TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Verslininkai susigundė brangesniais automobiliais

2015 02 09 6:00
„Swedbank“ duomenimis, pastaruoju metu verslo įmonės vis dažniau renkasi ne finansinį lizingą, kurio sutarčiai pasibaigus įmonė tampa automobilio savininke, o veiklos nuomos paslaugą. LŽ archyvo nuotrauka

Pernai metais Lietuvoje parduota 16,5 tūkst. naujų automobilių, kas antras – lizingo būdu. Neskaičiuojant automobilių, kurie vėliau buvo reeksportuoti į užsienio šalis, bendros naujų automobilių lizingo apimtys šalyje yra dar didesnės – lizingu įsigyta daugiau nei 60 proc. visų pernai metais parduotų naujų automobilių. Dažniausiai lizingu automobilius pernai pirko juridiniai asmenys.

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, automobilių lizingo rinka Lietuvoje nuosekliai auga jau kelerius metus iš eilės, o pernai buvo fiksuotas net 15 proc. augimas. Iš viso 2014 metais „Swedbank“ pasirašė 2,9 tūkst. automobilių lizingo sutarčių, du trečdalius visų lizingo būdu parduotų naujų automobilių įsigijo įmonės.

Pastebima, kad įmonės dažniau renkasi automobilių veiklos nuomą – šio tipo sutartys sudarė beveik pusę visų pernai „Swedbank“ pasirašytų automobilio lizingo sutarčių.

„Įmonėms automobilis pirmiausia yra darbo priemonė, todėl jos suinteresuotos turėti nuolat atnaujinamą transporto parką. Dėl to pastaruoju metu jos vis dažniau renkasi ne finansinį lizingą, kurio sutarčiai pasibaigus įmonė tampa automobilio savininke, o veiklos nuomos paslaugą. Šiuo atveju įmonė moka tik už automobilio nusidėvėjimą ir jai nebereikia rūpintis automobilio pardavimu, pasibaigus veiklos nuomos sutarčiai. Be to, įmonės gali tolygiau paskirstyti automobilių eksploatavimo kaštus, kurie yra iš anksto apskaičiuojami ir įtraukiami į mėnesinius mokėjimus“, – automobilių lizingo rinkos Lietuvoje tendencijas komentavo „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas Mindaugas Stasionis.

Dairosi brangesnių

„Swedbank“ duomenimis, veiklos nuomos būdu įmonės pernai metais dažniausiai įsigijo kompaktinės ir vidutinės klasės automobilius, o įsigydamos transporto priemonę pagal finansinio lizingo sutartį dažniau pirko prabangesnius. Tačiau ir vienos, ir kitos įmonės pernai metais rinkosi kiek brangesnius automobilius nei 2013-aisiais.

Vidutinė veiklos nuomos būdu įsigyjamo automobilio kaina 2014 m. sudarė 23 tūkst. eurų (79 973 Lt), finansinio lizingo būdu – 24 tūkst. eurų (83 197 Lt). Atitinkamai vidutinė mėnesinė nuomos įmoka pernai metais buvo 355 eurai (1227 Lt; 8 proc. daugiau nei 2013 m.), finansinio lizingo – 444 eurai (1533 Lt; 6 proc. daugiau nei 2013 m.)

„Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad kiek pailgėjo 2014 metais sudarytų finansinio lizingo sutarčių laikotarpis. 2013 m. jis siekė vidutiniškai 37, pernai – 42 mėnesius. Tuo tarpu laikotarpis, kuriam sudaroma veiklos nuomos sutartis, sutrumpėjo nuo 41 iki 40 mėnesių.

„Panašu, kad įmonės didina veiklos apimtis ir atitinkamai koreguoja savo finansinius sprendimus – finansinio lizingo būdu įsigyja prabangesnius ir brangesnius automobilius, bet pailgina sutarties laikotarpį“, – pažymėjo „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas.

Vertina „europiečius“

„Swedbank“ duomenimis, labiausiai perkamų automobilių trejetukas pernai metais keitėsi nedaug. „Lietuviai yra ištikimi savo pamėgtoms automobilių markėms. Kaip ir ankstesniais metais, taip ir pernai, populiariausių įmonių lizinguojamų automobilių markių trejetuke pirmąsias dvi vietas užėmė „Volkswagen“ ir „Škoda“. Tiesa, iš trejetuko iškrito BMW – ją į ketvirtą vietą nustūmė „Toyota“, – pastebi M. Stasionis.

„Volkswagen“ automobilius dažniausiai rinkosi įmonės, kurios sudarinėjo veiklos nuomos sutartis – net du iš trijų automobilių buvo įsigyti tokiu būdu. „Škoda“ ir „Toyota“ buvo vienodai populiarios ir įsigyjant automobilius pagal finansinio lizingo, ir pagal veiklos nuomos sutartis (apie 50 proc. sutarčių). Tuo tarpu BMW markės automobiliai buvo perkami išskirtinai finansinio lizingo būdu. Pagal veiklos nuomos sutartis tokių automobilių pernai metais įsigyta tik kiek daugiau nei 5 procentai.

„Swedbank“ yra didžiausias autoparko valdymo paslaugų teikėjas Lietuvoje, nuo 2004 m. atstovaujantis vieną didžiausių šios srities bendrovių pasaulyje „LeasePlan“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"