite aukščiausią pavarą; Šiuolaikiniai automobilių varikliai pritaikyti važiuoti tiesiogine pavara jau esant 50 km/h, ir pagreitinančia - nuo 70 km/h;

- atminkite, kad greičių diapazone nuo 50 km/h iki 80 km/h važiuodami trečia pavara, sudeginate maždaug 25 proc. daugiau degalų, nei įjungę ketvirtą pavarą;

- atsiminkite, kad greičių diapazone nuo 70 iki 90 km/h važiuodami ketvirta pavara, sudeginate maždaug 15 proc. daugiau degalų, nei įjungę penktą pavarą;

- greitėdami stenkitės aukštesnes pavaras jungti kuo greičiau, o žemesnę pavarą jungti tada, kai jaučiate, jog variklis "nebetraukia";

- variklis vartoja gana daug degalų, net ir veikdamas "tuščiąja eiga", be apkrovimo, todėl visais atvejais, jei sustojote daugiau nei minutei, išjunkite variklį; penkios minutės burzginimo vietoje, pagal degalų sąnaudas, prilygsta vienam nuvažiuotam kilometrui;

- variklio šildymas "tuščiąja eiga" didina ne tik degalų sąnaudas, bet ir dildo jį, todėl variklį paleidus reikia nedelsiant pradėti važiuoti;

- taupyti degalus ir priprasti tolygiau vairuoti galima važiuojant pagal tachometrą - stebėkite jo parodymus ir stenkitės, kad alkūninio veleno sūkiai būtų 2000-3000 aps/min. Tai pats optimaliausias benzininio variklio darbo režimas;

- mieste važiuokite įvertindami situaciją taip, kad nereikėtų nei staigiai stabdyti, nei staigiai greitėti - juk mieste degalų sąnaudos didėja būtent dėl to, kad dažnai stabdome ir vėl greitėjame;

- riedėdami į pakalnę neišjunkite sankabos ir pavaros. Pirmiausia - taip saugiau. Kai ratai suka transmisiją, šiuolaikinių variklių įpurškimo sistemos nutraukia degalų įpurškimą - taip šie taupomi;

- pernelyg mažas oro slėgis padangose kainuoja kone dvigubai - padidėja automobilio pasipriešinimas judėjimui ir jos greičiau sudyla;

- palyginti daug degalų reikalauja papildomi elektros vartotojai - klimatizatorius, audiosistema, šildomas stiklas, šildomos sėdynės, papildomi žibintai; juos turėtume jungti tik tada, kai tai reikalinga, ir nedelsiant išjungti, kai jų nebereikia. Taip galima sutaupyti procentą kitą degalų;

- nesivežiokite automobilyje to, ko nereikia - 100 papildomų svorio kilogramų padidina degalų sąnaudas miesto sąlygomis maždaug 0,5 litro 100 kilometrų, o krovinių laikikliai ant stogo - ir visu litru.

Štai tokius, ne stebuklingus, o logiškus ir praktika pagrįstus siūlymus rasime gamintojų, geriausiai žinančių, kaip prižiūrėti automobilį, instrukcijose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"