TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Veržlioji porelė: hečbekų akistata

2015 04 03 6:00
„Nissan Pulsar“. Alinos Ožič (LŽ) nuotraukos

Džiaugsmo dainą miesto visureigių segmente iš širdies plėšiantis „Nissan“ koncernas nusprendė atsikąsti ne mažiau skalsaus kompaktinių hečbekų rinkos pyrago ir pristatė aliuziją į kelrodę žvaigždę keliantį naująjį penkiadurį „Pulsar“. Tarp kompaktinių automobilių (C) iki šiol karaliaujantis „Ford Focus“ išdailino savo linijas ir su nauju veržlaus dizaino pliūpsniu bando užkariauti sportiškesnio kompaktinio automobilio pageidaujančių vairuotojų simpatijas. Kuris ko vertas?

Jaučiamas kainų skirtumas

Nors vos sėdus prie naujo automobilio vairo iš pasąmonės kertelių ima lįsti subjektyvūs vertinimo kriterijai, bandydami Lietuvoje pristatomus modelius "Trasoje" visuomet stengiamės maksimaliai išlaikyti objektyvumą. Taigi tam, kad nelygiavertės prielaidos nevestų prie neteisingų išvadų, iškart įvardijame esminius, dar prieš bandymus akivaizdžius, nes faktinius, o ne jutiminius, „Pulsar“ ir „Focus“ panašumus bei skirtumus.

Abu išbandyti modeliai - penkiaduriai hečbekai (dar gaminamas „Focus“ sedanas ir universalas), abu aprūpinti aukščiausios klasės papildomos įrangos paketais, abiejuose variklio generuojama galia suvaldoma šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Kėbulo gabaritai skiriasi nedaug: „Pulsar“ hečbekas 4 cm, o ratų bazė – 5 cm ilgesnė už konkurento.

Esminiai bandytų modelių skirtumai: oficialus „Nissan“ atstovas Lietuvoje „Fakto Auto“ pateikė „Pulsar“ automobilį, turintį dyzelinį 1,5 litro darbinio tūrio 4 cilindrų 110 AG variklį, o atnaujintame „Focus“, kurį gavome iš „Inchcape Motors“, buvo sumontuotas trejus metus iš eilės geriausiu pasaulyje pripažintas „EcoBoost“ 1 l darbino tūrio 3 cilindrų 125 AG motoras.

Kainų skirtumas? Taip, jis didesnis, nei kainuoja butelis kokybiško šampano naujam pirkiniui aplaistyti – „Pulsar“ nenaudai. Bazinės komplektacijos „Focus“ kaina, anot atstovo pateikiamo oficialaus kainyno, prasideda nuo 13 065 eurų, o „Pulsar“ – nuo 14 990 eurų. Mūsų bandytas „Pulsar“, turintis išskirtinį paketą „Tekna“ ir „Metalik“ dažų dangą, palengvintų kišenę 23 090 eurų, tuo metu „Focus“, aprūpintas „Titanium“ paketu, - 17 437 eurais. Jei "įsodintume" į jį 1,5 TDCi variklį, kaina šoktelėtų iki 19 668 eurų. Ar „Nissan“ pranašumai verti papildomų 2-3 tūkst. eurų? Pabandykime išsiaiškinti.

Stabilus partneris kelyje

Jei jautriai reaguojate į siauras uždaras erdves, o savo matmenimis prilygstate (ar šiek tiek lenkiate) vidutinio sudėjimo ir ūgio (181,5 cm) vyriškos lyties lietuviui, sėdę prie „Pulsar“ vairo nesijausite nejaukiai. Japonai išties nemažai padirbėjo, kad kuo efektyviau išnaudotų automobilio salono tūrį. Tiek vairuotojas, tiek keleiviai šioje mašinoje gali sau leisti atsipalaiduoti ir mėgautis kelione, o ne ieškoti būdų, kaip susirangyti, kad be didelio skausmo įveiktų atstumą nuo Vilniaus iki Klaipėdos.

Pagal žmonių, sėdinčių ant užpakalinės sėdynės, kojoms tenkančią vietą (69,2 cm) „Pulsar“ akivaizdžiai pranoksta visus savo klasės atstovus. Čia vietos daugiau nei lietuvių pamėgtoje „Škoda Octavia“ ar net didesniuose (D) automobiliuose, tokiuose kaip „Ford Mondeo“. Žodžiu, sėdame į hečbeką, bet jaučiamės kaip kokybiškai surinktame kompaktinės klasės miesto visureigyje. Tai turėtų ypač įvertinti šeimos, kurių atžalos jau priklauso paauglių kategorijai, arba auginančios daugiau vaikų, pavyzdžiui, tris. Didelė erdvė - itin svarbus dalykas, ir tai yra didžiulis „Pulsar“ pranašumas konkurentų atžvilgiu.

„Ford Focus“.

Apskritai vairuodamas „Pulsar“ jautiesi taip, lyg sėdėtum prie šiek tiek mažesnio miesto visureigio vairo. Net iš išorės šis priekiniais ratais varomas „Nissan“ hečbekas daugeliui primena arčiau žemės nuleistą Lietuvoje ir pasaulyje itin populiarų „Qashqai“, kurio eksterjerą dizaineriai nutapė smulkesniu teptuku. Išvaizda – skonio reikalas. Atlikome minimalią, todėl į toli siekiančias išvadas nepretenduojančią „Veidrodėli, pasakyk, kuris gražiausias“ nuomonių apklausą. „Pulsar“ hečbeko formas ir salono interjerą daugiau liaupsino vyrukai. O vienai iš damų pasirodė, kad miesto visureigio stilistika, įprasminta hečbeko pavidale, atrodo lyg „mažas begemotas nudribusiu užpakaliu“.

Ir kas per palyginimas? Bet kas pagaliau supras tuos moteriškus minties vingius? Juk kur kas svarbiau turėtų būti tai, jog prie "Pulsar“ vairo iš tiesų gali jaustis stabiliai ir tvirtai. Įspūdis toks, kad kuo ilgiau "vadelioji" šį japonišką partnerį, tuo patikimesniu draugu jis patampa. „Pulsar“ - tvirtai sudėtas hečbekas, ir nors sukant vairą norėtųsi daugiau žvitrumo, tiek važiuodamas mieste, tiek didesniu greičiu skriedamas automagistrale būti užtikrintas. Išmaniosios vairo mechanizmo sistemos automobilio valdymui įkyrios įtakos nedaro, kai darai staigesnius posūkius, todėl jautiesi esąs automobilio šeimininkas, o ne priedas prie sumanių "Pulsar" inžinierių triukų.

Tiesa, prie hečbeko vairo sėdusios damos iškart atkreipė dėmesį, kad sunkiau negu norėtųsi varstosi masyvesnės „Pulsar“ durelės, gležnesne koja ne taip lengva minti stangrų sankabos pedalą.

Dyzelinis variklis – vienas ekonomiškesnių ir ekologiškiausių savo klasėje. Realios degalų sąnaudos važiuojant mišriu režimu neviršija 5 l/100 km, o į aplinką automobilis išskiria tik 94 g/km anglies dioksido. Summa summarum, sėdėdamas brangesnės komplektacijos „Pulsar“ salone nesijauti taip, tarsi automobilis tau kiekvieną akimirką primintų, kad jei turėtum daugiau pinigų – išeitum pas kitą.

Pelnytos liaupsės varikliui

Prie „Pulsar“ vairo prasukę 400 kilometrų, imamės „Focus“ testo ir spėliojame, kokių netikėtumų pateiks šis „Ford“ sėkmės etalonu tapęs modelis. Neabejojame, kad sportiškesnę, į veržlų judesį orientuotą „kinetinę“ dizaino filosofiją pasitelkę „Ford“ dizaineriai nesuklydo. Pasaulyje jau parduota 12 mln. "Focus". Kas 90 sekundžių nuo gamyklos konvejerio nurieda naujas šio modelio automobilis.

Atrodo, amerikiečių koncerno vadovai nesuklydo, kai nusprendė atnaujinti „Focus“ ir iš „Aston Martin“ pasiskolintomis priekinėmis grotelėmis suteikti jam prabangos dvelksmo. Tai leis išlaikyti dabartinį pardavimo tempą ir pagerinti savo pačių rekordą - pagal apyvartą jau 2017 metais pralenkti „Ford“ legendą „Model T“.

Atnaujinto „Focus“ eksterjeras nusipelnė daugiau liaupsių nei kontroversiškų pastabų, tačiau po „Pulsar“ bandymų sėdę į konkurento vidų pasijutome taip, lyg tiesiai iš restorano būtume patekę į greitojo maisto užeigą. Nors „Focus“ saloną projektavę „menininkai“ pagaliau atėjo į protą ir atsisakė krūvos nereikalingų mygtukų prietaisų skydelyje, pigumo ir iki galo neapdorotų plastikinių detalių kvapo jiems nepavyko išguiti. Na, jei sėsdamas į keleivio sėdynę užsigautum koją į aštrų atviros daiktadėžės kampą, tikriausiai turėtum kaltinti savo ilgus "kojūkus", o ne plastiką pamiršusius bent šiek tiek suapvalinti atgrubnagius.

Tačiau kaip paragavęs gero burbono trumpam svajose gali išskristi pro daugiabučio langą į laukines prerijas, taip ir spustelėjęs „Ford Focus“ akceleratoriaus pedalą netrukus pamiršti, kad jį varo tik vieno litro variklis, pasitinkantis vairuotoją trijų cilindrų jėgainėms būdingu sportišku murkimu. „Ford“ inžinierių stebuklas, "išspaudžiantis" iš vieno litro net 125 AG, yra pagrindinis kompanijos koziris. Ne veltui skeptikai, išbandę šią jėgainę, jaučiasi lyg išvydę iliuzionisto fokusą. Tik jokio melo čia nėra. Spustelėjus akceleratoriaus pedalą šį variklį turintis "Focus", meiliai murkdamas, kaip grobį išvydusi greitakojė laukinė katė, mikliai šoka į priekį ir nepadaro gėdos nei mieste, nei greitkelio trasoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"