TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjai - prieš netikusį biodyzeliną

2007 12 12 0:00

Praėjusią savaitę automobilių vežėjai susitiko su naftos produktų prekiautojais ir pareiškė jiems pretenzijas dėl netinkamos biodyzelino kokybės.

Susitikime dalyvavo Lietuvos biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas, UAB "Lietuva Statoil", asociacijos "Linava" vadovai ir autotransporto įmonių vadovai.

Netikėtos prastovos

Pirmosios žinios apie vežėjų problemas dėl prastos biodyzelino kokybės pasiekė asociaciją ankstyvą rudenį, rugsėjo pradžioje. Iškart keli vežėjai pranešė apie padažnėjusius krovininių automobilių ir autobusų degalų sistemos gedimus. Patikrinus automobilius serviso įmonėse nustatyta, kad bėdų priežastis - dėl nekokybiško dyzelino užteršti degalų filtrai. Anksčiau jie būdavo keičiami kas 80-100 tūkst. kilometrų, o šiuo metu - nuvažiavus vos 2-15 tūkst. kilometrų, todėl įmonės patiria neplanuotų prastovų ir išlaidų. "Linavos" prezidento Algimanto Kondrusevičiaus nuomone, tokių atvejų tikrai padaugės, kai dar labiau atšals orai. Pasekmės gali būti liūdnos: stos krovinių gabenimas, keleivinis transportas ir t. t.

Degalai iš palmių - ne Lietuvai

UAB "Samarina" teigia, kad MAN markės sunkvežimiai dėl užsikimšusių degalų filtrų pradėjo gesti rugsėjo pradžioje. Šio pobūdžio gedimų neišvengiama iki šiol. "Rugsėjo pradžioje Vokietijoje sustojusio vilkiko remontas bendrovei atsiėjo pusantro tūkstančio litų. Nuo to laiko iki dabar vien mūsų įmonėje dėl užsikimšusių degalų filtrų užregistruota 70 gedimų. Remontui išleidome apie 20 tūkst. litų, o kur dar sugaištas laikas. Servisuose aiškina, esą visos problemos kyla dėl prastos kokybės degalų", - pasakoja "Samarinos" generalinis direktorius Mindaugas Kapleris. Vežėjai baiminasi, kad dėl prasto dyzelino sunkvežimių, kurių ne tokia jautri filtravimo sistema, remontas vėliau gali kainuoti gerokai brangiau.

Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas įsitikinęs, jog visų nesusipratimų kaltininkė yra AB "Mažeikių nafta", pasirinkusi biodyzeliną, importuotą daugiausia iš Pietų Amerikos ir pagamintą palmių aliejaus pagrindu. Šie degalai neatitinka net minimalių ES biodyzelinui keliamų kokybės reikalavimų ir pradeda stingti esant 5 laipsniams šilumos. Tuo metu Lietuvos gamintojų iš rapsų sėklų gaminamas biodyzelinas nestingsta ir tada, kai lauke - 16 laipsnių šalčio.

"Linavos" prezidentas A.Kondrusevičius sako, jog asociacija jau parengė oficialų kreipimąsi į Ūkio ir Susisiekimo ministerijas bei paprašė skubiai priimti sprendimus, kurie užtikrintų, kad į mūsų rinką nepatektų prastos kokybės biodyzelino. Asociacija siūlo nustatyti papildomus Lietuvos rinkai tiekiamų degalų kokybės reikalavimus. Vienas jų - kad biodyzelino filtruojamumo temperatūra visus metus nebūtų aukštesnė nei minus 16 laipsnių. Taip pat siūloma apsvarstyti galimybę organizuoti biodegalų kokybės ir jų gamintojų tikrinimo sistemą, kuri apsaugotų Lietuvos rinką bei vartotojus nuo nekokybiškų ir mūsų klimatui nepritaikytų biodegalų.

Lietuvos ekspeditorių asociacijos prezidento Vytauto Levicko nuomone, būtų tikslinga suteikti vežėjams galimybę rinktis, kokį dyzeliną naudoti - su biologiniais priedais ar be jų, kaip tai daroma Lenkijoje, Vokietijoje, Latvijoje ir kitur. O biologinių degalų vartojimą skatinti ekonominėmis priemonėmis, kad žmonės pajustų realią biodyzelino ekonominę naudą.

Kol vyksta ginčai, vežėjai toliau remontuoja automobilius, stojančius dėl užsikimšusių degalų filtrų, ir nebeperka Lietuvoje dyzelino.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"