TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjai priešinasi planams riboti degalus bakuose

2014 02 11 6:00
Apie IRU, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų sprendimą kreiptis į savo šalių vyriausybes vežėjai paskelbė vakar surengtoje spaudos konferencijoje. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Vakar Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų vadovai sutarė kreiptis į Lietuvos ir kaimynių šalių vyriausybes prašydami atšaukti planus riboti degalų įvežimą standartiniuose vilkikų bakuose pasienyje su Rusija ir Baltarusija.

Kaip nurodoma transportininkų priimtoje rezoliucijoje, toks žingsnis gali diskriminuoti Europos Sąjungos (ES) vežėjus jų konkurentų iš Rytų atžvilgiu. Nuogąstaujama, kad tokiu veiksmu bus sukelta grėsmė sklandžiam ES transporto įmonių tranzitui į Rytus.

„Nusprendėme kreiptis į mūsų šalių vyriausybes dėl nelogiškų bandymų riboti degalų įvežimą. Tai padarytų neigiamą įtaką legaliam verslui, gali persiskirstyti srautai, tačiau nebus jokio indėlio į biudžetą. Tokią patirtį jau turi mūsų kaimynai iš Estijos“, - pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje pažymėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Gresia spūstys pasienyje

Viešojoje erdvėje jau kuris laikas diskutuojama dėl valdančiųjų planų riboti degalų įvežimą sunkvežimių bakuose iki 200 litrų. Įprastai vilkiko bake telpa 1,5 tonos dyzelino. Vežėjai spėja, kad tokios norminių aktų pataisos pradėtos svarstyti dėl kai kurių įmonių, prekiaujančių naftos produktais, lobistinės veiklos. Šiuo metu valdžios sluoksniuose vis labiau prigyja prielaida, kad automobilių bakuose įsiveždami pigesnių degalų iš Rusijos ar Baltarusijos vežėjai žlugdo mūsų šalies biudžeto planus surinkti planuotą kiekį lėšų iš dyzelino akcizų.

A.Kondrusevičius atkreipė dėmesį, kad Lietuva nėra uždara valstybė, todėl gali nukentėti jos kaip tranzito šalies patrauklumas. „Prašome nedaryti staigių judesių ir neįvesti ribojimo. Prisidengiama kova su šešėliu, tačiau iš tiesų sunkinamos sąlygos verslui. Mes siūlome kovoti su nelegaliu verslu, tačiau nekliudyti legaliam“, - teigė „Linavos“ vadovas.

Anot vežėjų, Lietuvos įvaizdis kentės pirmiausia dėl eilių pasienyje. „Muitininkai bus priversti vaikščioti su lazdelėmis ir matuoti degalų kiekį kiekvieno vilkiko bake. Tikinama, kad patikrinimas užtruks 20-30 minučių. Vienam automobiliui gal ir nedaug, tačiau tikrinant kiekvieną mašiną nusidrieks didžiausios eilės. Ir tai gali būti paskata sunkvežimių srautams pasukti keliais, kurie ves ne per Lietuvą“, - tvirtino asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Blogiausia, anot jo, jei Lietuva bus priversta keisti tranzito sąlygas su Rusija ir Baltarusija – tuomet mūsų šalies vežėjai gali netekti tų lengvatų, kurias turėjo iki šiol, nukentėtų ir mūsų valstybės konkurencingumas plėtojant tarptautinį krovinių vežimo automobilių keliais verslą.

Kartus kaimynų patyrimas

Lietuvius palaiko artimiausių šalių vežėjai. „Kai formuojamas biudžetas, panašios iniciatyvos nuolat kyla ir mūsų šalyje. Laimei, palaikant mūsų Susisiekimo ministerijai, kitoms suinteresuotoms žinyboms, mums kol kas pavyksta atlaikyti spaudimą“, - sakė Latvijos vežėjų asociacijos „Latvijas Auto“ vadovas Valdis Trezenis.

Jo kolega iš Estijos Toivo Kuldkeppas sakė, kad panašus draudimas buvo įvestas Estijoje, tačiau jis neveikė. „Draudimą valdžia įvedė 2004 metais ir jis galiojo pusę metų, o šalies biudžetas dėl to gavo labai nedaug, gal 20 tūkst. eurų (apie 70 tūkst. litų). Nerekomenduočiau naudoti tokios priemonės. Net negaliu įsivaizduoti, kas būtų, jeigu Lietuva pradėtų taikyti 200 litrų limitą Rusijos vežėjams, tai būtų naujas skandalas. Kam to reikia?“ - spaudos konferencijoje tvirtino jis.

Lenkijos vežėjų asociacijos prezidentas Janas Buczekas teigė, kad lenkai šią klaidą padarė prieš daug metų. „Mes daug sykių bandėme tai pakeisti, pasiekėme, kad ribojimas nuo 200 būtų padidintas iki 600 litrų. Tačiau šalis iš tokio ribojimo naudos negauna“, - sakė jis.

Anot lenko, nuo apribojimų jo šalies vežėjai nukentėjo labai skaudžiai. „Lenkijos krovinių vežimo versle dirbantys vairuotojai šiandien netgi rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Nes norėdami nors kiek išlaikyti konkurencingumą važiuoja ne tiesiausiais keliais, o kažkur aplinkui, kur eismo sąlygos dažnai yra rizikingos“, - sakė J.Buczekas.

Lietuvos premjeras Algirdas Butkevičius yra sakęs, kad kovojant su nelegaliai šalyje parduodamais degalais reikėtų riboti įvežamų degalų kiekį vilkikų bakuose. Bet kol kas jokių sprendimų nėra priimta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"