TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Vežėjai skundžiasi patekę į draudikų baudžiavą

2016 07 26 6:00
Civilinės atsakomybės draudimo įmokos už tolimųjų reisų vilkikus pastaraisiais mėnesiais smarkiai ūgtelėjo. LŽ archyvo nuotrauka

Tolimųjų reisų vilkikų savininkams civilinės atsakomybės draudimo įmokos pastaraisiais mėnesiais smarkiai ūgtelėjo, neretais atvejais – netgi dvigubai. Dėl tokios padėties transporto įmonės kaltina draudikus godumu. Šie atkerta, jog įmokos kyla dėl to, kad prasidėjus Rusijos embargui išaugo į Vakarų Europą ir Skandinaviją patraukusių vilkikų avarijose patiriami nuostoliai.

Tačiau, Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ teigimu, racionalaus pagrindo civilinės atsakomybės draudimo įkainių kilimui nėra. Todėl vieni vežėjai vis garsiau kalba apie kartelinį draudimo bendrovių susitarimą, kiti svarsto, jog draudikai patys prastai administruoja žalas ir dėl to patiria nuostolių.

Tariasi tarpusavyje

Daugiau kaip 50 transporto priemonių parką valdančios transporto bendrovės „Milavita“ direktorius Antanas Milašauskas teigė jau senokai nesuprantąs, kas darosi draudimo rinkoje, ir tikino esąs situacijos įkaitas, nes civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas, o šią paslaugą teikiančios bendrovės tarsi susitarusios dėl kainų.

„Būna, kad ateini į draudimo įmonę ir tau pasako: jūsų žalingumas mažas, mes greitai pateiksime jums pasiūlymą. Kitą dieną jau kalba kitaip arba nedraudžia. Manau, kad, be abejonės, jie (draudimo bendrovės – red.) tarpusavyje derina ir egzistuoja kažkokie susitarimai. Kas ką nori, tas tą daro, ir jei mes tylėsime, nežinau, kokios kainos bus ateity“, – kalbėjo jis.

A. Milašauskas pateikė ir gaunamus kainų pasiūlymus: „Dirbu sąžiningai ir stengiuosi, kad žalų būtų kuo mažiau, bet tiek daug už transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimą per 20 metų dar nesu mokėjęs – anksčiau ketvirčiui kaina buvo 250 eurų už transporto priemonę, o dabar jau 635 eurai (2540 eurų metams). Juk ilgą laiką važinėjam tais pačiais maršrutais“, – pasakojo „Milavitos“ direktorius.

Pasikeitė iš esmės

Dalis bendrovių daug metų įmonių viduje nuosekliai vykdo iniciatyvas, kad eismo įvykių vilkikų vairuotojai patirtų kuo mažiau, o kartu mažėtų ir patiriama žala.

Draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ rizikos vertinimo departamento vadovas Linas Laugalis patvirtino, jog per pastaruosius kelerius metus krovinių vežimo bendrovių požiūris į žalą ir jos prevenciją pasikeitė 180 laipsnių kampu.

„Anksčiau investicijos į rizikos mažinimą rūpėjo tik nedidelei šiame sektoriuje veikiančių įmonių daliai. Tačiau dabar vis daugiau jų ieško priemonių, padedančių vilkikų vairuotojams išvengti incidentų keliuose arba sumažinti per juos patiriamą žalą – organizuoja papildomus mokymus, transporto priemonėse montuoja papildomus veidrodėlius, filmavimo įrangą ir pan.“, – sakė L. Laugalis.

Tačiau, anot draudimo bendrovės atstovo, vilkikų avarijose juos valdančių bendrovių patirti nuostoliai pernai smarkiai augo. L. Laugalis atkreipė dėmesį, kad Lietuvos banko draudimo rinkos pateiktoje apžvalgoje vidutinė patirta žala 2015-aisiais siekė 2 439 eurus ir buvo net 24 proc. didesnė nei prieš metus.

„Compensos“ atstovo teigimu, krovinių vežimo bendrovių patiriama žala smarkiai auga dėl kelių priežasčių. Pirma, smarkiai brangsta transporto priemonių remonto paslaugos. Be to, įtakos nuostoliams augti turi ir pasikeitusi vežėjų veiklos geografija. Dėl politinės situacijos užsidarius Rusijos rinkai daugiau veiklos sukoncentruota Vakarų Europos šalyse, kur nuostoliai gali būti net dešimtis kartų didesni.

„Pastebime, kad daugiausia žalos patiriama per incidentus kelyje, kai vilkiko vairuotojas persirikiuodamas į kitą eismo juostą nepastebi šalia važiuojančios transporto priemonės arba tiesiog nespėja sustoti, kai staigiai stabdomas priekyje važiuojantis automobilis. Užfiksuojame ir nemažai smulkesnių nuostolių, kuriuos nulemia nesėkmingi manevrai aikštelėse ar uždarose teritorijose“, – pasakojo L. Laugalis.

Mėnesį dirba draudimui

Tačiau ten, kur draudikai mato augančią žalą, vežėjai atkreipia dėmesį į visai kitus skaičius. Kaip pažymi „Linava“, bendra vežėjų padaromos žalos suma gerokai krito. Štai užsienyje Lietuvos vežėjų padaryta žala turtui, palyginti su 2014 metais, pernai krito nuo 12,8 iki 8,3 mln. eurų, o žala asmenims – nuo 845 tūkst. iki 287 tūkst. eurų. Nors ne tiek daug, menko ir Lietuvoje vilkikų padaroma žala.

Vienam draudimo polisui tenkanti išmokų dalis, kurią paprastai galima įvardyti kaip draudiko nuostolį, per metus taip pat krito nuo 595 iki 356 eurų. Iš vienos civilinės atsakomybės draudimo sutarties krovininiams automobiliams pernai draudikams vidutiniškai likdavo 289 eurai pajamų. Palyginimui, iš kiekvieno civilinės atsakomybės draudimo poliso lengviesiems automobiliams, draudikams likdavo 18 eurų.

Pasipiktinimo dėl draudimo įmonių verslo principų neslėpė ir įmonės „Transgesta“ vadovas Vidmantas Užpalis. „Mūsų įmonė valdo 70 transporto priemonių parką. Pagal tai, ką dabar siūlo draudikai, apskaičiavome, kad mūsų visa įmonė vieną kalendorinių metų mėnesį turi dirbti vien tam, kad būtų padengtos transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo įmokos“, – sakė V. Užpalis.

Jis teigė nesuprantąs draudikų paaiškinimo dėl kainų kilimo motyvuojant naujomis rinkomis, kuriose dirba vežėjai. Jo vadovaujama įmonė iš esmės tais pačiais maršrutais važiuoja ir savo veiklą diferencijavusi jau daugiau kaip 10 metų, vykdo tuos pačius darbuotojų mokymus, tačiau jai draudimo kaina vis tiek kyla.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"