TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Važiuosi kairiąja – mokėsi penkiskart brangiau

2014 12 30 6:00
Draudimo įmoka vykstantiesiems į Didžiąją Britaniją, Airiją ar Kiprą yra brangesnė iki 5–6 kartų. LŽ archyvo nuotrauka

„Nesisėdi mums, raitelių tautai, tranzito tauta tapusiems. Automobilių ginimas iš vieno Europos pakraščio į kitą - tai žirgų tabūnų perginimas; tai įterpta genuose. Mums reikia šuoliuojančio Vyčio. Kas gi kita, jei ne balnas, yra automobilio sėdynė po mumis, švilpiančiais iš Eindhoveno į Marijampolę; žirgų varymas, ilga kelionė per dykras“, - knygoje „Imperijos darymas“ rašė lietuvių publicistas Gintaras Beresnevičius.

Ir iš tiesų, lietuviai automobiliais po Europą keliauja gausiai. Svarbiausių metų švenčių laikotarpiu keliautojų dar smarkiau padaugėja. Jei į užsienį automobiliu susiruošiame trumpam, papildomai galvos lyg ir nėra ko sukti – svarbu, kad mašina kelyje nesubyrėtų, o standartinis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas (TPVCAD) apima riziką ir kitose šalyse.

Tačiau, kalbant apie draudimą, dažnas vairuotojas neįvertina jo sąlygų, savo automobiliu keliaudamas į valstybes, kuriose eismas vyksta kairiąja kelio puse. Į LŽ kreipėsi šilutiškis Vaidas Armalis ir piktinosi draudimo brokerio pasiūlytomis sąlygomis. Į Angliją automobiliu pas artimuosius Kalėdų ir Naujųjų metų švęsti susiruošęs vyriškis sužinojo, kad tokiu atveju privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įmoka išaugs beveik penkiagubai. Skaitytojo prašymu LŽ pabandė išsiaiškinti TPVCAD niuansus keliaujantiems po Europą.

Galioja 45 dienas

LŽ konsultavusio „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo skyriaus vadovo Andriaus Gimbicko teigimu, tam, kad galiotų standartinio TPVCAD sąlygos, vykstantieji į užsienį Lietuvoje registruotu ir draustu automobiliu turėtų užsienyje nevažinėti ilgiau nei sutartyje nurodytas maksimalus terminas - 45 dienos.

„Tai ypač aktualu mūsų emigrantams, kurie gyvena užsienio valstybėse ir važinėja ten Lietuvoje registruotais automobiliais. Pažeidus šį terminą ir sukėlus eismo įvykį, jo pasekmės jau gultų ne ant draudikų, bet ant paties vairuotojo pečių, o įvertinant žalų užsienyje dydį tokia našta tikrai daugumai būtų labai skaudi. Į buvimo užsienyje terminą reikėtų atkreipti dėmesį ne tik dėl draudimo, bet ir dėl toje šalyje galiojančių įstatymų. Pavyzdžiui, ne kartą yra buvusi situacija, kai automobilį su lietuviškais numeriais tiesiog konfiskavo policija, nes jis toje šalyje „užsibuvo” ilgiau nei 6 mėnesius. Klientai prašo parašyti policijai, kad jų draudimas galioja ir panašiai, tačiau čia jau ne draudimo galiojimo teritorijos klausimas, o tos šalies kelių eismo įstatymų pažeidimas“, - paaiškino A. Gimbickas.

Penkiskart brangiau

Jei klientas ruošiasi važiuoti į tokią šalį, kurioje eismas vyksta kairiąja kelio puse, kaip nutiko ir šilutiškiui V. Armaliui, tai, draudikų akimis, yra laikoma rizikos padidėjimu. Mūsų keliuose naudojami automobiliai nėra pritaikyti tokiam eismui, tad lenkdamas kitas mašinas vairuotojas negali tinkamai įvertinti situacijos. Tokiais atvejais reikėtų draudimo sutartyje numatyti šią riziką, o draudimo įmoka dėl šios priežasties gali brangti iki 5–6 kartų.

„Dažniausiai standartinis TPVCAD apima visas rizikas užsienio šalyse, kuriose eismas vyksta taip, kaip Lietuvoje – dešiniąja kelio puse. Vadinamoji žalioji kortelė įprastai yra standartinio TPVCAD dalis, kuri yra geriau pažįstama pareigūnų akiai užsienio šalyse. Taip pat ji suteikia apsaugą ne tik ES šalyse, kaip ir standartinis TPVCAD, bet ir kitose žaliosios kortelės sistemai priklausančiose valstybėse - Rusijoje, Baltarusijoje, Makedonijoje ir kt. Svarbu paminėti, kad žalioji kortelė į ES šalis privalo būti išduota nemokamai. Tačiau žaliąją kortelę, kuri apima draudimo apsaugą kitose šios kortelės šalyse, draudikas turi teisę apmokestinti papildomai.

Todėl per šventes susiruošus į kitas ES nepriklausančias šalis, pavyzdžiui, Baltarusiją ar Kaliningrado sritį, reikia turėti žaliąją kortelę, o papildomos draudimo apsaugos nereikia.

Greičiausiai dirba vokiečiai

A. Gimbicko teigimu, eismo įvykio, nutikusio užsienyje, tyrimas ir bylos administravimas gali pasunkėti nebent tuo atveju, jei reikia kviesti policiją, o vėliau laukti išvadų dėl kaltės nustatymo. Atsakymai iš užsienio gali užtrukti nuo vieno iki trijų mėnesių, ypač tais atvejais, kai yra daug sužeistųjų, reikia nustatyti blaivumą. Greičiausiai atsakymus pateikia Vokietijos policija.

„Eismo įvykio tyrimą taip pat sunkina nekorektiškai užpildytos deklaracijos. Tada reikia papildomai aiškintis avarijos aplinkybes, nustatyti kaltę. Apskritai jei įvykiai smulkūs, tarp dviejų mašinų, tada jokių sunkumų nekyla, sudėtingesni atvejai nagrinėjami ilgiau. Kartais gali kilti nesklandumų dėl kalbos nemokėjimo ir panašių dalykų“, - aiškino draudiko atstovas.

Kiekvienas į užsienį ketinantis keliauti vairuotojas turėtų atidžiau peržvelgti savo TPVCAD sąlygas. Anot A. Gimbicko, statistiškai gana retas žmogus visiškai atsisako žaliosios kortelės, bendrovėje „Lietuvos draudimas“ tokie klientai sudaro 8 proc. visų besidraudžiančiųjų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"